Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MVP_
#84278
Hvad er årsagen til, at du slår så meget fra?
Er der ikke en mening med det fra Philips, når de tilføjer produktet de mange muligheder?
Perfect Natural Motion Fra / Til
Avanceret skarphed Fra
Dynamisk kontrast Fra
Dynamisk baggrundslys Fra
MPEG artefakt-reduktion Fra
Farveforbedring Fra
Lyssensor Fra
Får lidt fornemmelsen af at skulle købe en racerbil med 500 hestekræfter for derefter straks at pille de 300 af lige efter købet. :)

Hmm! Havde håbet lidt på en anbefaling. Skal jeg fastholde og købe den eller i stedet gå efter 8404 eller 7404?!
Det er sgu´ svært at købe ny fladskærm! :s
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84283
De gør billedkvaliteten dårlige, så derfor kan man faktisk få en del ud af at slå dem fra. Alene en indstilling der hedder farveforbedring er alarmerende, fordi farver bør gengives naturligt og ikke "forbedres" i forhold til DVD skiven elelr Blu-Ray skiven.

Du slå lyssensoren til, men min oplevelse er, at mange bliver trætte af lyset hele tiden kører op od ned, hvis f.eks. solen udenfor går bag en sky eller der tændes lys rundt om i hjemmet. Jeg foretrækker hvert fald personligt at have en indstilling til aftentimerne og en til dagstimerne.

Dynamiske indstilinger som dynamisk kontrast og dynamisk baggrundslys findes på de fleste fladskærme i dag, og det er en teknologi der forsøger at kompensere for de mangler der findes i LCD teknologien, men det gør mere skade end det gør gavn.

Mht. skarpheds-indstillingerne, så tilføjer disse kunstigt skarphed i billedet ved at tilføje støj omkring objekter. Det kan foretrækkes på meget dårlige signaler, men det er absolut bandlyst på HD kilder og Blu-Ray, da det faktisk reducerer detaljegraden i høj grad.
Det er også en generel betragtning for fladskærme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84284
MVP_ skrev:Hvad er årsagen til, at du slår så meget fra?
Er der ikke en mening med det fra Philips, når de tilføjer produktet de mange muligheder?
Jeg tager lige denne separat for kommentaren til indstillinger :)

Philips og Samsung er blandt de fladskærme, der står dårligst i sine standard-indstillinger. Grunden til at producenterne laver alle disse teknologier og grunden til at der er skruet så meget op fra standard, er typisk, at fladskærmen skal fungere som blikfang i butikken. Den skærm der råber højest lægger folk mest mærke til og er formentlig den der bliver solgt.

God billedkvalitet er dog noget lidt andet end overpumpede indstillinger og alt for kraftige farver, og det er ofte noget med først opdager når man kommer hjem i stuen.
Af hest
#84285
En lille bemærkning til "ikke skalerbar" på PS3 eller andre spillemaskiner.

Man kan godt sætte den til ikke skalerbar, men når så man spiller et spil der kun er 720p, kommer man ikke udenom at skulle skifte igen.

Har 47 tommeren af tv'et og er stort set enig i anmeldelsen. Klasse tv efter min mening med stor forskel i standard og kalibreret indstilling.
Af Langmack
#84289
For at knytte en kommentar til MVP_'s indlæg:
Ikke for at nedgøre Rasmus eller på nogen måde virke sarkastisk - da han+crew gør en virkelig god indsats med FPDK, men jeg synes det er finurligt at vi har en gut her i lille DK som "overruler" alverdens højt betalte TV producenter mht. opsætning og indstilling af deres eget producerede fjernsyn.

Jeg har forståelse for at FP er på jagt efter det "rigtige" billede, uden kunstig brug af diverse teknologier. Men jeg har stadigt svært ved at forstå at disse fjernsyn bliver leveret med disse indstillinger. Såfremt Rasmus var produktionschef i virksomheden ville alt eye candy nok være slået fra :)

Synes bare det virker surrealistisk at der er flere penge i at levere det "ukorrekte" men mere frembrusende billede for kunden, hvilket må være grunden til alle disse teknologier.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84290
Langmack skrev: Synes bare det virker surrealistisk at der er flere penge i at levere det "ukorrekte" men mere frembrusende billede for kunden, hvilket må være grunden til alle disse teknologier.
Det er et spørgsmål om hvad der sælger og hvad der fungerer som blikfang i butikken. Ikke nødvendigvis hvad folk kan lide i længden, men hvad man kan lide ved første indtryk.

