Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bob_the_Builder
#90152
Michel skrev:Jeg har lige fået mit 47 tommer LG SL 8000 LCD TV.

Ved almindeligt tv er det okay billeder..
Men ved sport, lige nu EM-håndbold kan det ikke håndtere de hurtige bevægelser. Der er "skygger" og "lidt hakkende bevægelser".
Kan nogen forklare/hjælpe mig??
Jeg har fulgt de indstillinger anbefalet her på forum af Rasmus/Adm.
Jeg får mit signal via TDC HOME TRIO ??
Hjælp mig :(
Hvis der findes en løsning på dette er jeg også interesseret, så United 93 igår på Dr HD. Filmen er filmet med håndhold kamera og i flere sekvenser er der helt vildt slør - som en varmedis - efter ting som bevæger sig.

Er er en løsning, skal man leve med det - eller returnere det???
Af Andreas86
#90828
Jeg synes godt nok den der funktion "TrueMotion 200hz" er meget speciel.. det giver en hel speciel følelse af dybde og livlighed i billedet(tænkte 3d da jeg så det først)
Men desværre fungere det slet ikke optimalt (med mindre det er meningen?), det er somom bevægelser i billedet kører alt for hurtigt, somom der bliver spolet i stedet for afspittet O_o
Der opstår også langt flere glitches i billedet end hvis den er deaktiveret.

Har i andre ejere af SL8000 også denne oplevelse?

Ellers er jeg nogenlunde tilfreds med mit køb, er gået fra 28"CRT til denne skærm (37"). OK billede, men finder ikke de anbefalede instillinger af Rasmus optimale, synes der netop mangler naturlige farver i billedet + det er for mørkt.
Men thumbs up for et ellers super review.
Af Reonekot
#90839
Jeg har samme holdning til TrueMotion 200Hz og har helt slået mit fra til alt hvad jeg ser. Synes der er alt for tit der opstår fejl ved panorering.
Af Mighty
#90856
Andreas86 skrev:Jeg synes godt nok den der funktion "TrueMotion 200hz" er meget speciel.. det giver en hel speciel følelse af dybde og livlighed i billedet(tænkte 3d da jeg så det først)
Men desværre fungere det slet ikke optimalt (med mindre det er meningen?), det er somom bevægelser i billedet kører alt for hurtigt, somom der bliver spolet i stedet for afspittet O_o
Der opstår også langt flere glitches i billedet end hvis den er deaktiveret.

Har i andre ejere af SL8000 også denne oplevelse?

Ellers er jeg nogenlunde tilfreds med mit køb, er gået fra 28"CRT til denne skærm (37"). OK billede, men finder ikke de anbefalede instillinger af Rasmus optimale, synes der netop mangler naturlige farver i billedet + det er for mørkt.
Men thumbs up for et ellers super review.
Jeg har haft nøjagtig samme oplevelse som dig med mit SL8500 når 200 mhz systemet var slået til. I starten føltes det som om man var statist i filmen. Har også haft problem når jeg så DVD at billedet nærmest stoppede en brøkdel af et sekund for derefter at køre meget hurtigt så man fik denne "spole-effekt". Det virker som om fjernsynet lige skal tænke sig om inden det beregner de ekstra billeder som 200 mhz lægger ind - måske kan det løses med en softwareopdatering fra LG hvis der findes en sådan.
Efter at have haft fladskærmen i en måneds tid synes jeg dog dette er forsvundet (ved ikke om det er fordi man har vænnet sig til det?). Men jeg synes stadig at der opstår fejl omkring personer/objekter der bevæger sig hurtigt når 200 mhz systemet er slået til. Derfor har jeg for det meste 200 mhz slået fra lige bortset fra fodboldkampe hvor jeg synes det giver en rigtig god effekt.

Synes stadigvæk jeg har til gode at se et 200 mhz system fungere godt på et LCD fjernsyn.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#90866
Lige lidt flueknepperi: Det er 200 Hz, ikke MHz. Problemet med disse systemer vil altid være værst omkring objekter, der bevæger sig, da det er her der er flest ting der skal regnes ud.
Af Andreas86
#90913
Nu bliver jeg altså også nød til a spørge selvom det er pinligt.

