Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RC
#68504
Vi er enig om at LG'eren her ikke slår Samsungs B855, ,right...?
Brugeravatar
Af truehorses
#68507
Jo sådan set...men vær obs på at den kun koster 2/3 af hvad Samsungen koster....

Tror det er op til den enkelte køber/brugers øjne om hvordan tingenes tilstand opfattes....LGèn kan nu fåes til under Kr. 10.000
Af ziphnor
#68524
Efter at have læst diverse anmeldelser andre steder var jeg egentlig ret interesseret i 60PS8000 da andre 60" plasmaer simpelthen er for dyre (jeg nægter at betale over 20k for et TV, men på den anden side vil jeg have noget større end mit nuværende 50" Sony RP ;).

Her for et par dage siden så jeg så et 50PS7000 i elgiganten og var chokeret over dårlig black level var. Det var så galt at selv min kæreste (som normalt aldrig bemærker den slags) kommenterede på det. Jeg prøvede at skrue lidt på indstillingerne men det hjalp ikke. De sjove var at der var en ældre LG plasma i nærheden med tydelig bedre black level. Nu kan jeg så se i denne anmeldelse at PS8000 heller ikke har en særlig god black level, hvilket nærmest får mig til at droppe ideen med et LG plasma. Det er lidt en nedtur efter at have læst læst avforums.com's anmeldelse som efterlod mig med et indtryk af at blacklevel var noget bedre end det fremstilles her.

Nu tør jeg ihvertfald ikke bestille en PS8000 i 'blinde' :) Er der nogen der ved hvor man kan se et PS8000 'live' i Købehavn?
Brugeravatar
Af truehorses
#68525
Nu kræver kalibreringen mere end lige lidt småjusteringer i en butik

Klart viser den ikke sort som en Kuro, men den klarer det faktisk okay specielt til prisen...

Når man køber tv i den gode ende af mellemklassen skal man vælge...

Retention, Sort niveau, Dithering, 24P, hakkende panorering osv.... Ikke alle klarer skærerne lige godt på alle områder, så rådet må være at den enkelte ser med egne øjne...

Det der ikke er tåleligt for den ene, kan en anden sagtens leve med og vise versa....

Jeg ville ikke tøve med at vælge LG igen.....

PS... Foretrækker iøvrigt AVforums kalibrering med en lille justering fremfor den lidt rå kalibrering her på Flatpanels.dk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68534
Målet med vore anmeldelser er ikke at lave en komplet ISF-wannabe kalibrering, hvilket både vil tage ret lang tid, ofte kræve adgang til en servicemenu, og nok også være halvfarligt i mage tilfælde. Mange af finjusteringerne gavner måske på ét TV, men har den stik modsatte effekt på andre. Der er nok ikke 2 TV der står ens med de samme indstillinger (jo, på verdensplan finder du nok 2), så dét der virker på testeksemplaret kan være noget hø på dit. De indstillinger der medtages i testen, er lidt mere generelle og skulle gerne hjælpe de fleste - men igen, så kan vi ikke engang hér garantere at de virker på alle TV.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#68535
PS... Foretrækker iøvrigt AVforums kalibrering med en lille justering fremfor den lidt rå kalibrering her på Flatpanels.dk
Og den lille justering er?
Brugeravatar
Af truehorses
#68537
Hej Yakken

Er umiddelbart enig, men!

Når man leder efter bedste billede, syntes jeg at det underligt ikke at benytte de yderligere ca. 20 let tilgængelige justeringsmuligheder, som jo er i den ekspertmenu der er adgang til og som jo er benyttet til enkelte få justeringer....Siger ikke at man skal bruge hele eller halve dage, men på en time eller to kommer man langt....især med rette udstyr.
Og det har afgørende betydning for kvaliteten af det anmeldte billede.

Skulle man yderligere gå til stålet er der yderligere 2 service menuer, hvor endnu et væld af muligheder dukker op, men her skal man kun lade en proff ISF mand kigge ind........

Ingen omtaler af strømbesparelses systemet og dets eventuelle indvirken på billedet...mange vil jo formentlig anvende den i disse sparetider....
og som umiddelbart har en positiv indvirkning på retention problematikken.

AVForums kalibrering, samt de to PS8000 jeg har set som var proff ISF kalibreret har alle 3 "sort" sat til "lav" hvor i har den til "høj"
Hvad skyldes dette idet det umiddelbart er ens måleudstyr/teknik i benytter....

Ellers syntes jeg som sagt at jeres tests generelt er gode, og er også stort set enig i konklusionen, men det ovenstående punkter overrasker mig altså....
Af Jumle
#68538
yakken skrev:Målet med vore anmeldelser er ikke at lave en komplet ISF-wannabe kalibrering, hvilket både vil tage ret lang tid, ofte kræve adgang til en servicemenu, og nok også være halvfarligt i mage tilfælde. Mange af finjusteringerne gavner måske på ét TV, men har den stik modsatte effekt på andre. Der er nok ikke 2 TV der står ens med de samme indstillinger (jo, på verdensplan finder du nok 2), så dét der virker på testeksemplaret kan være noget hø på dit. De indstillinger der medtages i testen, er lidt mere generelle og skulle gerne hjælpe de fleste - men igen, så kan vi ikke engang hér garantere at de virker på alle TV.

Jeg håbede også på det, men forventede det dog ikke. Og det giver mening det du skriver med at det ikke kan forventes at en kalibrering passer til alle tv.

Jeg er dog stadig rigtig meget nysgerrig omkring denne powersave funktion.

