Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pedes
#77052
Har lige købt et Panasonic TX-P42X10Y TV.
Da jeg så 'Frygtelig lykkelig' på DVD her i aftes lagde jeg mærke til, at da rulleteksterne begyndte efter filmen, opstod der en hel del 'støj' (grønlig flimren) i billedet, i det sorte område bag de hvide rulletekster. Jeg gik ind i min DVD-afspillers menu (DENON DVD-1940) og fandt ud af, at hvis jeg ændrede HDMI Select fra YCbCr til RGB og ændrede HDMI Picture fra Normal til Enhanced forsvandt billedstøjen i det sorte område.
Kan nogen her forklare hvad grunden til dette er og hvorfor der var støj i billedet?

På forhånd tak!
Af bantam
#77055
Hmm - din afspiller er som udgangspunkt indstillet korrekt med HDMI Select til YCbCr. Ved at vælge RGB flyttes sortniveauet ned til "digital nul", hvor den normalt for filmindhold skal ligge på "digital 16" - og samtidigt understøtter RGB ikke whiter-than-white, altså highlights i film.

HSMI Picture-indstillingen er kun funktionel sammen med RGB-indstillingen - men hvad den lige gør i dit tilfælde er svært at sige uden at se det - worst case klippes der shadow detailsvæk fra billedet (og hightlights forsvinder).

Kunne du prøve at sætte HDMI Select til YCbCr igen og derefter skrue ned for LYS på TV'et indtil den grønne flimren forsvinder?

Kan du i øvrigt forklare lidt mere om den grønne flimren? Er det i hele den sorte baggrund - eller er det mere som et efterslæb på de hvide rulletekster på dort baggrund, hvor baggrunden ellers er sort?
Af pedes
#77069
Det er lidt svært at beskrive den flimren, men den var helt tydelig fra hvor jeg sad næsten 4 meter fra skærmen. Støjen var i hele skærmens bredde, altså ikke kun bag rulleteksterne midt på skærmen. Den så ud til at opstå 'tilfældigt', altså den fulgte ikke teksternes bevægelse op ad skærmen. Støjen havde en mørkegrøn nuance og flimrede (altså kom og gik væk hurtigt forskellige steder på skærmen).
Jeg testede alle kombinationer af YCbCr/RGB og HDMI Normal/Enhanced og det var kun ved RGB/Enhanced støjen forsvandt fuldstændigt. Det hjalp ikke at skrue ned for LYS.
Jeg kalibrerede derefter skærmen med 'THX Optimizer' på Pirates of the Caribbean DVD'en.
Billedet blev en anelse mørkere og der har nok været et tab i 'shadow detail'.
Sjovt nok var det kun med filmen 'Frygtelig lykkelig' der var støj - på 'Red Dragon' var der ingen støj under rulleteksterne...

Er der andre der oplevet lignende med et TX-P42X10Y?
Af Klaus GO
#78024
Rasmus Larsen skrev:
Klaus GO skrev:Jeg har på min x10Y fundet alle DVB-C kanaler (yousee), danmark er valgt som land. alt virker tilsyneladende perfekt og jeg er vildt imponeret over MTV HD billedet, så jeg glæder mig til DR HD. Jeg er nu blevet lidt nysgerrig om hvad EPG er for noget, da jeg kan ikke finde dette nogen steder i min menu!
EPG er den elektroniske program guide. Der er her du får et samlet billede over hvad der vises på de forskellige kanaler nu og i den kommende tid.

Jeg kan ikke huske om det ligger inde i menuen, men jeg mener du blot kan tilgå EPG vha. en knap på fjernbetjeningen.
Jeg kan ikke få EPG til at virke på min X10'er. Jeg modtager signal via DVB-C og har nu set dette på Panasonics site:"EPG for DVB-T (7days)7-Days SI EPG"

Betyder det at EPG kun virker for DVB-T?
Af JensPH
#80671
Jeg er nybagt ejer af et X10Y og er lidt forvirret over hvad de anbefalede billedindstillinger er.
Skemaet der er vist i testen:
Kontrast 42
Lys 0
Farve: 30
Skarphed: 0
Farvetemperatur: Varm
er underligt nok magen til de indstillinger min skærm havde out-of-the-box - hvori består så de anbefalede ændringer?
Jeg har slået de øvrige automatiske "forbedringer" fra, men det giver ikke ændringer der antyder at strømforbruget falder eller at lyset er lavere :o

Anbefalinger modtages :)
Af Flarup
#84802
Hej jeg har lige købt dette tv til mit soveværelse. her hvor jeg bor har vi en skod antenneforening, så lige pt kan vi kun se de danske gratis kanaler som digitalt TV, og de øvrige kanaler som TV3, Zulu, Film etc er fortsat analoge. Jeg kan ikke på dette TV se de digitale og analoge kanaler i samme kanalliste, men skal skifte mellem de to tyber tv-siganler.

er der ikke en måde hvor på jeg kan ligge de analoge og digitale kanaler i samme liste

på mit LG PS8000 ligger de i samme liste eller ihvertfald i forlængelse af hinanden.
Af Flarup
#84808
Nexus skrev:Nej
æv :)
Af Emilos
#86106
Kan det betale sig at købe X10'eren nu, eller skal man hellere vente til X20'eren kommer ud? Bliver X20'eren så meget bedre billedsmæssigt?
Af hdmi
#86110
Emilos skrev:Kan det betale sig at købe X10'eren nu, eller skal man hellere vente til X20'eren kommer ud? Bliver X20'eren så meget bedre billedsmæssigt?
Det er jo et rigtig godt spørgsmål...der bliver da sikkert en forbedring...men jeg tror ikke det bliver et kvantespring....det kan sikkert godt betale sig at købe et x10 nu...det er efter min mening det bedste tv i den prisklasse.....og den nye x20 bliver sikkert en del dyrere...
Af schandorph
#86716
Hej alle

Jeg ville lige høre om ikke man skulle kunne se en samlet oversigt at kanal-udbudet via x10 modellen? Jeg har YouSee kabel-tv.

Jeg læste i en anmeldelse at man skulle indstille tv-et til svensk, for at funktioene virkede.

Er der nogen som har erfaringer med det?

vh
Nikolaj
Af dissing
#88359
Hejsa

Jeg vil gerne høre hvor godt denne skræm fungerer sammen med en Ps3? Har søgt lidt rundt på nettet, men har ikke umiddelbart fundet ret meget omkring det, at køre en ikke full hd plasma med opløsningen på de 1024x768 og en PS3. Er der nogen der har erfaring med det?

/dissing
Brugeravatar
Af koenigs
#88377
Jeg skriver en smule om det i min anmeldelse her:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=14587

Efter en håndfuld dages ekstra tid med min PS3 og Killzone 2, må jeg sige at jeg om muligt er endnu mere vild med x10 og PS3. X10 overgår min tidligere 46" full HD LCD med længder i spil. Det er en fornøjelse med lavt input-lag, stor kontrast og dybe farver. De mørke spil får helt nyt liv.

Hav også lige i tankerne at stort set alle spil, og med sikkerhed alle top titler, kører i 720p og ikke 1080p. Så fokuser nu ikke så meget på full HD og tænk i retning af billedkvalitet.
Af dissing
#88435
OK, det lyder bare super... Jeg tror jeg vil se om jeg ikke kan opdrive sådan et, ellers må jeg jo vente på at de nye modeller kommer.
Hvad har du brugt af skærmindstillinger på ps3en for at få det bedste resultat?

/dissing
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11