Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hillig
#95856
Denner skrev:Har en kammerat, der er ved at købe et 55SL8500 til den nette pris af 12999kr, det er officiel DK version
Hej Denner.
Har du et link til skærmen til den pris ? Det lyder da meget interessant :)
Af Denner
#96122
Hej Hilling.

Det er ved www.justbuyit.dk og det er en god pris vil jeg mene også selv om det er sidste års model :)
Af Kega
#97074
Hey.

Nu har jeg fået mig et LG SL8500 - og hold op jeg er glad :)

Dog har jeg to ting, pt., som er rimelig irriterende. I testen ændres der på "Black Level", men min er grå og sat til auto. Hvordan får jer lov til at ændre på den? Jeg har opsat mit tv, præcis som testen.

Det andet er analog lyd udgang. Jeg spurgte i ElGiganten (og nej har ikke købt den der - sygt dyrt) hvor jeg fik at vide, af deres LG "ekspert", at jeg kunne bruge scart til at sende lyd ud. Men hvordan skal den lige drejes? Håber nogen kan hjælpe mig, ellers skal jeg til at anskaffe mig en ny forstærker/receiver.

På forhånd tak for hjælpen.
Af pipper
#97075
Kega skrev:Hey.

Nu har jeg fået mig et LG SL8500 - og hold op jeg er glad :)

Dog har jeg to ting, pt., som er rimelig irriterende. I testen ændres der på "Black Level", men min er grå og sat til auto. Hvordan får jer lov til at ændre på den? Jeg har opsat mit tv, præcis som testen.

Det andet er analog lyd udgang. Jeg spurgte i ElGiganten (og nej har ikke købt den der - sygt dyrt) hvor jeg fik at vide, af deres LG "ekspert", at jeg kunne bruge scart til at sende lyd ud. Men hvordan skal den lige drejes? Håber nogen kan hjælpe mig, ellers skal jeg til at anskaffe mig en ny forstærker/receiver.

På forhånd tak for hjælpen.
Du kan ikke ændre på sort når du bruger den digitale tuner der er i tv'et.
Jeg mener kun at du kan gøre det hvis du f.eks bruger en extern tuner via HDMI
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97078
Kega skrev: jeg kunne bruge scart til at sende lyd ud. Men hvordan skal den lige drejes? Håber nogen kan hjælpe mig, ellers skal jeg til at anskaffe mig en ny forstærker/receiver.
Der hentydes til en scart-adapter, der ser således ud:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 22_da.html
Af Kega
#97079
pipper skrev: Du kan ikke ændre på sort når du bruger den digitale tuner der er i tv'et.
Jeg mener kun at du kan gøre det hvis du f.eks bruger en extern tuner via HDMI
Åhh.. Du har fuldstændig ret... Mange tak :)

Nu mangler jeg så bare en dejlig løsning på lyd og jeg er en glad lille dreng :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97081
... den har jeg vist givet dig lige ovenover...
Af Kega
#97082
yakken skrev: Der hentydes til en scart-adapter, der ser således ud:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 22_da.html
Præcis sådan en jeg har anskaffet mig. Dog synes jeg ikke helt det fungere eller gør noget overhovedet. Jeg er også total nybegynder når det kommer til LCD tv, mit første, og har aldrig ført lyd ud gennem et scart stik. Så gør nok noget forkert.

Hold dog op folk er hurtig til at svare - mange tak.
Af Kega
#97083
Haha.. Den simpleste løsning er ofte den rette :) Åbenbart skal den sidde i scart 2 i stedet for 1 og så er der bonus :D
Dog kun ved tv, ikke via HDMI :(

Igen rigtig mange tak for hjælpen og venligheden. Super forum.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97084
Som regel, så kan man også trække lyden ud af sin HDMI-enhed separat i stedet. Det gør jo så desværre, at man skal have en ekstra indgang i sit anlæg til dét apparat også.
Af Kega
#97085
yakken skrev:Som regel, så kan man også trække lyden ud af sin HDMI-enhed separat i stedet. Det gør jo så desværre, at man skal have en ekstra indgang i sit anlæg til dét apparat også.
Jep, bliver også løsningen ved min HTPC.. Desværre er det ikke muligt ved en Xbox360 - eller i hvert fald ikke hvad jeg ved af.
Af henriksen78
#100096
Du kan også bruge 3,5 mm stereo mini jack til phono indgang på din forstærker.

hvis du altså ikke har mulighed for at bruge den digitale udgang
Af HuluBulu
#102729
Efter en fantastisk masse research, havde jeg endelig besluttet mig for en 42SL8000 til min HTPC løsning. Men nu får jeg så at vide fra en forhandler at SL8000 er på vej ud af markedet, og det skal forklare den tomme hylde hos de fleste forhandlere når det kommer til SL8000 - og den højere pris på selv samme, hos de forhandlere der stadig har den på hylden.

Kan det passe at SL8000 (allerede) er på vej ud af markedet? Og hvad er LCD/LED alternativet til SL8000? - skal i dette tilfælde bruges til lidt live TV samt hovedsageligt til HD og SD film tilsluttet en HTPC.
Brugeravatar
Af KristofferA
#111995
Jeg vil også gerne vide det samme. Er SL8000 ved at udgå? :o
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15