Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af abel
#85321
CrazyA skrev:
Nordentoft skrev:Rart at høre at jeg ikke er den eneste der har bemærket lidt retention.

Synes dog at det kun er kanalernes Logoer der hænger lidt ved.
Jeg har ikke lagt mærke til sorte streger efter film.

Men F..k hvor er det et fedt billede det TV laver, efter at jeg har tweaket det efter flatpannels indstillinger.
Hej Nordentoft.
Sjovt nok har jeg ikke bemærket noget mht. Logo´r.
Men jeg kan kun være enig med dig mht. Billedet, det er simpelthen fantastisk. Flere af mine venner og familie som har været forbi, er også dybt imponeret.
Jeg har også kalibreret mit efter indstillingerne her på siden, men har dog tilført lidt skarphed.
Jeg har dog overvejet at sætte indstillingen farvetone til Varm1, hvor den ellers står på Varm2. Men jeg syntes det giver et lidt rødligt skær.
Ved bare ikke rigtigt, hvad det vil have at sige for det "rigtige" billed ? Er der nogen der kan svare mig på det ?
Jeg har også ændret lidt i billedet på mit i forhold til testen. Fx. har jeg under hvidbalance sat de tø første til 25 istedet for 30 og 27 som testen angiver. Derudover har jeg faktisk valgt farvetone Normal - da den varme bliver for...tja, varm til min smag.
Af abel
#85322
Jeg havde i dag Samsung Prestige service forbi, og han opdaterede softwaren, men sagde at den mængde støj mit TV havde, var så lidt at jeg skulle affinde mig med det. Kan det godt passe at man ikke kan få det 100% støjfrit?
Af martin.v
#85351
abel skrev:Jeg havde i dag Samsung Prestige service forbi, og han opdaterede softwaren, men sagde at den mængde støj mit TV havde, var så lidt at jeg skulle affinde mig med det. Kan det godt passe at man ikke kan få det 100% støjfrit?
Havde dem også fordi idag, han skiftede strømforsygningen og et andet print, samt opdatere noget styringsværk til spolerne, så frekvensen blev anderledes, så det menneskelige øre skulle opfatte det som ca 2 DB mindre..
Og han nævnte at Samsung accepterede støj op til 30 DB - så det kan ikke blive støjfrit denne model - desværre..
Af abel
#85354
martin.v skrev:
abel skrev:Jeg havde i dag Samsung Prestige service forbi, og han opdaterede softwaren, men sagde at den mængde støj mit TV havde, var så lidt at jeg skulle affinde mig med det. Kan det godt passe at man ikke kan få det 100% støjfrit?
Havde dem også fordi idag, han skiftede strømforsygningen og et andet print, samt opdatere noget styringsværk til spolerne, så frekvensen blev anderledes, så det menneskelige øre skulle opfatte det som ca 2 DB mindre..
Og han nævnte at Samsung accepterede støj op til 30 DB - så det kan ikke blive støjfrit denne model - desværre..
Sikke en masse arbejde for 2 db - specielt taget i betragning at den mindste niveauændring det menneskelige øre kan høre er 3 db.... :-)

Det er lidt synd at Samsung ikke tager et ansvar her - hvis jeg laver et dårligt produkt, er det jo nemt bagefter at sige: Jamen jeg som leverandør accepterer at det ikke virker som det skal.

Når jeg sidder i min sofa kan jeg tydelig høre hvergang billedet skifter fra mørk til lyst... sådan burde det jo ikke være.
Af RAR6
#85365
abel skrev:Jeg havde i dag Samsung Prestige service forbi, og han opdaterede softwaren, men sagde at den mængde støj mit TV havde, var så lidt at jeg skulle affinde mig med det. Kan det godt passe at man ikke kan få det 100% støjfrit?
Det var samme besked jeg fik da jeg havde Prestige service på besøg (nok den samme mand ::l )

Jeg må leve med det som det er eller finde en anden model ;;)

Det bliver så desværre en anden model (UE46B8050) selvom billedet ikke er det samme, men jeg kan ikke leve med den støj....

Iøvrigt super service hos Expert - byttede den første B855 med det samme og jeg kan beholde nr. 2 B855 til B8050éren kommer hjem.
Kunne også få pengene retur men skal jo alligevel købe et andet så.....
Af Pinille
#85376
Så fik vi afhentet vores idag af prestige service- og kunne afhente nyt i hifi klubben- men dette støjer mere- lyd niveauet skal op på 19 for at overdøve det.. frygteligt.. så det må være sidste gang vi forsøgte med samsungs plasma. :( det er ellers det bedste design..
Af abel
#85377
Jeg fandt faktisk ud af at en del af støjen kommer ud af TV'et for oven (mit hænger på væggen), og herefter blev reflekteret/forstærket af væggen ovenover TV'et.... så jeg fik dæmpet mit ved at rulle to tynde viskestykker sammen og proppe ned mellem TV'et og væggen. Så man ikke kan se det selvfølgelig... det hjalp lidt.

