Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#79996
rasmuzzen skrev:Nu har jeg flere gange stødt på udtrykket "analoge signaler" i jeres tests - hvad vil det helt nøjagtig sige?...de findes jo ikke mere?
Som kskruger nævner, så kan man stadig få analoge Tv-signaler på f.eks. kabel-tv.

De analoge signaler på antenne fandtes stadig da vi havde SL9000 stående 8)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#79997
Meangel12 skrev:Når jeg ser tv, og der er nogle hurtige bevægelser, som et hoved i en film f.eks drejer lidt hurtigt eller ligende, så er det som om at tv'et ikke kan følge med, altså bevægelsen på den person der er i fjernsynet, bevæger sig langsomt, lidt lag også sker når jeg ser blu ray film fra min ps3.
Det er formentlig 100 Hz systemet. Prøv at slå det fra og se om det ændrer på noget.

På Blu-Ray skal 100 Hz alt andet lige være slået fra.
Af claudie80
#80012
Interessant.

Rasmus. Nu har du haft både 8000 og 9000. Kan du sige mig om de begge har en gråtoning af plastikken i bunden? Jeg kan se på reklamebilledene at TV'et er helt sort - men jeg synes bestemt den jeg så i Elgiganten havde en røjgrå bund?
Jeg bemærkede også den gråtoning af plastikken på SL9000 og pænt så det ikke ud! Faktisk kunne jeg bedre lide metal kanten på SL8000 modellen.

I forbindelse med lanceringen af SL8000/9000 blev LH9000 fjernsynet også nævnt. Er der nogen der ved hvornår det kommer på de danske marked eller hvornår Flatpanels får et indleveret til test?
Af Hillig
#80015
Ja, eller LH9500 som blev fremvist i Sverige - forsvandt den også i mængden ?

/Mikael
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#80016
claudie80 skrev:
Interessant.

Rasmus. Nu har du haft både 8000 og 9000. Kan du sige mig om de begge har en gråtoning af plastikken i bunden? Jeg kan se på reklamebilledene at TV'et er helt sort - men jeg synes bestemt den jeg så i Elgiganten havde en røjgrå bund?
Jeg bemærkede også den gråtoning af plastikken på SL9000 og pænt så det ikke ud! Faktisk kunne jeg bedre lide metal kanten på SL8000 modellen.

I forbindelse med lanceringen af SL8000/9000 blev LH9000 fjernsynet også nævnt. Er der nogen der ved hvornår det kommer på de danske marked eller hvornår Flatpanels får et indleveret til test?
Mht. LH modellerne, så ved jeg det faktisk ikke. Vi har tidligere talt med LG omkring LH9500 modellen, som jeg så i Stockholm for noget tid siden. Det er en LED model med local dimming, men som alligevel har en tynd profil, hvilket jo i sig selv er ret unikt.
Af Marqzen
#80023
claudie80 skrev:
Interessant.

Rasmus. Nu har du haft både 8000 og 9000. Kan du sige mig om de begge har en gråtoning af plastikken i bunden? Jeg kan se på reklamebilledene at TV'et er helt sort - men jeg synes bestemt den jeg så i Elgiganten havde en røjgrå bund?
Jeg bemærkede også den gråtoning af plastikken på SL9000 og pænt så det ikke ud! Faktisk kunne jeg bedre lide metal kanten på SL8000 modellen.

I forbindelse med lanceringen af SL8000/9000 blev LH9000 fjernsynet også nævnt. Er der nogen der ved hvornår det kommer på de danske marked eller hvornår Flatpanels får et indleveret til test?
Super... ar aldrig set et SL8000... Det vil sige at 8000 ikke har det grå plastsik men er helt sort (med metalkant)?
Af jbplum
#80026
Er jeg den eneste, som undrer mig over, at SL8000 og SL9000 koster ca. det samme? SL9000 er vel topmodellen, så det undrer mig, at SL8000 ikke er billigere...

jbplum
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#80032
SL8000 har nogle ekstra features som SL9000 ikke har - såsom scanning backlight. SL9000 er bare slankere, men ikke mere teknisk avanceret.
Af jbplum
#80069
Jeg tog fejl - SL8000 er faktisk billigere.

Gik ud fra priserne på hifipriser.dk, men uden at se, at den for sl8000's vedkommende kun var baseret på én forhandler. Pricerunner.dk hjælper lidt bedre...:)

jbplum
Af hlh
#80072
Den anden ting som adskiller SL8000 og SL9000 er baggrundsbelysningen på LCD panelet. I princippet skulle LG med SL9000 (og Led baggrundsbelysning) opnå et bedre kontrast og sortniveau sammenlignet med SL8000
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#80084
Edge LED giver ikke pr. default bedre kontrast. Både CCFL oc Edge LED har samme forudsætning for at styre baggrundsbelysningen, så du kan ikke fortage den generelisering. Det vil være selve LCD panelet, dvs. de flydende krystaller, der afgør sortniveauet når den dynamiske kontrast deaktiveres.
Af claudie80
#80105
Super... ar aldrig set et SL8000... Det vil sige at 8000 ikke har det grå plastsik men er helt sort (med metalkant)?
Tjaa...det var det jeg så i østrig ihvertfald.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#80124
Hillig skrev:Ja, eller LH9500 som blev fremvist i Sverige - forsvandt den også i mængden ?

/Mikael
LG siger, at LH9000 hvert fald ikke kommer. LH9500 kigger man stadig på.
Af Ellested
#80202
Har købt et LS9000 og er rimeligt tilfreds. Der er problemer med sort niveauet selv ved meget små betragtningsvinkler. Lyden er ganske forfærdelig, men det må man jo forvente når det er så slankt. Billedet er dog rigtigt flot når man ser bort fra det lidt ujævne sort niveau.