Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#62793
Lidt synd at der stadig ikke tænkes lidt mere over det med stikkene bagpå. Det kræver altså ikke en Ph.D. at spotte at HDMI-stik bør være vandrette, så man kan bruge vinklede HDMI-kabler. Det lader sig jo ikke gøre hvis stikkene er lodrette - jo, for én tilslutning gør det...
Af Lord_Shiva
#62794
Hvilket type panel er det?
Hvilket mærke/producent køber Zepto paneler fra?
Af Lord_Shiva
#62796
Ok, dvs. at der er brugt LG's display i dette testede fjernsyn? :)
Og så kommer mit tredje spm.
Hvordan performer Zepto så i forhold til et fjernsyn fra LG?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62797
Ja det har helt klart karakteristika af et LG panel. Men jeg har dogikke åbnet bagsiden og tjekket efter.

LG har jo lanceret en del serier her på det seneste. Zeptos performer ikke lige så godt som topserierne hos LG, men jeg vil vurdere, at det klarer sig på nogenlunde samme niveau, som f.eks. LH4000/LH5000.
Af DanskerHans
#62800
Jeg var så heldig som at være en af de første til at erhveve mig det nye 100+.

Jeg må sige at jeg er meget tilfreds. Søgte meget på nettet hvilke skærme der var bedst, og især til prisen. Mange af mine venner har det nyeste Sony Bravia og det var det jeg hovedsagligt sammenlignede med.

Før du læser mine negative punkter, skal det forstås at jeg altså er meget meget tilfreds med TV'et og kun kan anbefale det!!

Punkter som jeg har bemærket kunne forbedres:

- Spiller ofte PS3 og i nogle spil oplever jeg en ekstrem lille forsinkelse, bla i Army of Two. Det kan være irriterende når man spiller det, men oplever det feks ikke i COD4. Har også i ny og næ mærket det i PES.

- Fjernbetjenningen kunne have været meget mere lækker. Den virker lidt som en for 10 år siden. Lidt klodsede knapper. Men der er det som skal bruges.

- Lyden kunne ha været bedre, men ellers tilslut surround højtalere og du er det kvit.

Positive ting:

- Jeg har et meget lyst rum og der er absolut ingen problemer med billedet. Heller ikke når solen er meget skarp.

- Billedet står rigtig godt.

- Designet er rigtig flot! Simpel og ligetil med en smule glans.

Hvis I har spørgsmål om brugen af det, skal I være velkommen til at spørge. Men til den pris sammenlignet emd store mærker kan hverken en tur til Sverige eller andet sammenlignes... mener jeg.

Mvh.
Brugeravatar
Af Hajric
#62815
Fin test.

Jeg har en kammerat der har Helios A40 fra Zepto, så den kan i godt lige tage og teste ;)

Spøg til siden, mit spørgsmål vil være hvordan er denne 100Hz i menuerne. Er den sløv, eller forkommer og sker der det på skærmen ligeså snart man har trykket?
Af AndersDavidsen
#62831
Jeg har tidligere snakket med zepto, som fortalte mig de køber paneler af samsung, som vist producerer sammen med sony?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62832
AndersDavidsen skrev:Jeg har tidligere snakket med zepto, som fortalte mig de køber paneler af samsung, som vist producerer sammen med sony?
Det er også rigtigt, men det gælder kun for Helios serien. Af samme grund produceres denne også i 40 tommer og ikke 42 tommer som Pantheon. 40 tommer paneler er som grundregel Samsung/Sony paneler.
Af DanskerHans
#62842
Hajric: "mit spørgsmål vil være hvordan er denne 100Hz i menuerne. Er den sløv, eller forkommer og sker der det på skærmen ligeså snart man har trykket?"

Min oplevelse er at menuerne fungerer fint og jeg får responsen med det samme. Men pga fjerbetjeningen er er kantet/klodset kan det virke lidt sløvt når man trykker frem og tilbage. Derfor ville en smartere kontrol med bedre knapper kunne løse dette. Men selve menuerne på skærmen reagerer prompte.
Af xcardman
#62846
Hvis man ser mange film i mørke og med så meget inhomogen baggrundsbelysning, så får man alså ikke nogen god oplevelse.

der er alså andre muligheder i samme prisklasse.

men sikkert på niveau med et ældre sony lcd tv, mange kender sikkert ikke til LG.
Af Thor-thor
#62866
Læste lige Rasmus test i EB: http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/e ... 168268.ece

Glæder mig da til at se testen af X10 her på siden. Ud fra det Rasmus skriver er Zepto'en lige så god (bedre?) end X10, hvilket ikke lige var hvad jeg havde forventet.

Rasmus: Er Pana faldet af på den med X10? Eller er Zepto bare blevet så meget bedre at den åbenbart tangerer/slår X10?
Af Kief
#62869
Thor-thor skrev:Læste lige Rasmus test i EB: http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/e ... 168268.ece

Glæder mig da til at se testen af X10 her på siden. Ud fra det Rasmus skriver er Zepto'en lige så god (bedre?) end X10, hvilket ikke lige var hvad jeg havde forventet.

Rasmus: Er Pana faldet af på den med X10? Eller er Zepto bare blevet så meget bedre at den åbenbart tangerer/slår X10?
Tror ikke du kan sammenligne de to modeller på den måde, da det ene er plasma og det andet er LCD. Du kan nok komme så langt som at begge er skærme til hver deres formål, men ligefrem en direkte sammenligning vil nok være forkert.

Dog tror jeg også at X10'erens fordele overstiger Zepto'ens men det kan en kommende test måske fortælle...