Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#75941
GrummeKrumme skrev:Kom med den anmeldelse, Rasmus! :p
Du må gerne nævne om der er input lag på SL8000, i testen.

On topic, har jeg forstået det korrekt, at det er samme panel(SQ01) i LE-xx755, og på tværs af 6-7-8 led serierne? Hvilket så vil sige, at det er noget andet der påvirker sløret?

PS hvad er det engelske udtryk for slør?
Trailing eller ghosting. Sidstnævnte bliver brugt, men det er egentlig forkert.
Af GrummeKrumme
#75949
Ifølge HDTVtest lider le-xx750/755 også af trailing/slør, ved ikke i hvor høj grad.
Så ville led 6-7 serien være ligeså aktuel, for mit vedkommende, da 6 serien fåes til ca. det samme som le-xx755.

Men godt der er kommet bedre styr på sløret, bare en skam det først er sket med led 8-serien, da den er lige pebret nok imo.
Af JENC
#75952
GrummeKrumme skrev:...

On topic, har jeg forstået det korrekt, at det er samme panel(SQ01) i LE-xx755, og på tværs af 6-7-8 led serierne? Hvilket så vil sige, at det er noget andet der påvirker sløret?

...
Nej, den har du ikke fanget helt korrekt.

B8000/B8050 og B750/B755 giver SQ01 panelet - hvilket skulle være godt. Altså topmodellerne i edge-led og alm. LCD.

I B6000/b6050 og B7000/BB7050, og i de mindre LCD-modeller, kan du ikke være sikker på et SQ01 panel.

Men igen. a) Det er ikke sikkert at slør hænger sammen med paneltypen - eller i hvilken grad. b) om de andre paneltyper, f.eks. BN01 og CN01 vitterligt skulle være dårligere, og i hvilken grad, er der heller ikke specifik afklaring på. Generelt er holdningen dog, at SQ01 skulle være bedre.
Af GrummeKrumme
#75953
Javel :)

Hvis du får fingre i 755'eren, må du meget gerne rapportere, om der er slør, og hvor meget?
Så også det havde input lag på 31 ms, ved ikke om det betyder noget, men det var nævnt under cons.
Skulle jo gerne kunne spille Fifa og SF4 på PS3.

Det er da nærmest umuligt, at finde et tv, der nogenlunde opfylder alle krav.
8050 gør det nogenlunde, bortset fra prisen :p
Af Remmerboy
#75958
Rasmus Larsen skrev:
JENC skrev:
Rasmus Larsen skrev:... Uden jeg skal afsløre for meget om den kommende anmeldelse af LGs SL8000 serie, så kan jeg nævne, at deres løsning med scanning backlight påvirker sløret en del.
I positiv eller negativ retning?
;)
det er som at sige til et barn "du får en stor gave... på et tidspunt" :(
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1255084007
skrives der godt nok hvad vi kan forvente. men er der en ca tidspunkt på, hvornår anmeldelserne kommer på de respektive punkter?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#75961
Remmerboy skrev:
Rasmus Larsen skrev:
JENC skrev: I positiv eller negativ retning?
;)
det er som at sige til et barn "du får en stor gave... på et tidspunt" :(
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1255084007
skrives der godt nok hvad vi kan forvente. men er der en ca tidspunkt på, hvornår anmeldelserne kommer på de respektive punkter?
Anmeldelsen af LG SL8000 er online på onsdag d. 21. oktober.
Af Grumsson
#76024
Rasmus Larsen skrev:Jeg har hørt et par brugere klage lidt over input lag på B755, men jeg oplever det ikke personligt som generende på B8050. Husk blot at slå 200 Hz fra og eventuelt sætte den over i game mode. 200 Hz tilføjer hvert fald noget input lag. Det samme gør 100 Hz systemer.
Hej Rasmus

Jeg har en b8050 stående, men jeg oplever en smugle lag, når jeg benytter min wii til guitar hero. Jeg har let med lys og lygte, men kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan sætte den i "game mode", hvor i menuen har du fundet den indsteling? Har slået 200 Hz fra, og det har givet lidt.

Hilsen Morten
Af ockley
#76028
Grumsson skrev: Hej Rasmus

Jeg har en b8050 stående, men jeg oplever en smugle lag, når jeg benytter min wii til guitar hero. Jeg har let med lys og lygte, men kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan sætte den i "game mode", hvor i menuen har du fundet den indsteling? Har slået 200 Hz fra, og det har givet lidt.

Hilsen Morten
Der er et punkt længere nede med almindelige indstillinger (To tandhjul) her kan du vælge "Spiltilstand" (på dansk) - jeg tror det er den
Af Grumsson
#76030
Ahh der inde under, tak for hjælpen
Af mdpedersen
#76375
Hej Rasmus og tak for den gode anmeldelse.

Jeg har længe ventet på denne da jeg havde set mig varm på skærmen men gerne ville have lidt skrift på at det var så god en skærm som de andre reviews skriver.

Jeg har lige et enkelt spørgsmål med hensyn til Kalibrering. jeg har indledende brugt de indstillinger du selv er kommet frem til i anmeldelsen men syntes at farverne er en smule matte og kan ikke rigtig komme frem til hvorfor, har du nogle gode Ideer til hvad jeg kan prøve?

Jeg syntes måske også billedet er for mørkt til tider i mørke scener og er ikke sikker på hvad jeg skal skrue på for at rette dette, baggrundsbelysningen (backlight) eller brightness? dette er om aftenen og ikke om dagen så lokalet er helt mørklagt under film kiggeri :)

På Forhånd Tak.
Af Simse
#76555
Er jeg den eneste der med længsel afventer testen af SL8000 :o) [/quote]
Af GrummeKrumme
#76567
Simse
IndlægSkrevet: Ons 21. okt 2009, 09:59 Emne:

Er jeg den eneste der med længsel afventer testen af SL8000
Nej, jeg venter spændt, på både testen af SL8000 og SL9000 :p
Af JENC
#76606
Rasmus Larsen skrev:
Anmeldelsen af LG SL8000 er online på onsdag d. 21. oktober.
Hej Rasmus

Jeg havde sådan glædet mig til at læse anmeldelsen af SL8000 inden jeg besluttede mig for mit næste fjernsyn.

Har du en revideret dato for anmeldelsen?
Af Mille-R
#76773
Figr skrev:
BrianH skrev:Er der sket noget med hensyn til at sortere de digitale kanaler? Det er det eneste der gør jeg ville fravælge samsung
Jeg kan oplyse at man heller ikke kan sortere de digitale kanaler på denne udgave - har selv UE46B8050. Et lille irritationsmoment, men hold da op hvor billedet står flot når signalet er digitalt.
Har lige fået skiftet mainboardet i mit 46B8050, og det mainboard som jeg fik monteret er sidste rev. hvor muligheden for at flytte rundt på kanalerne er blevet tilføjet. De Tv der bliver produceret nu skulle have det opdateret mainboard monteret. Han vidste dog ikke om det blev muligt at det i fremtiden kunne opdateres via softwaren fra Samsung.

Nu kan jeg ikke huske om man kunne se kvaliteten af indgangssignalet og evt. bitfejl i menuen på det gamle mainboard, men det er også muligt nu.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11