Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
#65581
Jeg har et lille spørgsmål... Du skriver at lyden er utrolig ringe på B850, men ved du hvordan den er med eksterne højttalere? Kan tv'et "trække" ordentlige højttalere?
Af Delorean
#65584
Tak for testen.

Go test. Virker til du har gjort lidt mere ud af det denne gang end nogen af de foregående tests.
Af astma
#65586
Fed test at læse, har efterhånden nok læst alle dem der nu findes af den 850/855.
Men har lige et enkelt spørgsmål

Panasonic V10 50" eller Samsung B855 50" ? :)
Af Nick_S
#65589
astma skrev:Fed test at læse, har efterhånden nok læst alle dem der nu findes af den 850/855.
Men har lige et enkelt spørgsmål

Panasonic V10 50" eller Samsung B855 50" ? :)
Efter at have set både V10 og B855 i levende live en masse gange og have læst denne test er jeg virkelig splittet.
Før kunne jeg aldrig finde på at købe et Samsung TV, men er godt nok imponeret over dette. Både i fysisk fremtoning men så sandelig også af billedkvaliteten, og at Rasmus' test bekræfter dette er jo bare skønt :)
Mit Pioneer skal så sandelig ikke udskiftes, men stod jeg for køb tror jeg sgu næsten mit valg ville falde på B855.
Panasonic har med deres V10 kun et lidt over middelmådigt design, og fremragende billedkvalitet.
Samsung har [email protected] funktionaliteten, designet og billedkvaliteten på sin side.
Så det er jo næsten bare simpel matematik 8)

Ihvertfald tak for en god test!
Senest rettet af Nick_S 16. jun 2009, 13:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65590
Selv tak.

Personligt ville jeg nok gå efter Samsung B850, men det er også ud fra et vigtigt personligt kriterie: designet. Og så ville jeg da kraftigt overveje 58 tommer versionen. Prisen er noget højere, men ikke så fuldstædnig urealistisk som priserne på 60 tommer var i bare starten af 2008.
Omvendt skal man dog være forbedredt på, at den nok kræver lidt indstilling før man bliver helt tilfreds.

Der er dog flere steder folk der klager over summen/støj fra B850. Min havde det også, men ikke i samme grad, som på nogle andre eksemplarer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65592
Nick_S skrev:Efter at have set både V10 og B855 i levende live en masse gange og have læst denne test er jeg virkelig splittet.
Før kunne jeg aldrig finde på at købe et Samsung TV, men er godt nok imponeret over dette. Både i fysisk fremtoning men så sandelig også af billedkvaliteten, og at Rasmus' test bekræfter dette er jo bare skønt :)
Mit Pioneer skal så sandelig ikke udskiftes, men stod jeg for køb tror jeg sgu næsten mit valg ville falde på B855.
Panasonic har med deres V10 kun et lidt over middelmådigt design, og fremragende billedkvalitet.
Samsung har [email protected] funktionaliteten, designet og billedkvaliteten på sin side.
Så det er jo næsten bare simpel matematik 8)

Ihvertfald tak for en god test!
Ja de er kommet virkelig godt med. Det har egentlig ligget lidt i luften, for Samsungs tidligere plasma-Tv serier har haft mange gode elementer. Det er dog først her i 2009 Samsung er kommet op og virkelig udfordre Panasonic og det er jo i sig selv ganske interessant. :)

Men nej, behold du blot dit Pioneer lidt tid endnu. ;)
Af gke
#65594
Rasmus: Du nævner at skærmen består "de-interlaece testen" som V10'eren fejlede.
Hvor findes denne test, og hvad går den ud på? Hvis jeg gerne vil teste min egen skærm, had kan jeg gøre?

Samme spørgsmål gælder, hvis jeg vil teste 3:2 cadance?

Håber du kan hjælpe!

Br, GKE
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65596
gke skrev:Rasmus: Du nævner at skærmen består "de-interlaece testen" som V10'eren fejlede.
Hvor findes denne test, og hvad går den ud på? Hvis jeg gerne vil teste min egen skærm, had kan jeg gøre?

Samme spørgsmål gælder, hvis jeg vil teste 3:2 cadance?

Håber du kan hjælpe!

Br, GKE
Den findes i en del afskygninger efterhånden. Jeg bruger selv både DVE (Digital Video Essentials) HD Basic Blu-Ray disc'en og Peter Finzels test DVD. Disse testskiver har en del forskellige testbilleder, mønstre og scener som kan afsløre fejl - f.eks. de-interlacing problemer.

Læs mere om f.eks. HD Basic her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1207896881
Af Leviathan
#65606
Tak for testen Rasmus, som altid en god gennemgang. Dette må bevise over for de sure Samsung ejere, at du ikke kun er til Panasonic og Pioneer, men til god billedkvalitet :)

Jeg var lidt bekymret inden testen, da Samsungen skulle være noget kompliceret at kalibrere, men det ser ud til at du har fået et godt resultat. Det komplette CMS system, skulle gøre det til et godt tv at kalibrere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65609
Leviathan skrev: Jeg var lidt bekymret inden testen, da Samsungen skulle være noget kompliceret at kalibrere, men det ser ud til at du har fået et godt resultat. Det komplette CMS system, skulle gøre det til et godt tv at kalibrere.
Jo det er også en anelse tricky, men ikke mere end Samsungs seneste plasma-Tv. Der er en del funktioner, men de fleste skal alligevel bare slåes fra.

Selve farvekalibreringen er nok ikke barnemad for brugeren uden fysisk udstyr, så det kræver nok en prof. kalibrering. De indstillinger jeg giver i anmeldelsen bør dog være et godt udgangspunkt.
Gamma fik jeg dog - som illustreret i mine målinger - aldrig helt perfekt.

Men når det er sagt, så er Samsung jo barnemad at kalibrere i forhold til f.eks. Philips. Jeg har jo Cinema 21:9 modellen stående lige i øjeblikket 8)
Af astma
#65613
Nick_S Skrev:
Efter at have set både V10 og B855 i levende live en masse gange og have læst denne test er jeg virkelig splittet.
Før kunne jeg aldrig finde på at købe et Samsung TV, men er godt nok imponeret over dette. Både i fysisk fremtoning men så sandelig også af billedkvaliteten, og at Rasmus' test bekræfter dette er jo bare skønt
Mit Pioneer skal så sandelig ikke udskiftes, men stod jeg for køb tror jeg sgu næsten mit valg ville falde på B855.
Panasonic har med deres V10 kun et lidt over middelmådigt design, og fremragende billedkvalitet.
Samsung har [email protected] funktionaliteten, designet og billedkvaliteten på sin side.
Så det er jo næsten bare simpel matematik

Ihvertfald tak for en god test!
Tusind tak for svaret, især fedt at høre fra en Pioneer ejer :)
Helt sikkert også B855 jeg er mest forelsket i, og det ligger nok rigtig meget i at det nok er DET pæneste fjernsyn jeg til dato har set ! For ik at snakke om de anre rosende ord om billede osv som Rasmus også kommer med !

Tusind tak! :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65614
Jeg satser i øvrigt på også snart at modtage LGs 50PS8000 model til en anmeldelse, hvis der er nogen der gerne vil have den med, før de bestemmer sig. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28