Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#76968
Testen af Samsungs LGs SL8000 serie med 200 Hz, rammeløst design og scanning backlights er nu online. Vi har testet 42" versionen 42SL8000.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1256547199

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af jacob586
#76972
Hej Rasmus

Tak for en god test. Nu er der endnu en skærm på listen over potentielle køb. Det er svært at vælge.

Du skriver at stikkene igen-igen vender bagud og derfor kommer i vejen når det skal hænges ind til væggen. Har du testet hvor tæt den kan komme på væggen, fx sammenlignet med Samsungs LED'er? Er det ikke muligt at få fx HDMI-stik, SCART-stik etc med "knæk" så ledningen går nedad, og som måske kan løse problemet?
Af jbartens
#76973
Meget god læsning.... Ser ikke helt dårligt ud. 8500 med Glasskærm kunne være et godt valg tror jeg.
Venter på bare anmeldensen af SL9000 Serien.... Det skal nok blive godt tror jeg.

Tak endnu engang for en god og grundig test.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#76974
jacob586 skrev:Er det ikke muligt at få fx HDMI-stik, SCART-stik etc med "knæk" så ledningen går nedad, og som måske kan løse problemet?
Jo, du kan godt få knækkede stik, men prøv at se på placeringen af HDMI-inputtene. De vender horisontalt og er placerede over hinanden, hvilket vil sige, at du kun kan få ét knækket stik til at sidde der da de ellers vil rage ind i hinanden. Igen ikke særlig smart.
Af JENC
#76976
Hej Rasmus

Tak for endnu en god test.

Jeg bliver nødt til at stille det svære spørgsmål: Hvordan vurderer du denne i forhold til UE-B8050'eren?

- Generelt.

- Svagheder og fordele, de to indbyrdes.

- Og særligt digitalt SD, som jeg kommer til at se mest. Og så HD-kanaler.

Thanx
Af Rod1983
#76981
Rigtig fin anmeldelse og det er super fint at I udnytter de mange indstillingsmuligheder der er i expert profilerne :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#76987
jacob586 skrev:Hej Rasmus

Tak for en god test. Nu er der endnu en skærm på listen over potentielle køb. Det er svært at vælge.

Du skriver at stikkene igen-igen vender bagud og derfor kommer i vejen når det skal hænges ind til væggen. Har du testet hvor tæt den kan komme på væggen, fx sammenlignet med Samsungs LED'er? Er det ikke muligt at få fx HDMI-stik, SCART-stik etc med "knæk" så ledningen går nedad, og som måske kan løse problemet?
Nej jeg ved det faktisk ikke, men det største problemet ligger naturligvis en scart stikket. Du kan godt få et knækket strømstik og du kan også godt få "bløde" HDMI kabler.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#76988
jbartens skrev:Meget god læsning.... Ser ikke helt dårligt ud. 8500 med Glasskærm kunne være et godt valg tror jeg.
Venter på bare anmeldensen af SL9000 Serien.... Det skal nok blive godt tror jeg.

Tak endnu engang for en god og grundig test.
Ja SL8500 burde i øvrigt være billedmæssigt meget ens. SL9000 er dog noget anderledes med LED og et andet panel. Jeg har endnu ikke fået kigget så meget på denne model, men der kommer naturligvis en anmeldelse op af den snart.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#76990
JENC skrev:Hej Rasmus

Tak for endnu en god test.

Jeg bliver nødt til at stille det svære spørgsmål: Hvordan vurderer du denne i forhold til UE-B8050'eren?

- Generelt.

- Svagheder og fordele, de to indbyrdes.

- Og særligt digitalt SD, som jeg kommer til at se mest. Og så HD-kanaler.

Thanx
SL8000 håndterer bevægelse bedre pga. scanning backlight. Faktisk er sløret næsten reduceret næsten til niveauet for plasma-Tv - men uden man oplever fosforlignende slør.

SL8000 har dog den svaghed, at sort ikke er helt lige så dyb. Forskellen er ikke gigantisk, men du vil dog opleve, at Samsungs model er i stand til at gengive en lidt dybere sort. SD og HDTV er nogenlunde samme niveau, måske med en lille fordel til SL8000 i bevægende, men med en fordel til B8050 i dynamikken i billedet pga. den lavere sort og derved lidt højere kontrast.
Af jbartens
#76992
Var det muligt at sortere i de digitale kanaler?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#76993
Jeg har ikke selv kabel-tv, så jeg har ikke rigtig mulighed for at teste kanalsorteringen her. Menusystemet er dog identisk med det påLG PQ6000 og PS8000 - jeg kan ikke lige huske om det var muligt på disse.
Af GrummeKrumme
#76994
Tak for en go anmeldelse :)
En skam sort ikke er helt så dyb, ellers var det nok blevet SL8000.

Hvordan vil du vurdere SL8000 i forhold til Sony Z5500?

- Generelt.

- Svagheder og fordele, de to indbyrdes.

- Og særligt digitalt SD, som jeg kommer til at se mest. Og så HD-kanaler.
(låner lige JENC;)

Har du testet for inputlag med en konsol?

Mvh
Af viper_dk
#77021
man kan godt sortere DVB-C kanalerne på LGs SL8000 47" man skal fjerne fluebenet i automatisk nummering :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15