Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperGoosmann
#135517
Tak for besvarelsen yakken.

Den indstilling har jeg allerede indstillet, men jeg syntes nu at farverne er matte og ja at skarpheden ikke er den samme som da jeg tændte for mit tv?

Hvad skyldes det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#135518
Det skyldes, at Philips bruger nogle meget hårdt pumpede indstillinger, hvor der er skruet enormt meget op for den kunstige skarphed og samtidigt er farverne skruet i en meget forkert retning. Læs vores anmeldelse igen (især afsnittet om billedkvalitet) for at blive klogere på hvad Philips har gjort.

Rasmus skriver eksempelvis
Philips Cinema 21:9 er ikke god i sine standardindstillinger. Der er tilføjet et utal af forskellige teknologier, som alle ønsker at påvirke billedet. Herudover er der tilføjet en ret massiv mængde skarphed i billedet, så billedet virker overskarpt og fnidret.
Hvis du foretrækker det look som TV'et har fra starten af, så fred være med dét. Det er dog så langt fra det korrekte billede, at enhver yderligere indstilling du måtte lave på TV'et ligeså godt kan foregå på øjemål, da du befinder dig meget langt fra det optimale billede alligevel.

Det tager godt en uges tid at vænne sig til helt nye indstillinger på TV'et, så giv det lidt tid.
Af JesperGoosmann
#135519
Arh :-) på den måde.
Ja nu du siger det, kan jeg egentlig godt se at de forudindstillede indstillinger måske er meget kunstige og "overdrevne" .
Jeg vil lade mit tv stå på de indstillinger fra jeres glimrende test her.

Er iøvrigt rigtig glad for tv'et . Det er så lækkert at se film på sådan en skærm.