Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#99890
Hej Rasmus

Jeg regner med at jeg skal ud og købe et BeoVision 10 46" i denne uge, har du kendskab til om lyden er anderledes i 46"?
Brugeravatar
Af bendix
#103202
Hej Rasmus

Nu har jeg modtaget mit beovision 10 46", lækkert tv.

Men jeg har nogle ting som jeg håber du kan hjælpe mig med.

Selv ved DR HD har jeg dobbelt tekster, det er tydeligt når jeg er tæt på men selv ved alm se afstand 3m, kan jeg se at der er støj i billedet. Mosguito måske. Kan det være signalet? Blu-ray står perfekt nemlig.

På tv2 newskan jeg se flere farver i rulle teksterne nederst, altså den hvide skrift har pleter af rød blå osv, er det bleeding?

Hvordan fik du tilgang til 200hz systemet, jeg kan kun styre lys farve og kontrast.

mvh

Bendix
Brugeravatar
Af bendix
#104233
He Rasmus

Tak for dine råd.

Jeg har skiftet mit antenne kabel ud med det bedste Van Den Hul kabel, det har gjort en forskel, men stadig oplever jeg en del artifacter omkring eks tilskuere ved VM åbningskampen, samt føler jeg at græsset til tider fryser.

Mit signal tror jeg er godt nok. Vi har Stofa, med en splitter ved indgangen. Jeg har afmonteret de 2 andre indgange, så det kun er den til BeoVision 10 der er aktiveret. Så jeg mener signalet er OK.

Du skriver i din anmeldelse at du kan tilgå 200hz systemet i en menu. Den menu kan jeg ikke finde?

mvh

Bendix
Af bantam
#104234
Jeg tror at det problem, du ser, med græs og haloer omkring personer meget vel kan være det, der beskrives i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... dr1#833948

Sørg i øvrigt for at der ikke er skruet op for kunstig skarphed (ved ikke om en sådan kontrol findes på de nye B&O TV), da dette vil øge problemet med haloer.

Tilsvaende skal DNR (alle former for støjreduktion) slås fra (om muligt), da det øger problemet med gengivelse af f.eks. græs, da små detaljer midles ud.
Brugeravatar
Af bendix
#104276
Hej Bantam

Jeg har ikke mulighed for at styre skarphed, dnr osv.

Det eneste jeg kan ændre på er kontrast, farve og lys. Jeg har brugt de indstillinger som Rasmus anbefaler i testen her. Dog er mit panel 46"

Men jeg har hørt at der fra servicemenu kan indstilles mere?


Bendix
Af bantam
#104343
Jeg kender ikke servicemenuen på omtalte model - men det er korrekt, at der i tidligere (plasma-)modeller har været en skarphedsindstilling (+ indstilling af hvidbalance etc.).
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12