Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Otto J
#82280
Hvis jeg lige må mægle lidt, så tror jeg det er et simpelt spørgsmål om at du, Rasmus, skriver at der ikke er forskel, når dét jeg tror du mener er at der ikke er en forskel der er væsentlig nok til at ændre på konklusionen.

Når det er sagt, så synes jeg det, hvis det er muligt, ville være relevant med en omtale af hvad det egentlig er man får for merprisen, hvadenten det har mærkbar indflydelse på den reelle billedkvalitet eller ej. Det må siges at være en ret væsentlig beslutning for potentielle købere, om de skal lægge de 6k ekstra eller ej.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#82281
AV Precision skrev:Hvis jeg lige må mægle lidt, så tror jeg det er et simpelt spørgsmål om at du, Rasmus, skriver at der ikke er forskel, når dét jeg tror du mener er at der ikke er en forskel der er væsentlig nok til at ændre på konklusionen.
Ja, det er det jeg mener, og det synes jeg også selv jeg har uddybet nu. :)
Af Lauritzen
#82510
Hej Rasmus og Yakken, For at vende tilbage til TV'et har jeg et par i mine øjne ret tv orienterede spørgsmål til brugen af BV10 på daglig basis.

Jeg har oplevet BV10 i butikken og blev en smule urolig da fjernsynet blev tændt og tæppet blev trukket fra og et lille gråt ur kom til syne på skærmen. Har jeres oplevelse været at tv'et er lang tid om at starte op(konsekvent?) og hvordan oplever i ventetid mellem kanalskift osv? Ved ikke om i også tester dette med en analog antenneindgang fra en antenneforening eller om i bruger DVB-T som supplement til CD's sagem boks(dens svartider er jo irrelevant for tv'ets performance på det punkt)?

Tak for nogle gode tests, ved da ihvertfald hvad der skal spares op til nu.

-Lauritzen
Af macsat
#82514
Lauritzen skrev: Jeg har oplevet BV10 i butikken og blev en smule urolig da fjernsynet blev tændt og tæppet blev trukket fra og et lille gråt ur kom til syne på skærmen. Har jeres oplevelse været at tv'et er lang tid om at starte op(konsekvent?) og hvordan oplever i ventetid mellem kanalskift osv? Ved ikke om i også tester dette med en analog antenneindgang fra en antenneforening eller om i bruger DVB-T som supplement til CD's sagem boks(dens svartider er jo irrelevant for tv'ets performance på det punkt)?
Jeg kan svare på i hvert fald et par af spørgsmålene.

Det grå ud, er DVBHD modulet der er en smule langsomt om at starte op. Dette er konsekvent, og gælder alle B&Os nuværende produkter med DVBHD modulet, hvis man vel at mærke benytter DVB (T/C).
Det er noget der arbejdes på i Struer. Altså at optimere software til at give hurtigere opstartstid af modulet. Zapning går efter min mening i et ganske fornuftigt tempo, ikke noget jeg har tænkt over er langsomt eller trægt.

Hvis du benytter analog tuner er der ingen opstartstid, der vil der være billede når gardinerne går til siden. Derudover vil zap med analog være instant. Altså ganske som ved alle andre analoge TV.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#82518
lauritzen:

det er rigtig det går meget langsomt.... har selv et BV8-40 som også har sådan et ur nå tv´et starter op det sys jeg er lige langsomt nok.... men zapning går okay.... jeg oplever dog tekst tv som forholdsvis langsomt især når man går ud af tekst tv igen går 3-4 sek før billedet kommer frem ca....

men ellers i det daglige brug går det fornuftigt men godt der ikke er mere vente tid end tilfældet er lige pt..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#82527
Lauritzen skrev:Hej Rasmus og Yakken, For at vende tilbage til TV'et har jeg et par i mine øjne ret tv orienterede spørgsmål til brugen af BV10 på daglig basis.
Min oplevelse er meget lig den mascat og rhino fortæller. Jeg benyttede dog fortrinsvis HDMI kilder i testen - blandt andet min eksterne Canal Digital boks - og her kommer der billede på så snart gardinerne trækkes til side.

Kanalskift foregår med fin hastighed efter min mening. Ikke lige så hurtigt som på de analoge tunere i nogle af de bedste billedrørs-Tv, men det er der endnu ingen fladskærme der kan præstere.
Senest rettet af Rasmus Larsen 8. dec 2009, 14:44, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#82529
jeg har selv installeret voret BV8 og der hvor vi bor har vi yousee.... så der fik jeg sat antennestikket i den analoge indgang på tv´et men der var der billede på ligeså snart gardinerne gik fra og zapningen gik meget hurtigt næsten ligesom en alm. MX serie.... samtidig var tekst meget hurtigt både til at komme frem og forsvinde igen og søgning mellem siderne gik meget meget hurtigt.... der var slet ingen ventetid.... det er der desværre lidt mere af nu.... dog stadig meget hurtig søgning på tekst tv siderne

Rasmus har i haft problemer med at det ligesom kunne finde på at fryse når man zapper gennem programmerne.... og så ikke vil skifte videre.... for så at gøre alle de kommandoer som man har forsøgt altså pluselig skifte videre og skrue op og ned hvis man har prøvet på dettet mens det frøs???

har snakket med andre på HIFI galleri som har samme erfaringer.... både med BV8-40 men også med et beovision 4 sammen med beosystem 3...

