Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60698
Jeg har ikke selv så meget erfaring med X10, men det forlyder, at den blot er et lille skridt fremad i forhold til PX80 - og altså derved intet revolutionerende. Alligevel vil jeg dog vurdere, at X10 er en bedre skærm end W5500 til almindelig Tv brug. Jeg synes dog alligevel du skal få set de to skærme ved siden af hinanden i en butik. Det kan være du lægger mere vægt på nogle af de fordele W5500 har.
Af Zap
#60869
Jeg havde egentlig lagt dette indlæg i en anden tråd, men blev mindet om det måske var mere oplagt at smide det i denne tråd.

Jeg undrer mig over at W5500 er billigere end W4500 når W5500 nu er "efterfølgeren". Derfor ville jeg lige have bekræftet at det er en decideret forbedret efterfølger og ikke en billigere modelvariant.

Er prisforskellen blot spørgsmål og udbud og efterspørgsel? Det ville dog virke underligt for så burde W4000 vel værre dyrere end W4500, da jeg forstår at det er forgængeren til W4500...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60870
Jeg synes bestemt W5500 er et skridt op i forhold til W4500, primært drevet af det nye billedkredsløb Bravia Engine 3.

W4500 nåede aldrig særlig stor popularitet, fordi den havde nogle problemer, og derfor lukrerede W4000 serien også på dette. Jeg gætter på det er årsagen til prisforholdet mellem disse to.

Det bør dog bemærkes, at W5500 bygger på et lidt billigere panel end W4500 (et 8-bit kontra et 10-bit). Hvad det betyder i praksis for billedkvaliteten, har jeg en diskussion om i anmeldelsen. Prismæssigt tror jeg dog, at det kan være en af årsagerne.
Af JCKS
#61423
jeg har en af de lidt ældre Samsung LCD 40' TV'er og tænkte på om det var de penge være at skifte. Men tror jeg venter den næste model fra Sony og ser om den ikke giver lidt mere.

Har set dete TV i aktion hos en ven af mig og det var da alt for lækket et TV.

Men da det går så hurtigt med nye versioner været år, tror jeg at tager change og skifte til et sony næste år.

En rigtig god anmeldelse 8)
Af tbigum
#61430
Nu står jeg og skal have et nyt tv og har kigget på et 52" W5500, men har lige et spørgsmål.

Kan se DLNA ikke er perfekt, mangler bla. divx og mkv, men kan det løses igennem en firmware-update, hvis ja, kan man selv opdatere firmware hvis tv'et er sluttet til nettet?

Et spørgsmål til, er der nogen der ved om den usb-dongle fra samsung muligvis vil virke, så DLNA kunne virke trådløst?
Af jimsim
#61509
Hej Rasmus, i testen skriver du at du bruger TVersity. Har du fået det til at virke sammen med W5500? Jeg har lige sat TVersity op og deling virker fint med localhost, men W5500 vil ikke acceptere TVersity som server.

Har du nogle ideer til hvad problemet kan være?
Af make
#62074
I testen står der:
"Tv’et understøtter desuden 1080p24 uden problemer. Husk også, at sæt aspect ratio til Full Pixel i skærmens menu. Ellers er der en smule overscan på HD signaler, hvilket også betyder, at billedet synligt bliver skaleret."

Jeg forstår ikke helt hvad det betyder. Er det noget der altid burde være slået til?

Det skal siges at jeg lige nu kun har analogt kabel TV?

Det ser ikke ud til at jeg kan vælge "Full Pixel" under

Home > indstillinger > skærmstyring > skærmområde. Der er kun mulighed for at vælge normal, -1 eller -2.

Ifølge manualen kan man her vælge "Full Pixel"

Vil denne mulighed fremkomme når jeg får Digitalt TV? Eller er det kun en mulighed der fremkommer når man ser HD?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62076
tbigum skrev:Nu står jeg og skal have et nyt tv og har kigget på et 52" W5500, men har lige et spørgsmål.

Kan se DLNA ikke er perfekt, mangler bla. divx og mkv, men kan det løses igennem en firmware-update, hvis ja, kan man selv opdatere firmware hvis tv'et er sluttet til nettet?

Et spørgsmål til, er der nogen der ved om den usb-dongle fra samsung muligvis vil virke, så DLNA kunne virke trådløst?
Ja, du vil selv kunne opdatere firmware, men jeg tvivler på, at DivX og MKV bliver understøttet på W5500. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg tror Sony gemmer dette til fremtidige udgaver af deres Tv.

Mht. den trådløse dongle, så tror jeg det ikke umiddelbart. Det vil betyde, at den skal kunne bearbejde det trådløse signal gennem USB porten, og det har jeg ikke hørt noget om skulle være tilfældet.

Hvis du køber efter Divx, MKV og fungerende DLNA, så vil jeg anbefale dig at tage et kig på nogle af Samsungs Tv med [email protected] systemet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62077
jimsim skrev:Hej Rasmus, i testen skriver du at du bruger TVersity. Har du fået det til at virke sammen med W5500? Jeg har lige sat TVersity op og deling virker fint med localhost, men W5500 vil ikke acceptere TVersity som server.

Har du nogle ideer til hvad problemet kan være?
Nej det er en fejl i anmeldelsen - beklager. Så vidt jeg husker blev jeg også nødt til at benytte Twonky eller også var det Windows Media Player. W5500 har vist lidt problemer med at kommunikere med TVersity.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62079
make skrev:I testen står der:
"Tv’et understøtter desuden 1080p24 uden problemer. Husk også, at sæt aspect ratio til Full Pixel i skærmens menu. Ellers er der en smule overscan på HD signaler, hvilket også betyder, at billedet synligt bliver skaleret."

