Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#81000
De 8 af disse 12 sider handler om netop spørgsmålstegn ved testens troværdighed. Vi har kommenteret på spørgsmål i den retning i rigelige mængder - endda også på det nævnte link. Hvis man ikke besværer sig med, at tage - om ikke andet - et hurtigt kig på hvad der er blevet debatteret, så giver det anledning til lidt sure miner.

Hvis man vil stemme om min egnethed som moderator, skribent eller anmelder, så kan man jo starte en separat tråd til dét.
Af xcardman
#81017
er helt enig med yakken

utroligt alle skal stille spørgsmåltegn ved den test.
ingen har jo stillet spørgsmåltegn ved de andre test.


håber da ikke det samme sker, med den nye test.
konklusion bliver sikkert lidt den samme med 9664.
men prisen er så en fordel ved 9664.
Af lrev
#81041
yakken skrev:
lrev skrev:Det undrer mig virkelig at man kan læse 2 så forskellige bedømmelser af samme tv( se http://www.dingz.no/828053/philips-46pfl9704-testet )

De har den som ny reference- lcd/led i Norge!)
Nu stopper det. Hvis du ikke har læst hele denne tråd, så gør det venligst før du poster så irriterende en kommentar.
"Tag lige en dyb indånding,og slap lidt af "....TAK....det ville klæ`dig umådeligt.


Uddyb venligst HVAD det helt præcis er som er så "irriterende"?

lrev
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#81045
Læs tråden og mit forrige svar.
Af cableguy
#81051
Jeg stiller ikke spørgsmål ved selve testen og yakkens kompetencer (jeg har stor respekt for folkene omkring flatpanels.dk), men mener blot, at det måske ikke er særlig heldigt, at man som ny bruger bliver mødt af et så negativt svar ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#81106
Jeg kan se af antallet af privatbeskeder i min indboks, at man har taget mit svar noget nært 8)

Hvis tonen har virket fjensk, så betragt dette som en undskyldning. Det var ikke intentionen at trampe på nye medlemmer. Da denne tråd tidligere er kørt af sporet pga. ret usaglige argumenter ala "når andre synes skærmen er fed, så må det jo være JER den er gal med", så er vi ret hurtigt oppe i det røde felt.

Vi tager gerne imod kritik, men som jeg gør det klart på side 7, så skal den være velbegrundet. Vi kan/vil ikke blive ved med, at kommentere på hvorfor andre testsider ikke får samme resultat som os.
Af tgaard
#82901
Pyha.. Sikke mange sider - opgav helt at finde nogle der oplever det jeg oplever med dette tv.

Well.. Jeg må da slutte mig til gruppen over skuffede personer over dette tv. Efter blot at have rodet rundt med de forudprogrammerede billedprogrammer som Personlig, Livagtig, Sport osv osv, må jeg sige at INGEN af dem nærmer sig noget jeg i min vildeste fantasi ville give 17.999 for (vejl. pris).

Nu tænker mange nok - ja, endnu én der er blevet blind af denne test (iøvrigt fin test, Rasmus) og de mange negative kommentarer. Til det kan jeg blot sige at ved siden af fx. 42pfl8404/8694 er dette en "ret ringe investering" rent billedemæssigt hvis man spørger mig...

Og dog. Håndtering af bevægelser klarer den ganske godt, den almene borger vil ihvertfald stille sig pænt tilfreds. Samtidig synes jeg den klarer SD signaler fint. Den har ikke tendes til at pixelere, hvis man fx holder den mod 8404/8694. Den er meget "flydende", hvor at man ved andre LCD'er fornemmer firkantede tern ved sd-signaler.

Design, remote, ambilight spec 3, energiforbrug osv osv er i skønneste orden, men en ting som at gengive en korrekt hvid har simpelthen ikke været muligt for mig??

Modsat de kølige farver der opleves her på siden, oplever jeg en hvid farve der præges af en konstant rødlig farve (en vag pink), som i sammeligning med 8404/8694 SLET ikke er hvid.
Uanset hvilken billedprofil jeg vælger er det ikke muligt at fjerne dette.
Det er jo self. 100 gange mere tydeligt når man har 2 tv til at køre samtidig, hvorfor det måske ikke er nævnt. Samtidig kan det næppe undlades at se, af folk der bare har lidt indsigt i flat tv's..

Faktisk vil jeg gå så vidt at sige, at modellen jeg har med at gøre er defekt ;-) Jeg har ikke oplevet noget lignende før - og hvis det er sådan LED PRO skal opleves blir det uden mig som passager ;-)

I og med at andre IKKE nævner dette issue, lurer jeg på om det kan have en defekt.. Jeg må ha Philips ind over ;-)
Af Kickstart
#82902
Hej.

Jeg har også dette TV i 40 tommer modellen og skal sige at jeg er meget tilfreds. Billedet står knivskarpt på det digitale signal uden nogen form for judder eller trailing. Via BluRay, ja hvad skal jeg sige, det bare hammergeil :p .

M.h.t. til toningen af hvid, så har jeg ikke oplevet problemet med et lyserød skær, her står hvid som sneen og sort som kaffe =). Vil påstå det er en defekt ved tv'et.
Af Otto J
#82920
Lige et indspark mht. den pink/hvide farve: Uden at jeg kan sige om det er dét der er issuet for dig, så er det sådan at når man måler farvetemperatur, så måler man groft sagt forholdet mellem rød og blå. Der kan være store fejl i mængden af grøn, uden at det kan aflæses på farvetemperaturen. For lidt grøn vil give en magenta/pink hvid, også selv om farvetemperaturen er rigtig. Målet for hvid-balancen er derfor D65, der er et specifikt punkt der også tager højde for grøn, og ikke bare "6500 kelvin".

Så årsagen til den pink tone er formentligt for lidt grøn i hvid-balancen.
Af MadDuke
#82928
Det lader iøvrigt til at dette tv er svært at opdrive - nogen der ved noget om dette???
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#83028
MadDuke skrev:Det lader iøvrigt til at dette tv er svært at opdrive - nogen der ved noget om dette???
Jeg tror 9704H er en "butiksmodel", ligesom Aurea og Cinema 21:9 i øvrigt er det. Det betyder, at Philips har begrænset internethandlen en del, så finder du den i internethandlen, vil den formentlig være parallelimporteret.

Derfor tror jeg også du skal ud i de fysiske butikker for at købe.
Af karlos
#83763
I testen af ovenstående er der under kalibreringen ikke "pillet" i farvetonen, men anvendt fabriksindstillingen "Varm".
Hvordan kan man kalibrere et TV uden at stille i farvetonen, medmindre den anses for OK - hvilket ikke fremgår af testen.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19