Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Abuu
#60309
Hej, tak for anmeldelsen.. Den var ventet

Du oplyser at dynamisk kontrast er 100000:1
Dette er kun gældende for 40" og for 46"
32" udgaven har en dynamisk kontrast på 80000:1

Ved ikke om det har den store betydning..

Desuden findes modellen faktisk også i en 37" blot er denne ikke markedsført i norden.

37" udgaven er kun opgivet til at have en dynamisk kontrast på 50000:1 så der er nok tale om et panel af en lavere kvalitet?
Mht. bleeding,, så synes de fleste også at være på 37" udgaven.

Der er flere forhandlere som har 37", men ved ikke om det er kompatibelt med dansk standard... Det må være Parallel importeret.
Der skulle dog være dansk menu..

Til sidst.. er det muligt at bladre i undersider på tekst tv? Det har tidligere været et problem med bl.a. sony.

//Bo
Af hobbit77
#60311
ok så ville jeg lige spørge om hvordan w5500 er med hensyn til genskin ? Min stue er meget lys . Har lidt problemer med mit nuværende tv 42PFL7662D , hvis jeg vil game når solen er vild... Har kik på sån en 46w5500 eller måske en g10 eller 15 ... Men er bange for genskin i plasma ... ;;)
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
#60312
hobbit77 skrev:ok så ville jeg lige spørge om hvordan w5500 er med hensyn til genskin ? Min stue er meget lys . Har lidt problemer med mit nuværende tv 42PFL7662D , hvis jeg vil game når solen er vild... Har kik på sån en 46w5500 eller måske en g10 eller 15 ... Men er bange for genskin i plasma ... ;;)
Der er langt fra lige så meget genskin i w5500 som i g10. Har lige set de to skærme ved siden af hianden idag.
Af hobbit77
#60314
bedre billed med genskin g10 vs. ok billed uden w5500..
Så tror jeg solen skal tale... Har nu også været ok
tilfreds med den goe gamle 42PFL7662D så kræsen er jeg ikke..
Af jimsim
#60340
Rasmus, tak for anmeldelsen - den var god.

Du nævner DLNA sat op trådløst, hvordan har du sat det op?

Har selv 40W5500, men har ikke lige fundet det under netværksindstillinger. Men det vil da være dejligt.

Abuu, ja W5500'en kan bladre i undersider på TTV. Samt den har fået "side by side" altså TTV og TV ved siden af hinanden, og ikke oveni som de tidligere modeller. Og så kan man "klikke" sig rundt i TTV og vælger hvilken sider man vil læse, uden at skulle taste sidenummeret ind. Det er lidt smart, bla. på oversigtssiderne. Og så er den bare generelt hurtig med at loade siderne.

hobbit77, genskin er der meget lidt af. Mit står på modsat side af vores vinduer i stuen, altså med lyset direkte ind på skærmen og jeg kan sagtens se TV i dagtimerne, det er slet ikke noget problem. Det tror jeg ikke jeg ville kunne med et plasma, uden at skulle trække gadinerne for.

Det største minus :D ved W5500 er at man har fjernet knappen "skift mellem to kanaler" på fjernbetjeningen. Den mangler jeg. :(
Men så er det godt tv'et skifter hurtigt mellem kanalerne. Det hurtigste jeg har prøvet ved en LCD skærm.

Det er et lækkert fjernsyn... (B
Af Gavin
#60344
jimsim skrev: hobbit77, genskin er der meget lidt af. Mit står på modsat side af vores vinduer i stuen, altså med lyset direkte ind på skærmen og jeg kan sagtens se TV i dagtimerne, det er slet ikke noget problem. Det tror jeg ikke jeg ville kunne med et plasma, uden at skulle trække gadinerne for.(B
Mit tv er placeret præcis på samme måde, og der er ikke mulighed for at have det andre steder, så derfor er jeg egentlig stadig i tvivl med plasma.. Har kigget meget på W5500 som egentlig var det jeg ville købe, men så kom G10, og nu venter jeg på V10.

Blev dit valg pga. lyset eller er du bare mere til LCD?
Af caddy
#60363
Hej...
Den kalibrering Rasmus har lavet hvad vil det sige, jeg har et 40W5500 skal jeg så stille mit tv efter det han har gjort eller hvad..? Giver det flottere billeder ved at kalibrerer det efter det han har lavet i testen i forhold til "standard" indstillinger eller hvad bruger man det til..?
Rigtigt lællert tv, købte mit i sony center.. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60364
Abuu skrev:Du oplyser at dynamisk kontrast er 100000:1
Dette er kun gældende for 40" og for 46"
32" udgaven har en dynamisk kontrast på 80000:1

Desuden findes modellen faktisk også i en 37" blot er denne ikke markedsført i norden.

