Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#78606
Har du aktiveret 3D effekten? Det lyder det som om. 120 Hz har 2 modes - en hvor du blot får 120 Hz normal opdatering, og én hvor du får 2x60 Hz, med forskudte billeder, som kan bruges med 3D briller.
Af abelbendel
#78690
De 120Hz var aktiveret via CCC, som er ATi's control Center - De understøtter vist ikke nVidia's 3D-funktion.

Så jeg tvivler lidt på at det er tilfældet.

PS: Desuden er forskydningen imellem billederne meget større med 3D-effekten aktiveret - noget der ligner en ½ til 1 hel cm, så vidt jeg kan se på demo-vidioerne!
Af Spørgejørgen
#90051
Rasmus Larsen skrev:Anmeldelsen af Samsung 2233rz er nu online. Det er den første 120 Hz skærm på markedet.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1252567360

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)

Kan man køre 2233rz'eren i Eyefinity-setup, med f.eks 3 x 2233rz i 120hz på 3 skærme side om side. (landscapemode) eller kan man "kun" køre i f.eks 60 hz hvis man sætter 3 sammen? (bruger et 5970 ATI radeon grafikkort med 2 x DDvi udgange og minidisplayport.)


Mvh. Spørgejørgen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#90053
Hvis grafikkortet understøtter 120 Hz på alle indgange og kan klare 120 Hz output på alle tre indgange, kan jeg ikke se noget problem i det.

2233rz synes jeg dog ikke er særlig oplagt til et setup med 3 skærme. Skærme med TN paneler er generelt ikke gode i multi-setups pga. de begrænsede betragtningsvinkler.
Af jimdupont
#96342
Hej

Har lige læst denne tråd igennem, jeg har selv en macbook pro mb985 med et geforce 9600m GT 256mb grafikkort - hvor der jo sidder et mini display port udgang på, jeg ved at man kan købe en DVI Adapter til den, men tænkt på om der evt. er en der ved om denne skærm(Samsung 2233RZ) kan kører 120hz hvis man sætter den til min macbook pro, og om den i det hele taget kan kører sammen med Mac OS styresystem ??
Brugeravatar
Af koenigs
#97032
Med mindre du har tænkt dig at "game" på din macbook pro, ville den skærm være et fejlvalg. Du får simpelthen meget mere skærm for mindre penge ved at tage en alm. 60hz model.

Denne skærm er udelukkende skabt til gaming og eller visning af stereoskopisk 3D.
Af Holm86
#112420
Hvad var svaret på hvilken en af de 3 gamma modes der var bedst for denne skærm??? :)
Brugeravatar
Af Vonox
#113816
Hej

Det er jo en helt udmærket anmeldelse :)

På den negative side beskrives skærmen som: "Upræcis billedgengivelse" og "En anelse clouding". Er det noget som vil irritere øjet i den daglige brug, når man ikke "gamer", men pusler med feriebilleder i Photoshop, eller andet ?
Når skærmen er god til "hurtige skydespil", betyder dette så, at der er synligt ringere billedkvalitet til feks. spil som "Civilization", hvor detaljegraden typisk er høj ?

Mvh. Ole
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#113835
Skærmen er ikke dårligere til "langsomme" spil, men hvis man ikke spiller FPS-spil, så vil det nok være tvivlsomt hvor meget man får ud af skærmen. Du kan få skærme med væsentlig bedre farvegengivelse for langt færre penge, hvis du blot kan leve med en middelmådig responstid.
Af CasperCJ
#115298
Min nu 3 år gamle Samsung 226BW er ved at have nogle opstarts problemer, og er bange for at den hvis snart står af O-O
Vil derfor hører til, om 2233RZ stadig er anbefalet? Den vil blive brugt til stort set alt vil jeg mene, i hvert fald til jeg får anskaffet mig et ordenligt TV :p
Så altså lidt billed behandling, men primært film og spil (fps, rts, rpg, race, you name it, alt)
Af CasperCJ
#115830
Er stadig meget i tvivl synes jeg, hælder dog mest til en Samsung. Men er lige kommet til at tænke på noget lidt andet.
Lige nu har jeg en setup hvor jeg bruger 2 skærme, ikke til spil på samme tid dog. Hvordan vil det komme til at fungere hvis man har en 120 Hz? Kan man kører 120 og 60 Hz samtidig (igen, ikke i spil)
Og en anden ting som jeg også har læst om, men ikke helt forstået endnu. Hvordan hænger det sammen med fps og Hz. Kan man kører et spil med fx 54 i fps, og så stadig kører 120 Hz, eller vil den gå ned på mindre af det?