Jeg forstår ikke helt hvad det betyder. Er det noget der altid burde være slået til?

Det skal siges at jeg lige nu kun har analogt kabel TV?

Det ser ikke ud til at jeg kan vælge "Full Pixel" under

Home > indstillinger > skærmstyring > skærmområde. Der er kun mulighed for at vælge normal, -1 eller -2.

Ifølge manualen kan man her vælge "Full Pixel"

Vil denne mulighed fremkomme når jeg får Digitalt TV? Eller er det kun en mulighed der fremkommer når man ser HD?
Ja Full Pixel er i forhold til f.eks. et PC input eller spilkonsol input via HDMI. Det har ikke særlig stor betydning for analogt eller digitalt Tv. Når det er muligt, så kommer det frem i menuen :)
Af tbigum
#62101
Rasmus Larsen skrev:
tbigum skrev:Nu står jeg og skal have et nyt tv og har kigget på et 52" W5500, men har lige et spørgsmål.

Kan se DLNA ikke er perfekt, mangler bla. divx og mkv, men kan det løses igennem en firmware-update, hvis ja, kan man selv opdatere firmware hvis tv'et er sluttet til nettet?

Et spørgsmål til, er der nogen der ved om den usb-dongle fra samsung muligvis vil virke, så DLNA kunne virke trådløst?
Ja, du vil selv kunne opdatere firmware, men jeg tvivler på, at DivX og MKV bliver understøttet på W5500. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg tror Sony gemmer dette til fremtidige udgaver af deres Tv.

Mht. den trådløse dongle, så tror jeg det ikke umiddelbart. Det vil betyde, at den skal kunne bearbejde det trådløse signal gennem USB porten, og det har jeg ikke hørt noget om skulle være tilfældet.

Hvis du køber efter Divx, MKV og fungerende DLNA, så vil jeg anbefale dig at tage et kig på nogle af Samsungs Tv med [email protected] systemet.
Havde også kigget på det nye Samsung, men er noget skeptisk efter at have læst din anmeldelse mht. slør, så jeg holder mig til Sony'et, så må jeg bare bruge min PS3 som media-extender istedet for tv'ets DLNA.
Af make
#62475
Vil det også være det optimale for mit 46" at indstille det efter de settings der er skrevet i testen? Jeg har prøvet det og der ser ihvertfald bedre ud end standard indstillingerne...måske lidt for mørkt hvis der er lyst i stuen.

Jeg har opdaget at indstillingerne ændrer sig efter nogen tids zappen rundt og det er ved at gå mig på at jeg hele tiden skal indstille det igen. Nogle gange er det standard indstillingerne der er der igen, biograftilstand der er slået fra, eller også er det tit bare motionflow der er slået fra. Hvordan kan det være? Kan man ikke få indstillingerne til at forblive som man har stillet det en gang for alle?

I testen står der at motionflow skal være Til/Fra. Jeg er med på at Fra er bedst til PC og consol, men i menuen hedder det Fra , Standard eller Høj. Hvad er bedst af Standard eller Høj til TV/Film? Jeg plejer at stillle det på Standard.

Har lige fået Yousee digital TV og jeg må sige at HD kanalerne er meget flotte på TV'et.
Af Zubuu
#62504
Hej

Vil bare høre om man kan overføre kalibreringen til et 40V5500?

Jeg går og overvejer at købe dette fjernsyn. Har set W5500 og V5500 ved siden af hinanden og mener ikke at de ekstra omkostninger for 100Hz er det værd.

Men er der andre ting som jeg bør være opmærksom på af forskelle mellem W5500 og V5500?

Kommer der en anmeldelse af V5500 serien på et tidspunkt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62727
make skrev:Vil det også være det optimale for mit 46" at indstille det efter de settings der er skrevet i testen? Jeg har prøvet det og der ser ihvertfald bedre ud end standard indstillingerne...måske lidt for mørkt hvis der er lyst i stuen.

Jeg har opdaget at indstillingerne ændrer sig efter nogen tids zappen rundt og det er ved at gå mig på at jeg hele tiden skal indstille det igen. Nogle gange er det standard indstillingerne der er der igen, biograftilstand der er slået fra, eller også er det tit bare motionflow der er slået fra. Hvordan kan det være? Kan man ikke få indstillingerne til at forblive som man har stillet det en gang for alle?

I testen står der at motionflow skal være Til/Fra. Jeg er med på at Fra er bedst til PC og consol, men i menuen hedder det Fra , Standard eller Høj. Hvad er bedst af Standard eller Høj til TV/Film? Jeg plejer at stillle det på Standard.

Har lige fået Yousee digital TV og jeg må sige at HD kanalerne er meget flotte på TV'et.
Indestillingerne til 46 tommeren er noget anderledes, primært fordi den benytter et lidt andet panel. Du kan dog godt tage udgangspunkt i dem jeg nævner i testen, men det kan godt være der skal lidt yderligere indstilling til. :)

Indstillingerne burde ikke skifte når du zapper rundt på kanalerne. Men der er dog tilknyttet en profil til hver indgang. Så når du f.eks. slår over på HDMI1, så skal du også indstille denne - men kun første gang.

Ja, brug Standard når du bruger Motionflow.