Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#72991
Alfa skrev:Har besluttet mig for at få dette tv hjem, men hvilket vægbeslag passer og er til at betale sig fra? Jeg kan se, at der er et utal af Vogels beslag, der passer, men de er også alle relativt dyre. Forslag til billigere kvalitetsbeslag modtages gerne.
De findes tit fine vægbeslag til 50 tommer Tv i Bilka, Føtex eller Harald Nyborg. De er også til at betale.
Af MikeG
#85529
Rigtig fin anmeldelse - tak for det. Har kigget efter LG 50PS8000 rundt om på nettet og har nu et par spørgsmål (har ikke fået svar endnu i andet forum så genbruger lige spørgsmålet...)

Det undrer mig at foden er helt forskellige alt efter hvor man køber den (og også i anmeldelsen her)... enten er den sort oval eller også er den gennemsigtig/blålig firkantet. Regner med at jeg skal have den stående på foden, så det er da rart at vide om man får det ene eller det andet. Hvad jeg tænker mere på er om der så også er andre ændringer??? Findes der en ny og gammel version (eller original og discount)? Har læst flere anmeldelser hvor den ene anmelder roser lyden og siger at den er yderst god mens andre bander lyden langt væk og siger det er det værste skod, selv når det kun er nyhederne man ser.

Nogen der ved hvad der sker og om foden er en indikator for denne forskel?

Nogen der kender et sted omkring kbh/nordsjælland hvor man kan se den? Det er ikke mange der har den på lager mere - er det et tegn på at skærmen er på vej ud eller kan det være den kommer på igen til en bedre pris???

Tak :)
Af RogueAgent
#85530
MikeG skrev:Det undrer mig at foden er helt forskellige alt efter hvor man køber den (og også i anmeldelsen her)... enten er den sort oval eller også er den gennemsigtig/blålig firkantet. Regner med at jeg skal have den stående på foden, så det er da rart at vide om man får det ene eller det andet. Hvad jeg tænker mere på er om der så også er andre ændringer??? Findes der en ny og gammel version (eller original og discount)? Har læst flere anmeldelser hvor den ene anmelder roser lyden og siger at den er yderst god mens andre bander lyden langt væk og siger det er det værste skod, selv når det kun er nyhederne man ser.

Nogen der ved hvad der sker og om foden er en indikator for denne forskel?
Foden på PS8000 er af blåtonet glas. Der har ganske rigtigt været forskellige billeder af modellen rundt omkring, men det tilskriver jeg helt enkelt sjusk - muligvis fra LG's egen side. Selve skærmene i de forskellige PS modeller ser ens ud, mens fødderne er forskellige - derfor er det formentlig nemt at komme til at bytte om på billederne når man skal illustrere artikler og annoncer m.m.

Mht lyden, så hører jeg til dem der synes at lyden fra PS8000 er over gennemsnittet for fladskærme, men det er jo ikke ensbetydende med at lyden er decideret god, for med et par enkelte undtagelser i helt andre prisklasser så ER lyden på fladskærme bare ikke god.
Af MikeG
#85582
Tak for den info - kom igennem til LG idag, havde nogle andre spørgsmål til dem og spurgte i den forbindelse om det med foden. Glasfoden er til den nordiske model mens den sorte plastikfod åbenbart kan findes på de parallelimporterede varer. Det er jo så lidt sjovt at LG bruger billeder af en skærm med sort fod på deres danske pressemeddelelse... Fik desuden at vide at den nordiske version skulle starte med ZAZB.

Nej lyden har aldrig været god på fladskærme - enkelte skærme har gjort mig decideret dårlig med hovedpine og kvalme, hvor det føles som om der udsendes andet end almindelige lydbølger. Mine ører er vist også lidt gode...

Kan dog ikke beslutte mig om 50" er for stor når man sidder ca. 270 cm fra skærmen igennem længere tid... nogle erfaringer her?
Af RogueAgent
#85584
MikeG skrev:Kan dog ikke beslutte mig om 50" er for stor når man sidder ca. 270 cm fra skærmen igennem længere tid... nogle erfaringer her?
Det er jo mest et spørgsmål om smag og behag...

Jeg sidder 2-2,5 meter fra min 50", og jeg synes bestemt ikke den er for stor.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#85587
I min nye lejlighed er jeg netop rykket 2.5 m fra min LX5090 og det går også stadig an - så længe man ikke lige ser "Friends" og andre amerikanske møgoptagelser (ikke indholdet - kun optagelsen).
Af MikeG
#85588
Ok, fint nok - men der er vel mange stadigvæk mange udsendelser der er i dårlig kvalitet.. nå, det bliver sgu nok den skærm, så må jeg flytte rundt på møblerne hvis det bliver et problem :) Tak herfra.
Af Perfod
#86212
Hej Rasmus Larsen
Bare en lille påmindelse til dig , ikke noget kritik af din anmeldelse for den er helt i top ...
Men det du siger med Black level Høj og Lav er ganske rigtigt , men der er en lille sjov ting ved dette TV .. kommer signalet fra Scart skal den stå på Høj for at give lyst billed og kommer signalet fra HDMI skal den stå på Lav for at give et lyst billed , sådanne er det ihvertfald her hos mig, så måske skulle du skrive at Black level skal stå så det giver det lyseste billed.
Og jeg syntes du mangler en et vigtigt parameter i testen det er den indstilling som hedder white level om den skal være kold, mellem eller varm , det har vel noget at sige.
Eller fin test... svar gerne fyldest gørende på mit indlæg
#119201
forzajuve24 skrev:synes den har meget svært ved at registrere yousee tvillingekort.
Nu er det jo en forholdsvis gammel tråd det her - men er lige nødt til at spørge hvornår du har købt dit TV, er det opdateret med den firmware der gør PS8000 i stand til at modtage DVB-C..?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#122439
Nå, min mulighed for at vælge kabel (DVB-C) er lige pludselig forsvundet - hvorfor mon? Land står til Sverige. Nu har jeg resettet den til fabriksjusteringen, men det virker stadig ikke. Firmware er 3.67.

Edit: Problemet var firmwaren. Jeg har downgradet til version 3.20 og nu virker DVB-C igen.