Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenM
#87612
Hej

Vi har abm. hos CD bare normal digital TV-boks reciever, dvs. at hvis jeg købe mig til HDTV abm. så sender de den der boks også bliver den skiftet med den gamle digital reciever vi har selvfølgelig til den sum penge det nu kræves.

Vores TV har ingen DVB-S Tuner, men det er der vel i hdtv boksen, som vel også fungere som reciever?
Af Wassini
#99886
Jeg har det sidste års tid haft denne boks, og jeg er MEGET utilfreds med den – for at sige det mildt! Der er flere ting, der gør, at den slet ikke lever op til forventningerne, når man tidligere har benyttet deres gamle CDC7000 boks – samt en del ting, der bare ikke virker:


Kritiske:

* EPG optagelse virker sjældent! På grund af reklamer og konstant fejl i EPG tidspunkterne, starter en optages som regel 5 minutter før udsendelsesstart og slutter ALTID 5 minutter før slutningen.

* Det er ikke altid en udsendelse bliver optaget overhovedet selv om den står til optagelse i listen.

* På alle HD kanaler passer lyden ikke med billedet. Det er forskudt ca ½ sek. Dette gælder både live udsendelser samt optagede.




Irriterende:


* Måde at benytte EPG er ikke logisk: Tryk EPG, find program, tryk OK. Afslut med at trykke på TV. På CDC 7000 er det: Tryk EPG, vælg, tryk EPG. Logisk! Det er meget ulogisk at skulle benytte 3 forskellige knapper.

* Mange funktioner bruger farve-knapperne istedet for de logiske. F.eks. Skal der trykkes på gul for at få info – istedet for at bruge info-knappen.

* Farve-knapperne bruges til forskellige ting alt efter hvor man er.

* Mange funktioner ligger ulogisk. F.eks. kan kan ikke få info om en udsendelse i EPG oversigten. Der skal man først skifte til kanalen, trykke på info og derefter på gul.

* Det er besværligt at bladre mellem forskellige dage i EPG oversigten. Det er vanskeligt at se hvilken dag man kigger på.

* Det er muligt at bede EPG optagelser om at optage x-minutter ekstra. Det virker bare ikke!

* Det er ikke altid muligt at optage 2 på hinanden følgende programmer på samme kanal, da boksen tror de overlapper hinanden.

* Det er ikke altid muligt at lave en serieoptagelse (trykke 2 gange på optage i EPG). Man får bare besked om "Ikke muligt at optage den tidligere udsendelse"

* Serieoptagelse tager også genudsendelser med - selv om CD på deres hjemmeside praler med det den netop er på intelligent, at den ikke gør.

* Boksen er UENDELIG langsom (3-4 minutter) om at slukke - hvis man har 2 sat-kabler i - ellers er den 5 sekunder om det (?).

* Harddisken spinner op ca. 5 minutter efter boksen er slukket.

* Lysdioden på fronten lyser altid – også når boksen er slukket.

* Det er ikke muligt at tilslutte den til et surround anlæg med andet end koaksial.

* Det er ikke muligt at optage en hel udsendelsen, hvis den først er startet. Hos en konkurrende tv-udbyder kan man skifte kanal og trykke på "Optag", hvorved den igangværende udsendelse bliver optaget fra start af.




Jeg har forsøgt at fejlmelde ovenstående flere gange hos CD. De har 2 standardsvar: "Prøv at nustille boksen!" (hvilket jeg har gjort mange gange nu) og "Vi kan ikke gøre noget ved det, da programmeringen ikke foregår hos os!"

Skod boks!!!

Er jeg den eneste med disse problemer. Det lyder nærmest sådan hver gang jeg ringer til CD?

Findes der alternativer?

Lars
Af selliah
#101505
Vil sige i har været heldige :o
Jeg har ikke haft andet end problemer med frysning og utrolig langsom program guide og menu!
Af Wassini
#101845
selliah: Skriv til dem! Det gør jeg!

Ikke at det hjælper en brik, emn på et tidspunkt må de da fatte, at det er noget l*rt, de har sendt ud til kunderne. !:(


Lige så snart YouSee kan modtages her, så skifter jeg! Jeg gider ikke blive ved med at betale for noget, der kun virker halvt - og jeg kan simpelthen ikke være den eneste med ovenstående problemer, som også har lyst til at skifte! ;;)