Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#80183
Så vidt jeg kan se, kommer flatpanels.dk’s og tftcentral.co.uk’s anmeldelser af de to skærme til modsatte konklusioner, hvad angår skærmenes evne til at gengive sort (”black depth”) .

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2410.htm
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_lp2475w.htm

Tftcentral mener, at HP’en er bedst mens flatpanels mener at Dell’en er bedst. Dette fremgår også af Rasmus Larsens svar til DrRetina den 27. sep. 2009.
Inden jeg køber en af de to skærme, vil jeg meget gerne prøve at forstå forstå denne meningsforskel.

På forhånd tak - PMPIU
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#80187
Simon (som jeg kender) fra tftcentral.co.uk og jeg bruger samme måleustyr. Simon når lavere ned på HP LP2475W, men du skal også bemærke, at han når den lavere gengivelse af sort ved en lavere lysstyrke.

Lysstyrke og sort følges ad på LCD skærme, netop fordi LCD er passivt og har brug for lys bagfra. Når lyset skrues ned, kan LCD kan LCD teknologien også gengive dybere sort.

Jeg målte, at Dell havde lidt lavere end HP. Simon målte, at HP havde lidt laver end Dell, men i sidste ende er begge skærme baseret på samem panelteknologi IPS og forskellene er derfor ikke gigantiske. At vi måler noget forskelligt er formentlig et resultat af, at kalibreringen har været lidt forskellig.

Personligt mener jeg dog du får den bedste skærm med Dell U2410. Også fordi den er kalibreret fra start af.
Senest rettet af Rasmus Larsen 18. nov 2009, 15:08, rettet i alt 1 gang.
Af PMPIU
#80191
Rasmus Larsen skrev:
Personligt mener jeg dog du får den bedste skærm med Dell U2410. Også fordi den er kalibreret fra start af.
PMPIU ti Rasmus. Tak for dit hurtige svar.
Af ejerskov
#137691
Hejsa

Ved ikke om det er et long shot at søge efter hjælp i en så gammel tråd, men here goes:

Jeg leder i øjeblikket efter en 24" skærm hovedsageligt til brug af desktop arbejde i form af browsing, grafik og programmering - engang imellem afbrudt af et spil Counter-Strike.

Denne skærm er efterhånden 1½ år gammel, men har ikke rigtig kunne finde gode alternativer. Jeg vil gerne prøve en IPS skærm, selvom jeg dog må gå på kompromis med gameroplevelse. Derudover gider jeg ikke en plastik-højglans setup, da det ser forfærdeligt ud :)

Findes der gode alternativer til denne 24" skærm?
Er Dell på vej med en ny 24" skærm?
Nogen der har spillet CS på denne skærm og kan dele sine oplevelser?
Af Mikael Hansen
#140635
Jeg kunne også godt tænke mig at få lidt input på om denne skærm stadig ligger godt til prisen da tråden og anmeldelsen er flere år gammel.

Jeg leder efter en DELL skærm til grafisk arbejde hvoraf 90% er til web. Pris er en vigtig faktor og størrelsen skal være mere end 20".

På forhånd tak
Af Mikael Hansen
#140638
Jeg er efter den bedste DELL til under 4500. Godt nok er prisen vigtig, men med det mener jeg bare at grafikerskærme til 7000+ er for dyre.

Er U2311 bedre eller (næsten)lige så god som U2410?
Er U2410 stadig up-to-date trods alderen?

Det grafiske arbejde jeg laver er ikke til amatørbrug. Jeg er bare lige rykket ind i en ny virksomhed som ikke tidligere har prioriteret andet end billige TN paneler. Derfor søger jeg et skridt op på stigen i farvenøjagtighed, uden at det koster for meget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#140650
U2410 er en bedre skærm. Du kan dog næsten finde en brugt U2711 til dit budget.