1. Hvor meget strøm bruger tv´et på de forskellige powersave niveauer?

2. Hvad betydning har det evt. for billedkvaliteten, når tv´et skal bruge mindre strøm?

Disse ting kan være den determinerende faktor for mig da jeg er i et volsomt dilemma mellem dette tv og et andet. Er der nogen som helst mulighed for at du kan undersøge dette rasmus?
Det kan da ikke tage lang tid for en prof som dig ;)
Af ziphnor
#68539
truehorses skrev:Nu kræver kalibreringen mere end lige lidt småjusteringer i en butik
Det er jeg godt klart over, men nu var jeg jo totalt ligeglad med shadow detail og farver, jeg prøvede bare at få baggrunden til at se tilnærmelsesvis mørk ud :)

Det var virkelig slemt, LG'en havde det dårligste sort niveau af alle de TV jeg kiggede på. Jeg spekulerer på om det har noget at gøre med den kraftige loft belysning i elgiganten?
Ikke alle klarer skærerne lige godt på alle områder, så rådet må være at den enkelte ser med egne øjne...
Men hvor? :) Jeg har endnu ikke fundet PS8000 i en butik.
Brugeravatar
Af truehorses
#68542
Filip_kbh skrev:
PS... Foretrækker iøvrigt AVforums kalibrering med en lille justering fremfor den lidt rå kalibrering her på Flatpanels.dk
Og den lille justering er?
Den er jo netop individuel udfra netop dine lysforhold i stuen, sidde afstand etc... Men oftest justeringer på de alm. lys/kontrast evt. brug af strømbesparelsen ( har en sensor der regulerer ift. lys )
Jeg brugte den bare som udgangspkt. Jeg skruer f.eks en tand ned for hvidbalancen ( fra varm til mellem v/ film)

Også selvfølgelig det vigtigste...dine øjne....;-)
Af Rod1983
#68543
Jumle skrev:
yakken skrev:Målet med vore anmeldelser er ikke at lave en komplet ISF-wannabe kalibrering, hvilket både vil tage ret lang tid, ofte kræve adgang til en servicemenu, og nok også være halvfarligt i mage tilfælde. Mange af finjusteringerne gavner måske på ét TV, men har den stik modsatte effekt på andre. Der er nok ikke 2 TV der står ens med de samme indstillinger (jo, på verdensplan finder du nok 2), så dét der virker på testeksemplaret kan være noget hø på dit. De indstillinger der medtages i testen, er lidt mere generelle og skulle gerne hjælpe de fleste - men igen, så kan vi ikke engang hér garantere at de virker på alle TV.

Jeg håbede også på det, men forventede det dog ikke. Og det giver mening det du skriver med at det ikke kan forventes at en kalibrering passer til alle tv.

Jeg er dog stadig rigtig meget nysgerrig omkring denne powersave funktion.

1. Hvor meget strøm bruger tv´et på de forskellige powersave niveauer?

2. Hvad betydning har det evt. for billedkvaliteten, når tv´et skal bruge mindre strøm?

Disse ting kan være den determinerende faktor for mig da jeg er i et volsomt dilemma mellem dette tv og et andet. Er der nogen som helst mulighed for at du kan undersøge dette rasmus?
Det kan da ikke tage lang tid for en prof som dig ;)
Hej Jumle.

Jeg kan ikke huske de præcise tal da jeg målte mit eget PQ6000, men fjernsynets strømforbrug reduceres en del via de forskellige niveauer i strømsparefunktionen - dog med en pris. Lyset sænkes nemlig i forbindelse med strømsparefunktionen hvilket resulterer i tab af shadowdetail der i forvejen ikke er særlig god (hellere ikke på PQ6000). Vil man bruge den så anbefaler jeg at den sættes på "lav".

PS: Jeg har prøvet at sætte sort-niveau på "høj" og ja du kan få en forbedret shadowdetail, men tilgengæld er "sort" mindre overbevisende men mer grå. Faktisk minder avforums.com tal mere om mine egne. Her mener kontrast, lys etc. og ikke hvidbalancen, farve etc. da disse varierer fra tv til tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68549
truehorses skrev:Når man leder efter bedste billede, syntes jeg at det underligt ikke at benytte de yderligere ca. 20 let tilgængelige justeringsmuligheder, som jo er i den ekspertmenu der er adgang til og som jo er benyttet til enkelte få justeringer....Siger ikke at man skal bruge hele eller halve dage, men på en time eller to kommer man langt....især med rette udstyr.
Og det har afgørende betydning for kvaliteten af det anmeldte billede.
Ved en prof. kalibrering bruges ofte mere detaljeret software, såsom HCFR, til at måle efter med. Denne software gør det muligt at tilpasse farver mv. ret præcist, men det kræver, at din hardware er understøtet. Vi har 2 kalibratorer, nemlig en Lacie BluEye og en Spyder3. Den første er den mest præcise, men virker ikke med HCFR, og den anden har desværre vist sig ikke at være ligeså præcis som sine forgængere, nemlig Spyder2 eller Elite-modellen. Vi risikerer derfor at måle direkte forkert, hvis vi bruger HCFR.

Jeg skal prøve at få arrangeret en kalibrering af mit eget LX5090 med Spyder3 og HCFR-softwaren, for at tjekke hvordan billedet bliver. Jeg kan dog ikke give en tidshorisont på dette - der er mange andre projekter, der har højere prioritet.
Af Czuba
#68575
Er lidt splittet om jeg skal vælge PS8000 eller Samsung's B850/855?

Har en siddeafstand på 4 meter og spiller en del PS3, samt ser en del DVD film.

Modtagersignal er pt. analog, men det sku der gerne rettes op på med noget digital signal(zaptor).

Så håber nogen kan hjælpe?:)
Af xplorer1978
#68602
Jeg har købt mig den der PS8000 sammen med leje af en selector box og brugt AVforums kalibrering og jeg siger bare wauv det er lækkert