Kritikeren: "Jamen det kan TV'et slet ikke holde til - det bliver ALT for varmt og brænder sammen inden for et par måneder"....

Mig: "Nå!! Så kan Samsung sku' bare lave et ordentligt TV til mig!"
Af torpedo
#85408
Der går allerede rygter om at verdens højeste bygning Burj Dubai, som iøvrigt er bygget af Samsung, også står og summer højlydt og at flere naboer har klaget over dette.

Samsung vil ikke erkende problemet, men har dog indvilliget i at sende en teknikker fra Samsung Prestige Service til Dubai for at kikke på problemet. Løsningen indtil videre er at ombytte bygningen til en anden model, dog kun hvis det drejer sig om en nordisk model. Dette er dog ret usandsynligt, da den hovedsageligt er bygget af billig importeret arbejdskraft fra østen.

Der kan læses mere om historien på: http://www.burjdubaisamsung.com/index.asp

Arh det gas... I kan tag det :D

Iøvrigt har jeg også fået byttet min første B855 til en anden model, der heldigvis ikke summer så meget som den første, men det er stadig ikke tilfredstillende :(

Kommer fra en Pioneer 5090H som desværre er blevet stjålet. Denne var dog heller ikke perfekt, da den havde dirty screen hvilket også var meget generende. Hmm... det skal ikke være let at være tv-ejer :s
Af abel
#85410
Er der forresten nogen der ved fra hvad for et serienummer de begyndte at udbedre fejlen (fjerne støjspolen og sætte gummidutter på bagsiden). Jeg ved det er fra modeller produceret i september 2009.... men fra hvilket serienummer og frem?

Grunden til jeg spørger er for at se om mit er "støj-fixet" eller ej...
Af Pinille
#85627
Så fik vi det 3. af slagsen hjem fra HIFI klubben- stadig intet held, så vi har ladet handlen gå retur- og venter til de lancere deres nye serie.. :((
Af lennon
#85647
Kom lige forbi en Tysk side . Og de har så sandelig også observeret problemet . . Den Tyske prestige-service tillader 35 db
Af abel
#85706
2 gode råd herfra:

1. Indstil billedet på TV'et efter de anvisninger som er angivet her på siden. Jeg syntes selv det gav et lidt kedeligt billede, men når man har vennet sig til det er det faktisk ganske behageligt - og skærmen bruger helt så meget strøm = lavere støj :-)

2. Husk at montere den medfølgende jernkerne (ferritkerne) på strømkablet så tæt på strømstikket som muligt. Sæt den evt. fast med en strip. Det gav lidt her....

Du kan evt. prøve at vende stikket i stikkontakten 180 grader, for at se om fasen betyder noget for støjen - det gav dog intet her.
Brugeravatar
Af CrazyA
#85727
Hej Rasmus

I testen skriver du, at farve temperaturen er en anelse for lav (6214 kelvin) efter kalibrering. Når man så læser artiklen "hvordan ser det forkerte billed ud http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1225350000 Så kan man læse, at for lav farvetemp kan give et for varmt og sepia-tone billede. Netop det syntes jeg at observere, når jeg bruger indstillingerne i testen. Da jeg ikke helt bryder mig om det, kunne jeg godt tænke mig at spørge dig eller andre, hvordan det vil påvirke billedet, hvis man vælger varm1 i stedet for varm2 ? Vil jeg så bare sænke farvetemp endnu mere eller hvad ? Hvis det vil have negativ effekt, vil der så være andre ting, som man kan ændre for at opnå en højere farvetemp ?
Er der forresten nogen der ved, hvordan kalibreringen ser ud under "ECO" mode ? Her tænker jeg på om Gamma og Kelvin er helt hen i skoven under den profil ? Grunden til at jeg spørger om det, er at her syntes jeg egentligt billedet ser ok ud, men jeg vil jo gerne ha så korrekt billed som muligt :)
Syntes egentligt også det ser ok ud under Normal, dog syntes jeg det er en anelse for lyst i det, og hudfarver er lidt fesen, ved ikke om det kan skyldes den lave gamma ? I givet fald, ville det så være en idé at hæve gamma med et hak ?
Ved godt det sikkert er mange dumme spørgsmål, men da jeg bare er super glad for mit nye tv. Så vil jeg jo gerne have så korrekt billed som muligt, dog uden sephia effekt. Samt det i mine øjne lige lovligt røde billed.
Ha en god weekend alle sammen.
Senest rettet af CrazyA 8. jan 2010, 11:02, rettet i alt 1 gang.
Af abel
#85728
Jeg giver dig ret i at farverne kan virke lidt for "varme" på kalibreringen - og har da også selv sat farvetemp. til Normal. Det hjælper - men så er det jo ikke korrekt kalibreret mere...eller?!?!?
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28