Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#75648
Testen af Samsungs B8000 LED-TV serie er nu online. Vi har testet 46 tommer versionen UE-46B8050.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1255341088

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Senest rettet af Rasmus Larsen 13. okt 2009, 11:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#75650
Kan TV'et KUN betjenes vha. RF? Eller kan man stadig benytte IR, så universalfjernbetjeninger også kan bruges?
Af jbartens
#75653
Dejligt med sådan en god anmeldelse. Det ser rigtigt godt ud.

Ang sløret... Er det 200 Mhz teknologien der gør det. Panelet er vel ikke ændret som sådan? Kan man måske forstille sig at B7000 serien er kommet dette problem til livs med nyere (dog ens) paneler?
Af wium
#75655
Meget positiv anmeldelse :)
Nu ved jeg jo ikke om det skal være B8050 eller panasonics V10. Pokkers. Kan nok godt forestille mig hvad folk herinde ville råde mig til at vælge ;)
Af telum
#75656
tjae, men design har også noget at sige. Også vægten skal tages med i betragtning hvis man som jeg har vægge der nærmest består af smuldret sten holdt sammen af maling :(

(bitter mand med højttaler-ophængsproblemer)
Af BrianH
#75659
Er der sket noget med hensyn til at sortere de digitale kanaler? Det er det eneste der gør jeg ville fravælge samsung
Af ockley
#75662
yakken skrev:Kan TV'et KUN betjenes vha. RF? Eller kan man stadig benytte IR, så universalfjernbetjeninger også kan bruges?
Du kan godt bruge en normal IR. Den lille ekstra fjernbetjening er selv IR. En lille detalje jeg fandt frem til var at hvis man holdt "lyd ned" knappen inde i 10 sekunder på fjernsynet bibbede fjernbetjeningen, så den kan findes "under puderne" :-)

Det er rigtigt at RF giver en noget anden fornemmelse når man skal skifte kanal og skrue op/ned på TV'et da man ikke behøver at pege mere, men det er en mindre detalje.
Af JENC
#75663
Rasmus,

du skal lige fortælle os hvilken paneltype der var på det testede fjernsyn. Der sidder en lille sticker bagpå, i venstre side (set bagfra), hvor det nederste af 3 tal er paneltype, f.eks. SQ01. Thanx.

Det vil også være rigtig rart om du simpelthen vil skrive det direkte i testresultaterne fremover.

Har du tilfældigvis haft øjesyn på en LE46B755, der skulle være samme fjernsyn i alm. LCD-teknik (ikke edge-led), og se om ikke billedkvaliteten er den samme?
Det skulle den være, så det slanke design er forskellen.

Tak for en god anmeldelse.
Af GrummeKrumme
#75664
Det var da en skam, at skærmen klarede sig så godt.
Nu er valget af nyt tv blevet endnu sværere :p
Samsung 8000, Sony Z5500, LG SL8000 or Pana V10 :s
Af ockley
#75665
wium skrev:Meget positiv anmeldelse :)
Nu ved jeg jo ikke om det skal være B8050 eller panasonics V10. Pokkers. Kan nok godt forestille mig hvad folk herinde ville råde mig til at vælge ;)
Jeg købte et 40B8050 og har ikke fortrudt et sekund ... ikke engang 1/2 sekund :-)

Jeg har ikke rigtig noget at udsætte på det når jeg ser på det i min stue. Der står selvfølgelig heller ikke nogen andre TV lige ved siden af.

Der skal pilles ved indstillingerne, men det skal der med alle TV. Jeg er ikke færdig med det, men der er mange muligheder for justering i menuerne og den der beskrives i anmeldelsen skal også studeres og overføres.
Af ockley
#75667
JENC skrev:Rasmus,

du skal lige fortælle os hvilken paneltype der var på det testede fjernsyn. Der sidder en lille sticker bagpå, i venstre side (set bagfra), hvor det nederste af 3 tal er paneltype, f.eks. SQ01. Thanx.

Det vil også være rigtig rart om du simpelthen vil skrive det direkte i testresultaterne fremover.

Har du tilfældigvis haft øjesyn på en LE46B755, der skulle være samme fjernsyn i alm. LCD-teknik (ikke edge-led), og se om ikke billedkvaliteten er den samme?
Det skulle den være, så det slanke design er forskellen.

Tak for en god anmeldelse.
På mit UE-40B8050 står der SQ01, hvis det kan bidrage til opklaringen.
Af kasperand
#75668
Hvor placere skærmen sig mht. X10, G10, B850, V10 og til sidst pioneer??
Af JENC
#75669
ockley skrev:
På mit UE-40B8050 står der SQ01, hvis det kan bidrage til opklaringen.
Tak. Jeg regnede også med at det ville være et SQ01. Men vil gerne høre fra flere der har et sådan, for at se om det passer.

SQ01 er dels et af Samsungs egen-producerede paneler (de køber paneler til nogle af de "billigere" serier), og skulle dels være af bedre/bedste kvalitet. Og går man i de højeste modeller (UExx80xx og LExxB75x) skulle man være ret sikker på at få et SQ01.

Når jeg spørger er det for at se om der skulle være nogen der har en anden paneltype. Altså; hvor sikker er "ret sikker" :-)

Til den tidligere test af B6000 hvor der nævnes slør, kunne det være sjovt at have set om det var et Samsung panel eller et købe-panel. Paneltypen skulle nemlig også have et bidrag på slør.
Af ockley
#75670
BrianH skrev:Er der sket noget med hensyn til at sortere de digitale kanaler? Det er det eneste der gør jeg ville fravælge samsung
Jeg tror ikke der er gjort noget der kan sortere i de digitale kanaler. Jeg skifter selv på min selector boks, så jeg har ingen direkte erfaring. Når den sender discovery på kanal 30, tror jeg ikke jeg umiddelbart kan kalde den 8. Med analoge signaler er det ikke noget problem.

Jeg kan læse mig frem til at der kan defineres en række favoritkanaler hvor du selv kan organisere dem, men ingen direkte mulighed for at omarrangere fra deres oprindelige kanalnummer, så vidt jeg kan se.

Er der andre der ved det noget der kan hjælpe BrianH?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11