Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af janelne
#78253
Tak for anmeldelsen.

Et spørgsmål:

Synes du 9803'eren er et bedre køb end 9704'eren, generelt set?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#78257
janelne skrev:Tak for anmeldelsen.

Et spørgsmål:

Synes du 9803'eren er et bedre køb end 9704'eren, generelt set?
De har begge to lidt af de samme problemer med shadow detail, men det er blevet mere markant på 9704. Grunden til jeg var lidt flinkere mod 9803 i sin tid var, at den revolutionerede LCD-TV markedet med meget dyb sort. 9804 bygger naturligvis videre på dette, men nu findes der også reelle alternativer med LCD og LED, der kan give en forholdsvis dyb sort, uden nødvendigvis at gå på kompromis med shadow detail, der er den halve oplevelse af sortgengivelsen.

Jeg kender dog ikke prisniveauet mellem disse to skærme. Hvad har du fundet den ældre 9803 til?
Af siccio
#78261
God anmeldelse, og længe ventet.
Syntes ikke jeg kan se noget omkring hvordan skærmen er til x-box eller PS3 spil?
Kan dog klart se at udfra din anmeldelse, er en proff. kalibrering vidst ret vigtig, hvis jeg forstår rigtigt?
Af janelne
#78262
Hej igen. Elgiganten solgte på et tidspunkt 42PFL9803 til kr. 12.999,- og den skal nok derned igen hvis jeg skal 'springe på'.

Jeg synes selv 9803'eren har et pænere design, men det er jo en smagssmag.

Ambilight, fjernbetjening, menuer/menustruktur, Net-TV og DNLA-funktionalitet er vel helt den samme (de 2 modeller sammenlignet), ik?

NB: ufatteligt at Philips ikke laver stikkene (bag på) så de vender nedad :o
Af Egeberg
#78266
tak for anmeldelsen!

Lyder som om at den ikke er pengene værd? :((
Har ellers overvejet den i 40" men efter Rasmus test så springer jeg over!

Så venter jeg på test af Lg ls9000 & Beovision 10 :p
Af Gaco
#78268
Tak for test! :)

Er der egentlig ikke halo på alle local dimming TV sets, og overskygger fordelen af local dimming ikke klart de halos der resulterer? Eller er det specielt markant lige på denne model?

Ser desværre ud som om at vi må vente til CES 2010 i januar for at se et på alle områder vellykket HDTV, efter vi blev snydt for Samsung B8500 her i Europa.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#78270
Jo, der er halos på alle local-dimming TV. Personligt synes jeg det er frygtelig irriterende at se på, og det ødelægger langt mere end det gavner i mine øjne. Det må være op til den enkelte, at vurdere hvad han/hun synes.

Et af de billeder du aldrig vil få vist på en local-dimming LED skærm, er en stjernefyldt nattehimmel. Af den simple grund, at TV'et ikke kan gengive stjernene, da de fylder for lidt ift. den sorte baggrund. Derfor slukkes lyset ganske enkelt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#78275
siccio skrev:God anmeldelse, og længe ventet.
Syntes ikke jeg kan se noget omkring hvordan skærmen er til x-box eller PS3 spil?
Kan dog klart se at udfra din anmeldelse, er en proff. kalibrering vidst ret vigtig, hvis jeg forstår rigtigt?
Der er utrolig meget input lag, når Philips Motion og 200 hz er slået til, men slår du disse fra, klarer 9704H sig fornuftigt. Der er en lille anelse input lag, men aldrig i et omfang, hvor jeg synes det bliver problematisk i praktisk.

Ja, en kalibrering er strengt nødvendig. Om ikke andet så tag hvert fald udgangspunkt i vores indstillinger.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#78277
janelne skrev:Hej igen. Elgiganten solgte på et tidspunkt 42PFL9803 til kr. 12.999,- og den skal nok derned igen hvis jeg skal 'springe på'.

Jeg synes selv 9803'eren har et pænere design, men det er jo en smagssmag.

Ambilight, fjernbetjening, menuer/menustruktur, Net-TV og DNLA-funktionalitet er vel helt den samme (de 2 modeller sammenlignet), ik?

NB: ufatteligt at Philips ikke laver stikkene (bag på) så de vender nedad :o
9803 har ikke NET-TV og DLNA. Men til den pris, ville jeg nok også satse på 9803H frem for 9704H, der kommer til at blive prissat ret højt rundt omkring.
Af Shark
#78278
Lyder som om at den ikke er pengene værd?
Har ellers overvejet den i 40" men efter Rasmus test så springer jeg over!

Så venter jeg på test af Lg ls9000 & Beovision 10
Har selv haft denne i kikkerten, men er ikke imponeret over resultatet af testen. LS90 er nok et kig værd, men HDMI stik osv. vender stadig bagud,
det skuffende at lave et LED med bagud vendte stik.

Et tv mindre i liste.

@Rasmus, tak for en god anmeldese, som altid.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#78280
Shark skrev:
Lyder som om at den ikke er pengene værd?
Har ellers overvejet den i 40" men efter Rasmus test så springer jeg over!

Så venter jeg på test af Lg ls9000 & Beovision 10
Har selv haft denne i kikkerten, men er ikke imponeret over resultatet af testen. LS90 er nok et kig værd, men HDMI stik osv. vender stadig bagud,
det skuffende at lave et LED med bagud vendte stik.

Et tv mindre i liste.

@Rasmus, tak for en god anmeldese, som altid.
Bemærk, at SL90 er den amerikanske udgave, som er en smule anderledes. Her i Europa hedder den SL9000 og der er også en anmeldelse på vej af denne.
Senest rettet af Rasmus Larsen 4. nov 2009, 15:13, rettet i alt 1 gang.
Af cubexc
#78291
Tak for anmeldelse. Ikke lige hvad jeg havde håbet.
Kræver næsten en reaktion fra Philips DK.
Jeg er selv lun på dens "lillebror" PFL9664H, som er kåret som "Product of the year" af What Hi-Fi.
Kan der virkelig være så stor forskel på disse produkter?
Har også læst andetsteds at PFL9704H er meget svær at indstille korrekt.
Er der nogen der har erfaring med PFL9664H?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#78293
cubexc skrev: Har også læst andetsteds at PFL9704H er meget svær at indstille korrekt.
Ja, det er den helt bestemt også. Det skyldes primært LED Pro systemet, som gør at billedet i visse henseender bliver lidt for dynamisk. Der skal naturligvis slåes flere dynamiske kredsløb fra, men pga. LED Pro systemet og Philips standardindstillinger opgav jeg faktisk, at få farverne indstillet helt korrekt vha. RGB (rød, grøn blå) håndtagene.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19