Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
#78013
Polo skrev:Mille-R skrev:
Har lige fået skiftet mainboardet i mit 46B8050, og det mainboard som jeg fik monteret er sidste rev. hvor muligheden for at flytte rundt på kanalerne er blevet tilføjet. De Tv der bliver produceret nu skulle have det opdateret mainboard monteret. Han vidste dog ikke om det blev muligt at det i fremtiden kunne opdateres via softwaren fra Samsung.


Mit spørgsmål:
Kan ikke skifte digitale kanaler på mit 8050, er der nogen der ved om det at få skiftet mainboardet og evt panelet kan afhjælpe mit problem.
Jeg har fint billede hvis tingene er helt oppe foran i billedet men oplever at det bliver uskarpt når det kommer i baggrunden (mener ikke med noget i forgrunden som står skarpt men bare hvis det man ser på er et stykke længere tilbage i skærmen)
Kan heller ikke finde service menuen, hvor ligger den..?
Prøv at downloade den nye firmware på samsung's hjemmeside. rygter siger, at man kan ændre rækkefølgen på de digitale kanaler nu på de danske modeller, når den er lagt ind.
Brugeravatar
Af Polo
#78367
KsKruger
Tak for svaret, efter at have tændt og slukket mit tv efter endt software opdatering kan jeg nu sortere mine digitale kanaler.. :)

Er der nogen nyheder omkring auto-dimming og om samsung evt laver en menu hvor man selv kan bestemme graden af dimming..?
Det er klart ærgeligt at skærmen går sort i mørke scener.. :(

Er der overhovedet service menu på 8050..?
#82783
Hej TV-eksperter

Jeg har lige et par spørgsmål
Jeg har lige fået et Samsung 40" 8-series version 8000 - købt d. 26/11 hos Dansk Data Salg.
Jeg fik at vide at det var en europæisk version og at den eneste forskel var at der manglede dansk manual - Denne har jeg efterfølgende downloadet.
Jeg har tjekket at det er den rigtige paneltype, som omtales her på sitet, er der ellers noget at jeg skal tjekke for at være sikker på at det ikke er en "dårligere version" end 8050?

Jeg har fulgt den vejledning som Flatpanels har lavet til "husmandskalibreringen", men jeg kan se at den er lavet på en 46" Samsung - Vil det være de samme værdier at jeg skal bruge på min 40" skærm?

Hvis der er nogen som ligger inde med kalibreringsværdier som et foretaget efter en THX-kalibrering, er det så nogen at I vil uploade her til sitet?

Jeg glæder mig til at følge debatten her på sitet.

Venlig hilsen

Søren Andersen
Af Takle
#82958
Hejsa Flatpanels

Jeg har fået købt mig et UE46b8050 tv hos dansk data salg. TV'et som jeg har købt, lider helt exceptionelt af clouding (har prøvet diverse indstillinger).

Jeg er velvidende om at der vil være noget clouding på sådan et TV og ville ikke have noget imod det i et begrænset omfang. Men i mit tilfælde er det virkelig fremstående, langt mere end jeg vil godtage for et tv til den pris.

Ville høre hvad mine muligheder er eller om I har nogle gode råd - eller om jeg virkelig bare har fået fat i den korte ende og være uheldig i lodtrækningen af tv.

Mvh
Takle
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#83029
Takle skrev:Jeg har fået købt mig et UE46b8050 tv hos dansk data salg. TV'et som jeg har købt, lider helt exceptionelt af clouding (har prøvet diverse indstillinger).

Jeg er velvidende om at der vil være noget clouding på sådan et TV og ville ikke have noget imod det i et begrænset omfang. Men i mit tilfælde er det virkelig fremstående, langt mere end jeg vil godtage for et tv til den pris.

Ville høre hvad mine muligheder er eller om I har nogle gode råd - eller om jeg virkelig bare har fået fat i den korte ende og være uheldig i lodtrækningen af tv.
Det lyder som en retursag. Man kan reducere clouding en smule ved at kalibrere til en lavere lysstyrke, men er problemet væsentligt, så kan man som bruger desværre ikke gøre noget.
Af Mlarsen
#94186
Jeg skal hente mit B8050 i dag, så jeg ville bare lige kort høre om der er nogen der ejer og samtidig har opdateret deres firmware i B8050. Jeg har læst at man ved 7070'eren kan sortere i kanaler efter update. Hvilke ting tilføjer firmwaren til B8050?
Brugeravatar
Af 3Dbenny
#94282
Mlarsen skrev:Jeg skal hente mit B8050 i dag, så jeg ville bare lige kort høre om der er nogen der ejer og samtidig har opdateret deres firmware i B8050. Jeg har læst at man ved 7070'eren kan sortere i kanaler efter update. Hvilke ting tilføjer firmwaren til B8050?
Hej Mlarsen

Den tilføjer det samme, Presic den samme firmware update du bruger til B7070 og B8050.

3Dbenny
Af Mlarsen
#94284
3Dbenny skrev:
Mlarsen skrev:Jeg skal hente mit B8050 i dag, så jeg ville bare lige kort høre om der er nogen der ejer og samtidig har opdateret deres firmware i B8050. Jeg har læst at man ved 7070'eren kan sortere i kanaler efter update. Hvilke ting tilføjer firmwaren til B8050?
Hej Mlarsen

Den tilføjer det samme, Presic den samme firmware update du bruger til B7070 og B8050.

3Dbenny
Nu har jeg fået min fladskærm, og WAUW! :-).
Det lyder lidt mærkeligt med den firmware, i og med at mit B8050 unboxed kunne sortere kanaler ved tryk på FAV.CH.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11