Det svarer egentlig til den store kampagne Pepsi lavede på et tidspunkt, hvor de sammenlignede Pepsi med Coca Cola i butikkerne. De fandt, at folk bedst kunne lide Pepsi, men det var blot et udtryk for, at Pepsi stimulerede bedre lige ved indtagelse, men Coca Cola var mere tilfredsstillende set over hele forløbet af drikken.
Af xcardman
#84291
Alle disse teknologier er jo netop grunden til mange tv bliver solgt.
for hvem vil ikke have et tv med 200hz eller 600hz er jo endnu bedre.

et korrekt billede vil ikke kunne sælge i en butik. Når andre viser et ukorrekt

sony panasonic og pioneer osv har også masser af system som skal slåes fra. det er ikke kun phillips.

fatter det heller ikke, men producenterne sælger jo netop deres tv på den baggrund. farver og sharphed og flydende billede(selvom de fleste bruger snyde demo materiale).

problemet er nok mange tror et billede skal se sådan ud som i fona eller andre steder.
Senest rettet af xcardman 28. dec 2009, 19:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84292
Langmack skrev:For at knytte en kommentar til MVP_'s indlæg:
Ikke for at nedgøre Rasmus eller på nogen måde virke sarkastisk - da han+crew gør en virkelig god indsats med FPDK, men jeg synes det er finurligt at vi har en gut her i lille DK som "overruler" alverdens højt betalte TV producenter mht. opsætning og indstilling af deres eget producerede fjernsyn.
I øvrigt er det ikke kun mig. Se blot hdtvtest.co.uk eller andre respekterede testsider. Alle sammen følger reglerne for billedkvalitet. Der er jo nogle standarder, som er gældende.

En generel diskussion omkring billedkvalitet har været diskuteret i ret mange tråde efterhånden, så jeg ville være meget ked af, hvis også denne skulle udvikle sig sådan. Derfor: hold venligst spørgsmålene i denne tråd til Philips 9664. Generel debat kan vi tage i en separat tråd :)
Af Lafenear
#84294
Hvor meget input lag er der på dette tv, når man spiller Playstation for eks?

Er det noget der holder den kræsne gamer væk fra dette TV?
Af calletv
#84305
Hmmm, havde håbet på en bedre test og en anbefaling, så jeg endeligt kunne afgøre om det skal være 9664 eller Z5500. Men nu er jeg ligevidt, og jeg er åbenbart ikke i stand til at tage en beslutning selv. Så...Rasmus...skal jeg vælge 46" Z5500 til 13.000 eller 47" 9664 til 15.000???? Please hjælp, det er åbenbart en beslutning jeg ikke er i stand til at tage....
Af Piti
#84329
Så kom testen endelig. Dejligt!

Jeg har kigget på modellen i lang tid, men har manglet nogle erfaringer fra både Flatpanels og folk, der har TV'et i stuen. Er der nogen, der kan svare på følgende:

-Hvilken oplevelse giver Ambilight når man ser TV? Giver det reelt et "større" og billede og en mere behagelig kiggeoplevelse? Mit (kommende) 9664 skal hænge på en hvid væg...

-Som jeg læser testen er det eneste væsentligste kritikpunkt¨på billedsiden gengivelsen af sort og shadow detail. Er det noget, der er markant, når man ser TV, eller er det til "at leve med"?

-Som jeg har forstået det, kan man i princippet gå på alle hjemmesider på nettet. Der står i testen, at navigationen halter, når man ikke har en mus, hvilket er indlysende. Men hvordan fungerer navigationen og hvordan skriver man web-adresser mm.? Foregår det via et skærmtastatur?

Ellers tak for en god og fyldestgørende test. Jeg er 99% solgt til 9664'eren - også fordi den har et design, der er klasser over de andre producenters. Og man skal jo også gå og kigge på TV'et, når det er slukket..

Jeg hører meget gerne fra Rasmus Larsen og almindelige dødelige brugere.

God jul og godt nytår til alle!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84338
Lafenear skrev:Hvor meget input lag er der på dette tv, når man spiller Playstation for eks?

Er det noget der holder den kræsne gamer væk fra dette TV?
Input lag er ret slemt, når Perfect Natural Motion og 200 Hz er slået til. Slå Perfect Natural Motion fra, og så vil du opleve, at input lag reduceres ret meget og slå så 200 Hz fra og du vil opleve, at input lag er reduceret så meget, at de fleste spillere godt vil kunne have gode oplevelser på skærmen.

Der er en anelse inputlag pga. Philips generelle billedkredsløb, og generelt bør man slå billedkredsløb fra for at reducere input lag. Du får ikke 0 input lag på Philips 9664H fordi det ikke har en "Thru"-mode hvor signalet passerer direkte igennem, men jeg havde personligt ikke noget problem med f.eks. Guitar Hero spillet, som jeg ofte tester med.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84339
calletv skrev:Hmmm, havde håbet på en bedre test og en anbefaling, så jeg endeligt kunne afgøre om det skal være 9664 eller Z5500. Men nu er jeg ligevidt, og jeg er åbenbart ikke i stand til at tage en beslutning selv. Så...Rasmus...skal jeg vælge 46" Z5500 til 13.000 eller 47" 9664 til 15.000???? Please hjælp, det er åbenbart en beslutning jeg ikke er i stand til at tage....
Jeg kan desværre ikke tage den for dig, men som du også selv har bemærket, så ligger disse to Tv nogenlunde på samme niveau. Z5500 har været på markedet noget tid og prisen er derfor faldet mere. 9664H er relativt ny. Lige nu synes jeg Z5500 har det mest attraktive prispunkt, men omvendt har en del problemer med clouding på Z5500.