Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af beostaer
#84761
Hej.

Jeg var så heldig at modtage mit Beovision 10 for et par dage siden. Det er jo et flot TV, men jeg undre mig over et par ting:

1) general opstartstid - irriterende langsomt
2) extrem opstartstid på DTV
3) langsomt skift mellem tekst-TV og TV
4) langsomt skift mellem program guide

Jeg må indrømme at jeg blev noget skuffet over at et nyt TV kunne være så langsomt - men det har der jo allerede været skrevet om i dette forum.

Jeg er også noget forbavset over at der viser sig at være to stk. blæsere i TV'et - det må have signifikant indflydelse på MTBF. Herudover kan man faktisk kan høre dem en lille smule - hvilket nok kun bliver mere med tiden når der kommer støv i lejerne. Den var sikkert ikke gået hos Samsung.

Og så til et irriterende problem som jeg håber nogle kan hjælpe med; min PC (Windows 7) med HDMI 1080p output kan jeg ikke få til at bliver vist i fuld størrelse - der kommer en sort ramme hele vejen rundt, og billedet er ikke skarpt. Til sammenligning virker min opstilling perfekt med et full HD Samsung TV som køre i "real scan" - hvad gør jeg forkert? Jeg har prøvet med både 24p, 50Hz og 60Hz refresh - uden success.

I forhold til anmeldelsen så står der:
B&Os 200 Hz system tilpasser dette med BeoVision 10, når det er indstillet til ”Auto” i menuen.
Hvor finder man dette "Auto" menu punkt?

Godt nytår - og håbet om en DVB-HD firmware update :-)
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#84769
tillykke med dit nye tv.... håber og tror du blir rigtig glad for det....

ja det er langsomt til at starte op især på DTV.... men det skulle blive bedre med en software opdatering.... dog ikke bekræftet endnu...

mit Bv8-40 er dog ikke længe om at starte op på alm. tv heller ikke til at skifte mellem kanalerne på tv kun på DTV....

samtidig er tekst tv også langsommere på DTV og især når man går ud af tekst tv igen går der længe inden den viser billede.... men forhåbentlig blir det bedre når B&O kommer med opdateringen... "ikke bekræftet"

med hensyn til din com forbindelse ved jeg ikke hvor du skal hen.... men tryk evt menu 2 gange efter hinanden så kommer der en anden menu med andre muligheder

håber det hjælper

godt nytår herfra
Af kskruger
#87333
Beovision 10 er lige blevet testet i det nye GEAR og her skriver de, at det skuffer på billedekvaliteten. Men på den anden side, så kan man sætte spørgsmål ved hvor seriøst deres test er. I den samme test har de valgt Philips 46PFL9704H som test vinder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#87339
Med tabet af Hr. Sonne, så rangerer Gear ikke specielt højt på listen over troværdige testsites/udgivelser.
Af hlh
#87364
Kskruger,
Mener du virkelig at Gear er useriøst blad mht. test fordi en model fra Philips 9000 serien vinder testen i det seneste nummer?

Og i sin yderste konsekvens hvis nogen mener at Philips er et godt produkt så er de useriøse..

;;) ;;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#88003
hlh skrev:Kskruger,
Mener du virkelig at Gear er useriøst blad mht. test fordi en model fra Philips 9000 serien vinder testen i det seneste nummer?

Og i sin yderste konsekvens hvis nogen mener at Philips er et godt produkt så er de useriøse..
Personligt synes jeg 9664H er et ganske fint Tv efter kalibrering og bedre end 9704H, der har ret store problemer - f.eks. med farvegengivelsen og shadow detail. To ret vigtige elementer i billedkvalitet. Der er jo ikke nogen der siger, at det gælder Philips generelt, men 9704H fejler på nogle ret essentielle punkter. Den diskussionen hører dog vist til i Philips tråden :)
Brugeravatar
Af bendix
#99890
Hej Rasmus

Jeg regner med at jeg skal ud og købe et BeoVision 10 46" i denne uge, har du kendskab til om lyden er anderledes i 46"?
Brugeravatar
Af bendix
#103202
Hej Rasmus

Nu har jeg modtaget mit beovision 10 46", lækkert tv.

Men jeg har nogle ting som jeg håber du kan hjælpe mig med.

Selv ved DR HD har jeg dobbelt tekster, det er tydeligt når jeg er tæt på men selv ved alm se afstand 3m, kan jeg se at der er støj i billedet. Mosguito måske. Kan det være signalet? Blu-ray står perfekt nemlig.

På tv2 newskan jeg se flere farver i rulle teksterne nederst, altså den hvide skrift har pleter af rød blå osv, er det bleeding?

Hvordan fik du tilgang til 200hz systemet, jeg kan kun styre lys farve og kontrast.

mvh

Bendix
Brugeravatar
Af bendix
#104233
He Rasmus

Tak for dine råd.

Jeg har skiftet mit antenne kabel ud med det bedste Van Den Hul kabel, det har gjort en forskel, men stadig oplever jeg en del artifacter omkring eks tilskuere ved VM åbningskampen, samt føler jeg at græsset til tider fryser.

Mit signal tror jeg er godt nok. Vi har Stofa, med en splitter ved indgangen. Jeg har afmonteret de 2 andre indgange, så det kun er den til BeoVision 10 der er aktiveret. Så jeg mener signalet er OK.

Du skriver i din anmeldelse at du kan tilgå 200hz systemet i en menu. Den menu kan jeg ikke finde?

mvh

Bendix
Af bantam
#104234
Jeg tror at det problem, du ser, med græs og haloer omkring personer meget vel kan være det, der beskrives i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... dr1#833948

Sørg i øvrigt for at der ikke er skruet op for kunstig skarphed (ved ikke om en sådan kontrol findes på de nye B&O TV), da dette vil øge problemet med haloer.

Tilsvaende skal DNR (alle former for støjreduktion) slås fra (om muligt), da det øger problemet med gengivelse af f.eks. græs, da små detaljer midles ud.
Brugeravatar
Af bendix
#104276
Hej Bantam

Jeg har ikke mulighed for at styre skarphed, dnr osv.

Det eneste jeg kan ændre på er kontrast, farve og lys. Jeg har brugt de indstillinger som Rasmus anbefaler i testen her. Dog er mit panel 46"

Men jeg har hørt at der fra servicemenu kan indstilles mere?


Bendix
Af bantam
#104343
Jeg kender ikke servicemenuen på omtalte model - men det er korrekt, at der i tidligere (plasma-)modeller har været en skarphedsindstilling (+ indstilling af hvidbalance etc.).
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12