Er der nogen der kan give en kort vejledning til hvordan man sortere digitale kanaler på SL8000 ? Jeg kan umiddelbart kun f lov at gøre det på de analoge kanaler.
Jeg har prøvet at fjerne hak i autonummerering, men tv'et gav alligevel alle kanaler nummer.

På forhånd tak
Af Reonekot
#90916
Andreas86 skrev:Nu bliver jeg altså også nød til a spørge selvom det er pinligt.

Er der nogen der kan give en kort vejledning til hvordan man sortere digitale kanaler på SL8000 ? Jeg kan umiddelbart kun f lov at gøre det på de analoge kanaler.
Jeg har prøvet at fjerne hak i autonummerering, men tv'et gav alligevel alle kanaler nummer.

På forhånd tak
Når du fjerner hak i autonummerering ved søgning igen, så skulle du gerne kunne trykke på den grønne knap når du er inde i programopsætning, for at flytte kanalerne. (Kanalerne bliver nummereret ved den nye søgning, men ikke i samme rækkefølge som ved autonummerering.)
Af naRf
#91976
Er der nogle der kan få 42SL8500 til at fungere sammen med Zaptor-fjernbetjeningen? Jeg kan personligt ikke få den til at tænde og slukke TV'et, hvilket kunne være rigtig fedt...
Af naRf
#92010
naRf skrev:Er der nogle der kan få 42SL8500 til at fungere sammen med Zaptor-fjernbetjeningen? Jeg kan personligt ikke få den til at tænde og slukke TV'et, hvilket kunne være rigtig fedt...
Og det er ordnet - skulle bare finde den rigtige kode (og nu kan jeg ikke huske den).
Af pipper
#92011
naRf skrev:
naRf skrev:Er der nogle der kan få 42SL8500 til at fungere sammen med Zaptor-fjernbetjeningen? Jeg kan personligt ikke få den til at tænde og slukke TV'et, hvilket kunne være rigtig fedt...
Og det er ordnet - skulle bare finde den rigtige kode (og nu kan jeg ikke huske den).
Er du elles godt tilfreds med tv'et.?

Jeg er meget i tvivl om jeg skal have sådan et, eller "nøjes" med LG LH4000
Af naRf
#93670
pipper skrev:
naRf skrev:
naRf skrev:Er der nogle der kan få 42SL8500 til at fungere sammen med Zaptor-fjernbetjeningen? Jeg kan personligt ikke få den til at tænde og slukke TV'et, hvilket kunne være rigtig fedt...
Og det er ordnet - skulle bare finde den rigtige kode (og nu kan jeg ikke huske den).
Er du elles godt tilfreds med tv'et.?

Jeg er meget i tvivl om jeg skal have sådan et, eller "nøjes" med LG LH4000
Jeg er super tilfreds, det står virkelig flot! Kan kun anbefale...

Andet spørgsmål: USB-funktionen virker fremragende, jeg kan dog ikke indstille billedet (vil gerne kalibrere det som når jeg normalt ser TV), men hver gang jeg går igang, hopper den tilbage til normalt TV... Hvad kan jeg gøre?
Af keddekubik
#93833
Vi har købt et 42SL8000
og har samtidig sat det til vores dyre sony forstærker med et optisk kabel.

Problemet er blot at den ikke sender et digitalt 5.1 signal videre? hvad kan det være?

det virker heller ikke når vi ser dvd med hdmi ind i fjernsynet

Er der en indstilling man skal slå til for at den sender 5.1 lyd ud?
Af henriksen78
#93851
der er en simpel forklaring

Jeg mener ikke at dit TV kan sende et 5.1 signal til din forstærker.
du kan sættet din forstærker til "HALL", det stereo i 4 kanaler.
det er det tætteste du kommer på fler kanals lyd.

med hansyn til DVD på tv, så skal du have et digital (typisk optisk) kabel mellen DVD og forstærker
Brugeravatar
Af Johnjohn
#93864
keddekubik skrev:Vi har købt et 42SL8000
og har samtidig sat det til vores dyre sony forstærker med et optisk kabel.

Problemet er blot at den ikke sender et digitalt 5.1 signal videre? hvad kan det være?

det virker heller ikke når vi ser dvd med hdmi ind i fjernsynet

Er der en indstilling man skal slå til for at den sender 5.1 lyd ud?
optisk virker fint for mig på sl8500 :) under lyd/digital lydudgang har jeg sat den til auto og har 5.1 lyd
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15