Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Remmerboy
#79890
æv, håbede lidt på bedre skærm end sl8000, men så må jeg se efter en sl8000 istedet for.
findes der non-philips lcd med backlit led?


ps
Det betyder i sidste ende, at man faktisk får et bedre billede ved at satse på LGs SL8000 serie, som vi også har anmeldt.
den linker til samsungs b8050 testen og ikke sl8000
Senest rettet af Remmerboy 16. nov 2009, 15:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#79891
Samsung har jo markedsført deres LED TV ret heftigt den seneste tid. Sony har også et par stykker.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#79892
Remmerboy skrev:æv, håbede lidt på bedre skærm end sl8000, men så må jeg se efter en sl8000 istedet for.
findes der non-philips lcd med backlit led?
Sharp LE700 som vi også har anmeldt. Den har dog ikke local dimming. Sharp er også på vej med en nye LED serie, som vi kommer til at omtale snart. Denne har formentlig local dimming.

Sony har deres X4500 med backlit LED.

Samsung har B8500 med backlit LED, men den findes ikke i Europa.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#79902
Lidt praktisk: Som nævnt i anmeldelsen, så findes der SL9000 og SL9500. Det forholder sig således:

Modellen findes i 42 og 47” under navnene 42SL9000 og 47SL9000. Der findes desuden en variant kaldet SL9500, som teknisk er identisk, men har et lidt anderledes design. Disse modeller hedder 42SL9500 og 47SL9500.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#79904
Remmerboy skrev:ps
Det betyder i sidste ende, at man faktisk får et bedre billede ved at satse på LGs SL8000 serie, som vi også har anmeldt.
den linker til samsungs b8050 testen og ikke sl8000
Tak for det. Det er rettet. :)
Af Marqzen
#79906
Interessant.

Rasmus. Nu har du haft både 8000 og 9000. Kan du sige mig om de begge har en gråtoning af plastikken i bunden? Jeg kan se på reklamebilledene at TV'et er helt sort - men jeg synes bestemt den jeg så i Elgiganten havde en røjgrå bund?
Brugeravatar
Af yksa
#79912
Nice, jeg syns godt nok LGs fladskærmestv har en god design. (B
Brugeravatar
Af Fibber35
#79930
Hej Rasmus

Tak for endnu en fin test.
Jeg overvejer nu kraftigt at investere i SL8000 el. 8500 udgaven. Jeg vil dog gerne have dit bud på om SL8000 rent faktisk vil give et bedre billed end 8500 pga. genskær fra glasfronten.

Er SL8000 et mere sikkert valg?

Til dem derude som allerede har 8500 modellen har i oplevet disse grå nuancer som Rasmus omtaler i testen eller kan det skyldes panelet?

På forhånd tak for input
Af hlh
#79932
Det virker underligt at lillebror SL8000 har 200 Hz mens SL9000 må "nøjes" med 100 Hz.

SL8000 har da også kun 100 Hz. LG´s 200 Hz er nemlig 100 Hz i kombination med scanning backlight.

Der kan ikke laves scanning backlight på SL9000. SL9000 baggrundsbelysningen er opbygget som en enkelt stribe af LED´s som er placeret horisontalt langs kanten af LCD panelet (fx i bunden af panelet).

Scanning backlight kræver at baggrundsbelysningen er fordelt bag panelet. Scanningen kører i blokke ned langs baggrundsbelysningen.
Af Rolfiboy
#79933
Der kan ikke laves scanning backlight på SL9000. SL9000 baggrundsbelysningen er opbygget som en enkelt stribe af LED´s som er placeret horisontalt langs kanten af LCD panelet (fx i bunden af panelet).

Scanning backlight kræver at baggrundsbelysningen er fordelt bag panelet. Scanningen kører i blokke ned langs baggrundsbelysningen.
Det er helt forkert det du siger, scanning backligt er hvor slukker for hele baggrundsbelysningen imens pixel skifter, så baggrundsbelysningen kun er tændt når hver pixel er i den rigtige position, dette giver meget klarere billede og fjerner slør.

Det du beskriver hvor man dæmber baggrundsbelysningen lokalt for at øge kontrasten, og det kalder man local dimming.
Af kskruger
#79934
Endnu en super flot test af Rasmus Larsen, det der imponere mig mest ved dine test er, at du finder de små fejl, men vigtige fejl som andre test site ikke finder eller beskriver. I denne test var det LG'ens manglende sort niveauet ved forskellige vinkler, som er meget voldsome selv for at LCD. Og i testen af Samsung 46B7000 var det sløret. Og ved Philips, som går deres egne veje, når vi snakker billedet kvalitet . Det er ting vi alm. dødlige, ikke har en chance for at opdage, før man har købt tv'et og det er for sent at bytte det.

Men super lækkert tv, men rigtig synd, at LG som en af de få i 2009 ikke formår, at lave tv, som kan gengive dyb sort. Hverken med deres LCD eller plasma.
Af rasmuzzen
#79943
Nu har jeg flere gange stødt på udtrykket "analoge signaler" i jeres tests - hvad vil det helt nøjagtig sige?...de findes jo ikke mere?