37" udgaven er kun opgivet til at have en dynamisk kontrast på 50000:1 så der er nok tale om et panel af en lavere kvalitet?
Mht. bleeding,, så synes de fleste også at være på 37" udgaven.

Der er flere forhandlere som har 37", men ved ikke om det er kompatibelt med dansk standard... Det må være Parallel importeret.
Der skulle dog være dansk menu..

//Bo
Jeg har rettet den dynamiske kontrast. I praksis tror jeg dog ikke det betyder det helt store. Måske har det lidt støre modeller et et marginalt lavere sortniveau, men jeg tror næppe det er markant.

Ja, jeg så godt, at der også fandtes en 37". Der bliver blandt andet snakket lidt om den i England. Men du har ret; den markedsføres ikke herhjemme, så det er parallelimport.

S-LCD (samarbejdet mellem Samsung og Sony) producerer heller ikke selv 37" paneler, så det kommer typisk fra en anden producent. F.eks. AUO eller CMO. Det forklarer samtidig også, at der skulle være lidt problemer med baggrundsbelysningen på 37" modellen. Selvom AUO og CMO laver fine paneler, er de i min mening ikke på højde med S-PVA panelerne fra Samsung/Sony.
Til sidst.. er det muligt at bladre i undersider på tekst tv? Det har tidligere været et problem med bl.a. sony.
Det tjekker jeg. Jeg vender tilbage.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60365
hobbit77 skrev:ok så ville jeg lige spørge om hvordan w5500 er med hensyn til genskin ? Min stue er meget lys . Har lidt problemer med mit nuværende tv 42PFL7662D , hvis jeg vil game når solen er vild... Har kik på sån en 46w5500 eller måske en g10 eller 15 ... Men er bange for genskin i plasma ... ;;)

Panelet er ikke helt mat. Det har en let blank overflade, men ikke sammenlignelig med den på plasma-Tv. Lige nu står solen direkte ind af mine 13 vinduer på langsiden i stuen. W5500 står på en steroebænk for enden. Jeg har prøvet at tage et billede af det herunder

Billede

Større billede: http://www.flatpanels.dk/billeder/w5500shine-1l.jpg
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60366
jimsim skrev:Du nævner DLNA sat op trådløst, hvordan har du sat det op?

Har selv 40W5500, men har ikke lige fundet det under netværksindstillinger. Men det vil da være dejligt.
Det er en fejl. Jeg beklager. Der er ikke trådløs DLNA i skærmen, men derimod blot kabel-baseret. Det tilsluttes med et ethernet kabel i siden af Tv'et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60367
caddy skrev:Hej...
Den kalibrering Rasmus har lavet hvad vil det sige, jeg har et 40W5500 skal jeg så stille mit tv efter det han har gjort eller hvad..? Giver det flottere billeder ved at kalibrerer det efter det han har lavet i testen i forhold til "standard" indstillinger eller hvad bruger man det til..?
Rigtigt lællert tv, købte mit i sony center.. :)
Ja du bør sagtens kunne overføre indstillingerne fra 32W5500 til din 40 tommer version. Det vil give dig et mere korrekt billede, som dog også er noget mere rødligt. Det vil måske virke forkert i starten, men prøv at kør med det i et par dage, så tror jeg du bliver overbevist. Indstillingerne sikrer også, at du får større farvepræcision og bedre shadow detail - altså evnen til at vise de mange fine mørke gråtoner.

Du kan måske overveje, at skrue indstillingen for baggrundslys lidt højere op, hvis du ser meget Tv i dagtimerne.
Brugeravatar
Af Johnjohn
#60406
God test den var ventet, jeg regner med at købe den inden for en måned eller to, det lave strømforbrug er et stort plus i min bog og det er meningen det skal ind soveværelset når jeg for råd til et støre og bedre tv.
men hvad så hvis man for et tv med vild backlight bleeding kan man så bytte det, eller hvordan står man så?
:)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60414
Køb over nettet, så har du hvert fald returret. Det er ikke altid producenten anerkender backlight bleeding som en fejl - det kommer lidt an på hvor galt det står til.