Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
#62870
Thor-thor skrev:Læste lige Rasmus test i EB: http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/e ... 168268.ece

Glæder mig da til at se testen af X10 her på siden. Ud fra det Rasmus skriver er Zepto'en lige så god (bedre?) end X10, hvilket ikke lige var hvad jeg havde forventet.

Rasmus: Er Pana faldet af på den med X10? Eller er Zepto bare blevet så meget bedre at den åbenbart tangerer/slår X10?
klap lige hesten

tror ikke lige det Rasmus har sagt.


ET ældre sony/samsung lg lcd panel slå jo ikke en x10.

Men en zepto er sikkert en fin lcd til prisen.
Af Thor-thor
#62890
Hestene er fuldstændig klappede... :)

Det undrer mig bare at begge skærme får 5 stjerner.

PX80:
"ikke er sket revolutionerende forbedringer, men X10 giver stadig stadig value for money"......."Farverne er dog en anelse for rødlige fra begyndelsen"

Zepto:
".......Farverne er naturlige, bevægelse håndteres godt med 100 Hz, og HDTV-kvaliteten er flot. Eneste minus er, at sort ikke er den dybeste, jeg har set på et LCD-tv"

Kan kun sige at, hvis jeg tager den "uvidende-læser-hatten" på når jeg læser kommentarerne i testen, så lyder Pana lidt kedelig " ok værdi for pengene" Hvorimod Zepto har hævet standarden fra sidst og eneste minus er knap så dyb sort!

Så jeg tror da også at Pana'en slår Zepto.

Men når man i testen kan se at de får samme antal stjerner og Zepto's kommentarer egentlig lyder lidt pænere, så tror jeg at mange vil opfatte Zepto som bedre.

Det undrer mig at de får samme antal stjerner. Der står at testen primært er baseret på billedkvalitet, hvor jeg forventer at Pana er bedst. Derudover er der lagt vægt på tunere, hvor kun Pana'en har Mpeg4! Alligevel får de begge 5 stjerner!!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62896
Jeg kan godt afsløre nu før testen af X10 er online, at jeg synes X10 er det bedste valg (i forhold til Zepto), hvis man kigger rent billedmæssigt. I forhold til testen i EB, så skal man passe på med at sammenligne antallet af stjerner 100 %. Der er forskellige vurderingskriterier og pga. den begrænsede spalteplads til hver model, er der også udeladt nogle kommentarer og vurderinger.

Zepto er bestemt et fint Tv i mellemsegmentet, men jeg synes stadig, at Panasonics PX80 og X10 er value-for-money _Tv'et_. Det har det været i nogle generationer nu, med blandt andet PX70 og PX60. Hvordan X10 kommer ud i forhold til PX80 må I vente med at høre til testen er online 8)
Af Thor-thor
#62897
Ok. Tak for svaret Rasmus.

Jeg forventede også at X10 var bedst, men synes at man i EB får et lidt forkert indtryk.

Og så vil vi gerne have den test af X10! Nu, nu, nu!! :)
Af steenhan
#75944
Den her tråd er lidt gammel ja.

Jeg kan se at testen fra 19. maj 2009 på A42 100hz nu er ændret til C42 100hz.

Jeg forstår ikke helt hvad der sker. Var A42 100hz bare sådan et "hovsa"-tv, som nu er kommet i sin endelige version (C42), blandt andet med mpeg4 understøttelse?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#75945
steenhan skrev:Den her tråd er lidt gammel ja.

Jeg kan se at testen fra 19. maj 2009 på A42 100hz nu er ændret til C42 100hz.

Jeg forstår ikke helt hvad der sker. Var A42 100hz bare sådan et "hovsa"-tv, som nu er kommet i sin endelige version (C42), blandt andet med mpeg4 understøttelse?
Nej det er i store træk det samme Tv, men C42 har fået opdateret blandt andet mpeg4.
Af steenhan
#75946
Ah okay, så det er sådan set blot en opdatering.

Men dem med A42 må så bare leve med mpeg2, der er ikke nogen magisk mulighed for at få indbygget en mpeg4 tuner i?
Brugeravatar
Af tvixen
#79966
Sådan som jeg læser det hos Zepto.dk, kan man tilkøbe et CA modul for ca 500kr til A42. Det kan dekode mpeg4 for alm DR, men der skal sættes kort i hvis du skal se Yousee el boxer.... Men kan da være jeg tar' fejl O-O
Af Hitrate
#93538
Hey, jeg har lige et par spørgsmål til Pantheon A42 og Pantheon 42:

Der står i testen om A42'eren at pga 100hz er der lidt forsinkelse når man tilslutter den til en computer...

Er dette også tilfældet ved 42'eren, som er 60 hz? Som jeg forstår det er det fordi 100hz fjernsynet skal "lave" de extra frames, og at dette tar lidt tid at processere og derfor denne minimale men dog mærkbare forsinkelse. Men det burde vel så ikke være tilfældet med 60hz versionen?

Jeg skal nemli primært have den tilsluttet som pc skærm.