har i oplevet noget med de modeller i har testet???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#82531
Mht. kanalskift, så er den analoge tuner altid hurtigere end den analoge. Det er ikke kun på B&O, men også på 99% af alle andre TV, så du skal nok have gang i den digitale tuner for at sige noget om kanalskift.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#82536
rhino (DK) skrev:
Rasmus har i haft problemer med at det ligesom kunne finde på at fryse når man zapper gennem programmerne.... og så ikke vil skifte videre.... for så at gøre alle de kommandoer som man har forsøgt altså pluselig skifte videre og skrue op og ned hvis man har prøvet på dettet mens det frøs???
Nej det har jeg ikke oplevet på BV8-40. Heller ikke på BV10, men BV10 benyttede jeg også flere gange sammen med Canal Digital boksen, hvor sagen jo er en lidt anden.

Jeg har ikke fået testet på BV7-55 endnu, men jeg skal gerne undersøge om jeg kan "fremprovokere" denne fejl.
Af ctacta
#82542
yakken skrev:Mht. kanalskift, så er den analoge tuner altid hurtigere end den analoge. Det er ikke kun på B&O, men også på 99% af alle andre TV, så du skal nok have gang i den digitale tuner for at sige noget om kanalskift.
Fuldstændig enig! Der skal nemlig fyldes data op i en buffer, før man kan dekode mpg-2 eller mpg-4 datastream fra DTV på T, S eller C, og der er nogle producenter hurtigere end andre til dette. En tv-tuner er groft sagt et simpelt netværkskort idag.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#82557
Yakken:

jeg har fået gang i den digitale tuner efter jeg ikke lige havde set der var to indgange.... men den er oppe at køre digitalt nu....

zapningen foregår i fornuftigt tempo som ikke må gå langsommere....

Rasmus larsen:

venter spændt på om du finder samme fejl på BV7-55.... så du må gerne benytte tvets egen tuner for at se hvad der sker :)

håber du får en spændende tid sammen med BV7-55
Af lrs
#82559
Jeg har et bv8 40", som jeg generelt er meget tilfreds med.

Jeg undres dog stadig over den grimme skærm der kommer (stop uret, eller hvad det er) når man bruger den digitale tuner.
rhino (DK) skrev:jeg har selv installeret voret BV8 og der hvor vi bor har vi yousee.... så der fik jeg sat antennestikket i den analoge indgang på tv´et men der var der billede på ligeså snart gardinerne gik fra og zapningen gik meget hurtigt næsten ligesom en alm. MX serie.... samtidig var tekst meget hurtigt både til at komme frem og forsvinde igen og søgning mellem siderne gik meget meget hurtigt.... der var slet ingen ventetid.... det er der desværre lidt mere af nu.... dog stadig meget hurtig søgning på tekst tv siderne

Rasmus har i haft problemer med at det ligesom kunne finde på at fryse når man zapper gennem programmerne.... og så ikke vil skifte videre.... for så at gøre alle de kommandoer som man har forsøgt altså pluselig skifte videre og skrue op og ned hvis man har prøvet på dettet mens det frøs???

har snakket med andre på HIFI galleri som har samme erfaringer.... både med BV8-40 men også med et beovision 4 sammen med beosystem 3...

har i oplevet noget med de modeller i har testet???
Jeg oplevede i starten, da jeg var skiftet til den digitale tuner (efter yousee gjorde deres kanaler ukrypterede) at modulet frøs mere eller mindre hele tiden, specielt når man zappede.
En opdatering af det digitale modul, hjalp gevaldigt på dette problem.
Efter opdateringen har jeg ingen problemer. Det eneste der nu er lidt irriterende, er zap tiden, som er lig langsom nok.
Men efter hvad jeg har hørt så er der en opdatering påvej, som skulle fikse dette.
Opdateringen gik iøvrigt rigtig rigtig nemt, softwaren på en usb disk og i modulet, 5 min senere er modulet opdateret.

Har du tjekket hvilken software du bruger?
Pt bruger jeg 0.1.3.4.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#82561
Irs:

jeg fik mit tv for lidt over en mdr siden... er superglad for det.... virkelig dejligt billede det viser og kanon lyd.... samtidig kan mit 15år gamle anlæg bruges sammen med BV8-40

forhandleren opdaterede tvet i butikken for at pakke det ned til jeg kom og hentede det... det er den nyeste opdatering som var på markedet har jeg fået fortalt

men kanon lækkert tv ellers
Af lrs
#82583
rhino (DK) skrev:Irs:

jeg fik mit tv for lidt over en mdr siden... er superglad for det.... virkelig dejligt billede det viser og kanon lyd.... samtidig kan mit 15år gamle anlæg bruges sammen med BV8-40

forhandleren opdaterede tvet i butikken for at pakke det ned til jeg kom og hentede det... det er den nyeste opdatering som var på markedet har jeg fået fortalt

men kanon lækkert tv ellers
Det er et rigtig lækkert tv ja :) - er også ovenud tilfreds med mit.
Men prøv og tjek hvilken software version du har, de symptomer du nævner minder nemlig om dem jeg havde indtil jeg opdaterede dvb-hd modulet.

Du finder versionen ved at vælge: (på beo4)
menu (ét tryk)->opsætning->øvrige muligheder->information om modul
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12