Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ryback
#70153
Jeg syntes jeg er blevet forvirret af delen i denne tråd om strømforbrug.
Iflg. testen af G10 står der at den bruger 1 kw i standby , men nu skriver folk om 28 kw hvad bruger den ? Og hvis man slukker manuelt på strømstikket i væggen , så lyser den røde diode , er det et batteri der holder den igang der , for der kan ikke være strøm til sluttet ?
FPT.
Af cecil
#70154
Når nogen skriver at den bruger 21 W, 24 W eller 28 W skyldes det, at de (vi) ikke kan måle det rigtige strømforbrug. G10 har en super strømforsyning med et meget lille spild og et lavt st.by forbrug. En såkaldt Switch-mode power-supply. Der er den lille hage ved den, at den "driller" de "billige" effektmålere og spareskinner til at tror, at der bruges over 20 W i stand by.

Men G10 bruger i virkligheden under 1 W, hvilket man vil kunne forvisse sig om, hvis man bruger en godkendt effektmåler.

Lige som problemerne med strømskinnen forsvinder, hvis man køber en der kan sammem med de nye strømforsyninger.

http://elektronik-lavpris.dk/product_in ... s_id=96119

Så den effekt der er opgivet i testen her på siden er rigtig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70159
Som cecil skriver, så er det netop switch-mode strømforsyningerne der driller både effektmålere og spareskinner. Hvis man ikke får fat i målere i ordenlig kvalitet, så dur de simpelthen ikke. Du kan købe autoriserede spareskinner og elmålere hos dit elselskab. Du kan desuden låne en af de elmålere, magen til den vi benytter herinde, på dit lokale bibliotek.

Det er desuden ikke kW (kilo Watt) vi regner i, men blot Watt. Et standbyforbrug på en kW ville nok have udløst et ramaskrig.
Af Ryback
#70169
Jeg takker jer begge for svaret , så er der kommet klarhed i sindet her.
ja det er selvfølgelig W. sorry ;)
Af bimbobo
#70316
Hej,
jeg har i dag testet Pana 37X10Y strømsforbrug med min "nye SparOMeter til 129,-"

I standby målte jeg 11W, hvilket ikke er 0.7 W som Panasonic skriver...
Så har jeg slået Viera Link, meddelelse for nye kanaler og andre "optioner" under andre indstillinger og nu vider SparOMeter 0 W :-)

I brug swinger TV mellem 111 og 220W med normal profil, hvilket er meget tilfredstillende for mig.

De næste dage vil jeg prøve at slå til nogle af de ting jeg har slået fra i dag, indtil jeg finder den "skyldige option", som får TVet til at bruge så meget i standby

Mvh
Af bantam
#70326
Er det et DONG Spar'O'Meter? I så fald har du fået det billigt.

Om du måler 0,7W eller 1W handler med en vis sandsynlighed om måleusikkerhed - f.eks. kan DONG's instrument ikke måle under 0,2W.
Af bimbobo
#70339
.. ikke DONG, men denne her

http://www.av-connection.dk/?PNo=60-100&ML=10

Måske er ikke den "originale" men det er perfekt.
Jeg tested med lampe med sparpære på 7, 9, 11 W og den målte rigtigt.
Men måler kun over 5W.. så hvis stand by viser 0, er det i hvert fald under 5... og det er bedre end 11W som TV viste da jeg startede.

Jeg er tilfreds... og det er billigt!
Mvh
Af millos
#70377
Hej alle..

Nu fik jeg lånt en PS3 og ville derfor teste om det med Blurayafspilning også gjorde sig gældende på min P42G10..

Jeg har set The International (eller noget af den) - og kan ikke se at der skulle være nogle fejl?

Jeg er helt grøn på området, men prøver lige at beskriv det jeg ser.

Jeg sætter PS3'en til, tænder tv'et og sætter filmen i.. Skifter over på HDMI og den tv'et viser at den viser i bredformat samt i 1080P. Filmen spiller og kvaliteten ser kanon ud. Jeg ser ikke nogen hak eller anden form for lag? Det eneste der irriterer mig er de to sorte bjælker i toppen og bunden - hvordan får jeg dem væk samtidig med at underteksterne kan vises?

Så hvis der er en der gider at beskrive for mig hvad problemet skulle være, og om det overhovedet er noget os alm. dødelige kan se eller det kun er noget folk der går meget op i det kan se :)

på forhånd tak!
Af Gorkha
#70594
Nu har jeg fået en pakke fra Dong Energy (deres familie pakke)
Den indeholder 2 pc spareskinner, 2 tv spareskinner, 4 sparepærer, et sparometer og en diodelampe.
Sparometeret måler G10 til at bruge 0,2W i standby - noget andet end de 46W jeg måle med den anden strømmåler.
Men desværre virker tv spareskinnerne ikke med G10 :(
Jeg har ellers en ps2, en wii og en dvd afspiller der ikke giver mening som tændte uden tv'et tændt.
Spareskinnerne er af mærket Globe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#70615
millos skrev:Det eneste der irriterer mig er de to sorte bjælker i toppen og bunden - hvordan får jeg dem væk samtidig med at underteksterne kan vises?
Det kan du naturligvis ikke, da filmen med garanti er optaget i 2.35:1 formatet og ikke 16:9. Da TV'et har et 16:9 format, så vil du ikke kunne få det rigtige format, uden at tingene bliver fuldstændigt skævvredet. Typisk så kan man slet ikke ændre på zoom-indstillingerne på et TV, når man ser på et fuld HD signal.
millos skrev:Så hvis der er en der gider at beskrive for mig hvad problemet skulle være, og om det overhovedet er noget os alm. dødelige kan se eller det kun er noget folk der går meget op i det kan se :)
Hvorfor lede efter det, hvis du ikke kan se det? Hvis du ikke ser det, så er alt jo fint. Jeg synes det er lidt dumt at give sig til at lede specifikt efter fejlene, blot fordi andre har sagt at de er der. Nyd nu bare TV'et i stedet for det pjat.
Af Gorkha
#70693
Jeg har et andet mystisk problem med G10, der sker ofte på Discovery. Noget undertekst bliver hængende på skærmen (lidt højere oppe en det normalt vises). Det kan jeg fjerne ved at skifte til en anden kanal og tilbage igen.
Nogen der kender noget til det problem?
Af hautho
#70917
Hej

Jeg har også et g10/ga11 tv og har oplevet at bassen runger voldsomt, engang imellem. tror det er fra kabinettet men er ikke sikker, nogen der har samme problem?
Af Lorentzen
#70928
Til hautho
Hvis du spiller noget musik, en film eller lignende der kræver noget af højtalerne, komme fladskærme hurtigt til kort. Hvilket også gælder Panasonic G10... at problemet så kan være lidt værre på din skærm skal jeg ikke kunne sige...
Af defac2
#71476
Jeg skal arve (lidt)! (Nej, det er ikke sørgeligt). Så mit gamle Panasonic 28" damptv skal ud så jeg kan få en flad.
Jeg tror jeg bliver hos Panasonic, og jeg tænker på et 42". Jeg er mest interesseret i billedkvaliteten, og jeg kunne godt tænke mig at spørge her, om jeg får noget for pengene, hvis jeg vælger g15 eller v10 i stedet for g10?
Hvis spørgsmålet allerede er besvaret må I undskylde og måske lægge et link til mig.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20