Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nAlen
#58346
Det ser jo glimrende ud (som jeg havde håbet), og G10 modellen ligger lige nu højt på min liste. Så nu går turen bare ud for at se den live et sted :)

2 hurtige spørgsmål:

Panelerne er identiske i 42 - 46 og 50" versionerne ikke ? Forstået på den måde, at jeg godt kan tage udgangspunkt i denne test og købe 50" udgaven ?

Oplevede du nogen former for Image Retention i din leg med skærmen ?
Af Marqzen
#58347
Tak for anmeldelsen.

1) Når i sammenligner features på G10 og G15 er det måske værd at nævne at G15 også er slankere.

2) Det med shadow detail skræmmer mig lidt. Hvordan kan den sammelignes på dette punkt med pz80/85?

3) Har du nogen holdning til dette TV kontra PZ800?
Af poloeater
#58348
Meget fin test.
Kunne dog godt bruge nogen flere kommentarer omkring, hvordan den klarer sig i tilkobling til en HTPC og i spil. Også noget omkring, hvor godt den klarer sig i reflektion ville ha' været rart
Af Mike dk
#58349
Rigtig god test som jeg vil benytte mig af når mit PG50 kommer i aften fra PP Radio :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#58350
nAlen skrev: Panelerne er identiske i 42 - 46 og 50" versionerne ikke ? Forstået på den måde, at jeg godt kan tage udgangspunkt i denne test og købe 50" udgaven ?

Oplevede du nogen former for Image Retention i din leg med skærmen ?
Ja, ud over størrelse og vægt er de tre modeller som sådan identiske. Så derfor kan testen også let bruges som rettesnor for de større modeller, ligesom den også kan bruges for G15 serien :)

Mht. image retention, så nej. Faktisk slet ikke. Jeg hverken indstillede skærmen anderledes i de første timer eller tog hensyn. Den kørte mange timer i træk - også på spil. Jeg glemte endda at slukke den en dag, hvor den stod med et lille hvidt pause logo nede i hjørnet. Der var intet at se bagefter, selvom den havde stået tændt mange timer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#58352
Marqzen skrev:Tak for anmeldelsen.

1) Når i sammenligner features på G10 og G15 er det måske værd at nævne at G15 også er slankere.

2) Det med shadow detail skræmmer mig lidt. Hvordan kan den sammelignes på dette punkt med pz80/85?

3) Har du nogen holdning til dette TV kontra PZ800?
1. Jeg har tilføjet det omkring G15s slankere design.

2. Ikke meget anderledes end på PZ80/PZ85. De var heller ikke perfekte på dette punkt. Pioneer er som sådan heller ikke ideel, men dog bedre end Panasonic.
Jeg havde dog håbet på, at G10 klarede netop dette lidt bedre. Jeg kunen også godt få den til at gengive bedre shadow detail ved at hæve indstillingen kaldet "lys", men det rykkede også hele gamma og bidragede derfor negative, ligesom det også sænkede dybden af sort. :((

3. Jeg har desværre ikke vildt mange erfaringer med PZ800. Dog synes jeg G10 er bedre. Blandt andet pga. de billedforbedringer jeg nævner i slutningen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#58353
poloeater skrev:Meget fin test.
Kunne dog godt bruge nogen flere kommentarer omkring, hvordan den klarer sig i tilkobling til en HTPC og i spil. Også noget omkring, hvor godt den klarer sig i reflektion ville ha' været rart
Den klarede sig helt fint. Du skal bare have 1:1 pixelmapping ved at slå overscan fra.

Refleksioner kan bemærkes - også fordi G10 ikke har denne matte overflade, som nogle af Panasonic topmodeller har. Det er naturligvis værst i dagstimerne, hvor man kan se vinduer i skærmens blanke panel. I dagstimerne kan billedet også blive lidt mere mat.

Mht. spil så klarer skærmen sig fint. Der er dog dette omtalte fosforslør, som blandt andet kan anes i GTA IV. Misforstå det dog ikke; responstiden på G10 er bedre end langt sørstedelen af LCD-TV i dag. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#58354
Opdateret: Jeg har opdateret anmeldelsen med et par få punkter. Jeg har blandt andet tilføjet en note omkring fjernbetjeningen og en ekstra infrarød sender. Jeg har også tilføjet to billeder af henholdvis skærmens indgange på bagsiden og skærmens indgange på venstre side.
Brugeravatar
Af Stefan V
#58357
Rigtig god anmeldelse:)

Jeg tror at der har sneget sig en fejl ind i:

"Forud for testen:
Tv signalet er gennem testen digitalt parabol-Tv (DVB-C) samt analogt og digitalt antenne-Tv (DVB-T)".


Digitalt parabol hedde da DVB-S (for satelite) og ikke og ikke DVB-C (for Cable)? :)
Af jensot
#58358
Tak for den gode anmeldelse :)

Jeg købte dog 46 tommer udgaven igår, kunne ikke modstå den (B

Det er min første plasma skærm, så her er lidt spørgsmål.

Jeg bruger mest min tv til ps3, er der nogen indstillinger man skal ændre på, eller er det bare at bruge tv'et uden at ændre på noget til at starte med?

De indstillinger du skriver i din anmeldelse, kan man bruge dem, eller er der mere man skal ændre på først?
Af bassman
#58359
Hej Rasmus,

Super fin test, jeg vil prøve de instillinger du er nået frem til.
Du nævner ikke hvilken gamma instilling du har valgt i din kalibrering. Er det fordi du ikke har ændret den fra std. instillingerne i biograf profilen ?
Af poloeater
#58360
Rasmus Larsen skrev:
poloeater skrev:Meget fin test.
Kunne dog godt bruge nogen flere kommentarer omkring, hvordan den klarer sig i tilkobling til en HTPC og i spil. Også noget omkring, hvor godt den klarer sig i reflektion ville ha' været rart
Den klarede sig helt fint. Du skal bare have 1:1 pixelmapping ved at slå overscan fra.

Refleksioner kan bemærkes - også fordi G10 ikke har denne matte overflade, som nogle af Panasonic topmodeller har. Det er naturligvis værst i dagstimerne, hvor man kan se vinduer i skærmens blanke panel. I dagstimerne kan billedet også blive lidt mere mat.

Mht. spil så klarer skærmen sig fint. Der er dog dette omtalte fosforslør, som blandt andet kan anes i GTA IV. Misforstå det dog ikke; responstiden på G10 er bedre end langt sørstedelen af LCD-TV i dag. :)
Ok. Mange tak for din hurtige respons.
Det er vel ikke sådan at G10 er dårligere når det kommer til reflektion overfor PX80 eller PZ80?
Dem har jeg set i action, og det kan jeg leve med.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#58361
Stefan V skrev:Rigtig god anmeldelse:)

Jeg tror at der har sneget sig en fejl ind i:

"Forud for testen:
Tv signalet er gennem testen digitalt parabol-Tv (DVB-C) samt analogt og digitalt antenne-Tv (DVB-T)".


Digitalt parabol hedde da DVB-S (for satelite) og ikke og ikke DVB-C (for Cable)? :)
Jåp, det er rettet hermed. Det er i øvrigt en skabelontekst, så fejlen indgår nok også for nogle af de andre anmeldelser. Dem må jeg vist lige gennemgå 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20