Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af janenergi
#69658
Hej

Tak til Yakken og bantam for hurtigt / præcist svar.

Jeg synes ikke testen siger meget om hvordan X10 fungerer som computermonitor. Fungerer det overhovedet med den relativt lave opløsning.

Først og fremmest vil jeg gerne kunne vise feriebilleder og lign. på den.
Desuden lidt søgen på internettet fra sofaen kunne være relevant.

Bliver aspect ratio rigtig selv om billedpunkterne ikke er kvadratiske.
Hvordan skal computeren sættes op for at give det bedste resultat.

Hvis X10 rent faktisk kan fungere som monitor til disse anvendelser, bestiller jeg den med det samme.

Hilsen Jan
Dejligt med et kompentent forum
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#69660
Hvis du kører 1:1 pixelmapping, så bliver forholdet ikke rigtigt til PC-brug. Du bør benytte en 16:9 opløsning fra din PC og leve med at det ikke er 100% skarpt. Det vil også få dine billeder til at se rigtige ud, hvis du ser dias-show. Til billedbrug, vil det være helt fint.

Til at surfe med, så er det nok lidt sværere at få det til at se ordenligt ud, og at kunne læse teksten på hjemmesiderne. Jeg ville ikke anbefale dig, at benytte skærmen til det formål.
Af vtviking
#70776
kommer x10en monteret på foden ud af boxenn ? hvis ikke, må det så ligge ned og blive monteret ? det samme med G10 ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70790
Ja, du må godt lægge dem ned. Det er kun under transporten, at man skal være påpasselig.
Af vtviking
#70947
Under alleomstændigheder er det vel en synlig opdatering fra et Toshiba C3000P som er 2-3 år gammel ? både i SD, HD og gaming ?
Af bimbobo
#71621
Abuu skrev:Vælg Finland,
Så Virker både EPG og undertekster...
Panasonic Denmark sagde, at jeg skulle vælge Sverige..
Hvad er problemet med EPG?
Jeg mener ikke har bemærket disse 2 problemer nævnte her...
Jeg har CAM modul og digitalkort også fra Yousee på en 37X10Y
Mvh
Af bimbobo
#71623
yakken skrev:Hvis du kører 1:1 pixelmapping, så bliver forholdet ikke rigtigt til PC-brug. Du bør benytte en 16:9 opløsning fra din PC og leve med at det ikke er 100% skarpt. Det vil også få dine billeder til at se rigtige ud, hvis du ser dias-show. Til billedbrug, vil det være helt fint.

Til at surfe med, så er det nok lidt sværere at få det til at se ordenligt ud, og at kunne læse teksten på hjemmesiderne. Jeg ville ikke anbefale dig, at benytte skærmen til det formål.
Gælder det her generelt eller via HDMI (jeg har HDMI udgang på laptoppen)

Hvad så hvis jeg bruger PC for at se DVD på Tvet.. er der så samme problem?
Mvh
Af mknudsen
#72817
Jeg har så lige fået sat svinet op i soveværelset, men efter en omgang kanalsøgning siger den bare "Krypteret Kanal" ved de fleste kanaler såsom TV2, TV2 Sport og Zulu - hvad skyldes dette?

Jeg har forresten YouSee KabelTV.

På forhånd tak!
Af snowflake
#73950
Hjælp....

er det helt umuligt at få DVB-C til at virke på et X10 hvis man vælger Danmark som land, eller er man tvunget til at vælge Sverige eller Finland og virker EPG kun med Finland ?

Synes sgu det er noget underligt noget Panasonic har brygget sammen :s
Af BrianH
#73954
snowflake skrev:Hjælp....

er det helt umuligt at få DVB-C til at virke på et X10 hvis man vælger Danmark som land, eller er man tvunget til at vælge Sverige eller Finland og virker EPG kun med Finland ?

Synes sgu det er noget underligt noget Panasonic har brygget sammen :s
Nej. Du skal søge efter DVB-T kanaler, hvor den ikke finder noget. Herefter skal du trykke på en knap jeg har glemt og DVB-C er nu aktiveret, så der kan søges efter kanaler fra kabel-tv

Der er en anden tråd, hvor det står hvad det er man skal trykke på efter søgning på DVB-C
Af snowflake
#73976
BrianH skrev:
snowflake skrev:Hjælp....

er det helt umuligt at få DVB-C til at virke på et X10 hvis man vælger Danmark som land, eller er man tvunget til at vælge Sverige eller Finland og virker EPG kun med Finland ?

Synes sgu det er noget underligt noget Panasonic har brygget sammen :s
Nej. Du skal søge efter DVB-T kanaler, hvor den ikke finder noget. Herefter skal du trykke på en knap jeg har glemt og DVB-C er nu aktiveret, så der kan søges efter kanaler fra kabel-tv

Der er en anden tråd, hvor det står hvad det er man skal trykke på efter søgning på DVB-C
Tak, mente også der var en mulighed, men jeg kan simpelthen ikke finde det igen. Er der nogen der kan huske den præcise fremgangsmåde ?
Af OleA
#73987
Vi tager den da bare igen.

Først skifter du til DVB-T mode vi "TV" tasten på din fjernbetjening. Derefter foretager du en kanalsøgning. Her finder du ingen kanaler.
Herefter kan du gå ind i menuen og aktivere DVB-C.
Af snowflake
#74002
OleA skrev:Vi tager den da bare igen.

Først skifter du til DVB-T mode vi "TV" tasten på din fjernbetjening. Derefter foretager du en kanalsøgning. Her finder du ingen kanaler.
Herefter kan du gå ind i menuen og aktivere DVB-C.
Tusind tak. Det havde jeg aldrig fundet ud af selv.

Forstår ikke hvorfor det skal være så kringlet, men selvom jeg syntes mine analog kanaler stod godt, ser det ud til de digitale kanaler står endnu bedre, så det var besværet værd.
Af ThomasLJ
#74225
Jeg overvejer dette fjernsyn i 50", primært for at kunne se kabeltv fra Stofa. Kan det give problemer med nogle af HD-kanalerne? Er alle HD-kanalerne kun 720? Hvis nogle er 1080, kan fjernsynet så nedskalere disse? Fleggaard sælger det i 50" til 6.999kr, ret billigt i forhold til G10.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11