Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lorentzen
#72493
Nice anmeldelse det bliver min næste skærm!
Men kan ikke forstå hvorfor i så mange gange reklamere for at der skal bruges DVI Dual Link kabel for at kunne køre 120Hz... Så vidt jeg ved medfølger kablet da til skærmen så det ikke er noget man skal købe ved siden af? Min kammerat fik da et med til skærmen er jeg ret så sikker på.
Men de fleste mennesker derhjemme burde vel have et DVI DL kabel til at ligge :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#72495
Lorentzen skrev:Nice anmeldelse det bliver min næste skærm!
Men kan ikke forstå hvorfor i så mange gange reklamere for at der skal bruges DVI Dual Link kabel for at kunne køre 120Hz... Så vidt jeg ved medfølger kablet da til skærmen så det ikke er noget man skal købe ved siden af? Min kammerat fik da et med til skærmen er jeg ret så sikker på.
Men de fleste mennesker derhjemme burde vel have et DVI DL kabel til at ligge :)
Det fulgte ikke med i de første eksemplarer. Så skal Samsung have ændret sin pakke senere.

Men hvis din kammerat fik det med ved køb, så er det jo irrelevant at nævne. Jeg fjerner det fra anmeldelsen igen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#72499
Af frygt for at gentage mig selv, så savner jeg et billede af bagsiden af skærmen 8)
Af Wendigo
#72524
Personligt kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du syntes var det bedste resultat ved finjustering af knapperne ude i venstre side af skærmen?

fx hvad satte du sharpness til? Eller hvilken af de 3 gamma modes mener du bedst er egnet?
Af Lorentzen
#72568
Rasmus Larsen skrev: Det fulgte ikke med i de første eksemplarer. Så skal Samsung have ændret sin pakke senere.

Men hvis din kammerat fik det med ved køb, så er det jo irrelevant at nævne. Jeg fjerner det fra anmeldelsen igen.
Som sagt det er jeg rimelig sikker på at han gjorde og jeg har aldrig købt en samsung skærm hvor der ikke medfulgte diverse kabler.
"Package Contents: Monitor, Power Cable, 15-pin D-sub Cable, DVI-D Cable, Manuals, Driver CD" - taget fra samsungs hjemmeside :)
Om ikke andet følger det med til grafikkortet man har i sin maskine det er en ting der er sikkert :)
Af Lorentzen
#72569
Wendigo skrev:Personligt kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du syntes var det bedste resultat ved finjustering af knapperne ude i venstre side af skærmen?

fx hvad satte du sharpness til? Eller hvilken af de 3 gamma modes mener du bedst er egnet?
Som generel regel sættes sharpness jo til 0 skal ikke kunne udtale om det var tilfældet med denne skærm...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#72577
Wendigo skrev:fx hvad satte du sharpness til? Eller hvilken af de 3 gamma modes mener du bedst er egnet?
Du kan bruge vores testprogram til at bestemme hvad sharpness skal stå på. Se mere her:
http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php

I testprogrammet er der en test der hedder "1:1 pixelmapping", som viser et meget fint skakmønster. Hvis du sætter sharpness for højt, så vil du begynde at ødelægge dette mønster. Du skal kunne se hver enkelt hvide og sorte pixel helt skarpt. Da der kun er én pixel med hver farve, så kan du ikke benytte sharpness til at fremhæve mønstret, da sharpness jo netop bruger en nabopixel til at fremhæve kanter.
Af Wendigo
#72591
Okay. På min 2233RZ står sharpness til 40. Alt under det giver et grumset billed iflg. når jeg tester det :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#72593
Det vil nok betyde at 40 rent faktisk er det samme som "ingen sharpness" og alt under fjerner sharpness (eller: gør tingene mere blurry), og alt over tilføjer sharpness. På et digitalt signal skal alt nemlig være 100% skarpt pr. default.
Af Wendigo
#72723
Det der "clouding" må variere kraftigt fra samme skærm til skærm. Min har det nemlig ikke kun i bunden, men også ude i siderne. :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#72761
Ja, det kan variere meget fra skærm til skærm desværre.
Af Mikael-Nielsen
#73931
Nu har jeg fået købt denne skærm, men har bare fået et almindeligt dvi kabel med. Såvidt jeg har forstået, så burde jeg have modtaget et kabel der principielt har 3 dvi hoveder? Så jeg kunne køre de ønskede 120hz. Eller er jeg helt galt på den??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#73934
3 hoveder? Kablet skal bare kunne bære den datamængde der kræves for at sende 120 Hz. Det er ikke antallet af hoveder der afgør det, men blot kvaliteten af kablet. Bare sæt kablet i og sæt frekvensen til 120 Hz.