Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
#83261
det lyder til at være en fin lcd skærm.

især clouding / backlight bleeding som er det værste ved en lcd skærm.
fin sort og uden uens lys. Samt prisen er til at betale og med et forbrug på 50 watt.
Af xcardman
#83262
Men husk lige og rette de 42 tommer til 40 i toppen
Af Remmerboy
#83264
de har oppe sig. bare synd med stikkende. har deres xd1e i 37" og der vender stikkende til siden. underligt at de er gået væk fra det.
gad vide om scanning backlight kunne gøre noget ved sløret. testen af sl8000 kunne tyde på, at det er midlet mod slør. eller måske virker scanning backlight kun med ccfl lys og ikke led?

jeg er hvertfald meget tæt på at købe 46" versionen til det nye år
Af Rolfiboy
#83289
eller måske virker scanning backlight kun med ccfl lys og ikke led?
Rent teknisk burde det virker meget bedre med LEDs.
Af Rask2
#83293
Er meget interesseret i "eksperternes" og egentlige brugeres vurdering af denne 40LE705 kontra henholdsvis 40B7070 samt 42SL8000.

Brugerprofilen bag valget imellem de tre, er hovedsagligt: Tv-kiggeri samt jævnligt en DVD eller Blue-Ray film og måske et enkelt spil, altsammen i kombination med den nye PS3-slim som bliver forbundet til lokalt netværk.
Et flot design og et relativt lavt energiforbrug, er ikke altafgørende men alligevel også en faktor af en vis betydning, hvis der er nogle af de tre som ellers ligger meget tæt på hinanden.

På forhånd tak for alle relevante input og for et godt forum.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#83343
Remmerboy skrev:gad vide om scanning backlight kunne gøre noget ved sløret. testen af sl8000 kunne tyde på, at det er midlet mod slør. eller måske virker scanning backlight kun med ccfl lys og ikke led?

jeg er hvertfald meget tæt på at købe 46" versionen til det nye år
Scanning backlight virker også sammen med LED. Jeg har BeoVision 7-55 stående lige pt. og den udnytter begge dele - samt local dimming. BeoVision 7-55 har nogle ret sjove demoer, hvor man helt præcis kan se, hvad local dimming backlightet gør uden at der er billede på. Man ser så blot en helt hvid "overlay"-skærm, og så kan man se, at LEDs dæmpes og intensiveres i zoner.
Der er også en scanning backlight demo og denne illustrerer ret tydeligt, hvordan scanning backlights forbedrer responstiden. Jeg prøver at få nogle ord med omkring dem i testen, men det skal næsten ses live for at forstå det.

LE705 er også så småt på vej ud i den brede handel, så hvis du venter til efter nytår, så skal der nok være sket noget med priserne :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#83344
Rask2 skrev:Er meget interesseret i "eksperternes" og egentlige brugeres vurdering af denne 40LE705 kontra henholdsvis 40B7070 samt 42SL8000.
Jeg synes B7070 er diskvalificeret pga. sløret. Den har meget mere markant slør end LE705s, der blot lider har en mindre tendens til det. SL8000 er et godt bud, men omvendt får du en noget dybere sort med LE705s.

LE705 leverer ikke det bedste resultat på analogt Tv og Tv i standardopløsning, men ser du primært DVD og Blu-Ray, så synes jeg LE705 kan være interessant. SL8000 performer dog bedre allround, og har pænere detaljerigdom i billedet også på de lidt dårligere signaler. SL8000 har også lidt genskær - det lider LE705 ikke af.
Af Snurrerundtlyd
#83350
Rasmus Larsen skrev:Det savnes i en tid hvor de fleste andre sharple705ucenter udvider multimedia-delen.
Det er da vist en trykfejl i testen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#83351
Snurrerundtlyd skrev:
Rasmus Larsen skrev:Det savnes i en tid hvor de fleste andre sharple705ucenter udvider multimedia-delen.
Det er da vist en trykfejl i testen?
Tak for det. Det er rettet nu. :)
Af Remmerboy
#83399
jeg kom til at tænke på, siden man kan indstille r, b og g, hvorfor har det ikke været muligt at få deltaværdier <2 ?

en anden spørgsmål til det med scanning backlight.
findes der andre end b&o med led og scanning backlight?
jeg har ikke rår til en b&o :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#83401
Remmerboy skrev:jeg kom til at tænke på, siden man kan indstille r, b og g, hvorfor har det ikke været muligt at få deltaværdier <2 ?
Det skyldes generelt Tv'et opbygning og de fejlkilder der ligger i håndteringen af signalet. Det er meget svært at få noget Tv til at præsentere farverne 100 % korrekt. Så selvom man laver en RGB kalibrering, vil det typisk kun give et resultat der er tættere på målet, men ikke perfekt.

Hele billedgengivelsen og kalibreringen er også en iterativ proces. Man bliver nødt til at gå lidt frem og tilbage, for også gamma, farvetemperatur, spektret osv. skal være på plads. Hertil kommer i sidste ende også hvordan Tv'et rent faktisk håndterer hele billedet internt. Bruger det f.eks. de rigtige farvespektre for hhv. SD og HD signaler.

Når det er sagt, så må jeg dog også understrege, at Sharp LE705 har et mere avanceret CMS system, hvor man har ret omfattende muligheder for at få farvegengivelsen mere på plads. Jeg tog blot udgangspunkt i den simple version, da den avancerede ikke giver mening at kalibrere, med mindre man står på præcis det Tv, som det skal gøres på. På den måde kan vi heller ikke videreformidle den komplette CMS kalibrering, og derfor benytter vi den RGB kalibrering, som vi kan videregive til jer brugere. :)