Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af azzodiac
#5662
Hej.

Jeg er førstegangs-fladskærms-køber. Jeg har forelsket mig i Samsungs LCD TV, og har besluttet mig for 32".

Jeg kan se at der er en række modeller:
R41, R51, R53
R71, R72, R75, R76
M51, M61
T51

Kan nogen forklare mig hvad forskellen er i de forskellige model-grupper? Hvilken gruppe er bedst, osv.

Al input og hjælp er meget velkommen.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af azrael
#5664
Uden at ville gøre mig vildt klog på det, så er R7x-serien den direkte afløser for R4x- og R5x-serierne.

R4x- og R5x-serierne adskiller sig såvidt jeg ved kun ved deres design. M5x-serien svarer til R4x- og R5x-serierne med et lidt mere tiltalende design (synes jeg).

M61-serien er topmodellen, og selvom den meget ligner M51-serien, så er der en hel del forskel. M61-serien afløses snart af M71-serien, som vil være den nye topmodel. M71-serien kommer i første omgang som 40"-model, men mindre og større modeller skulle følge efter snart.

T-serien er, igen såvidt jeg ved, Samsungs budget-linje, og jeg synes da også, at de viser et konsekvent dårligere billede end nogen af ovenstående.

Håber det hjælper lidt.

Hilsen,
az
Af Mumtaz
#5665
Hvad skal man vælge, skal det være en r72, som er på tilbud i elgiganten i den her uge til 9999,- eller skal det være m61. Såvidt jeg har forstået så skulle m61 være bedre. Er det korrekt opfattet.

Ved i hvad prisen bliver ca. på m71, og hvornår kommer den til Danmark.

Eller vil i vente og købe philips nye model, bliver den ikke dyrere sammenlignet med samsung

på forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#5669
Ja, M61 er en bedre skærm en R72.

Idet M71 kun kommer i 40" i første omgang vil prisen nok ligge omkring 23.000 kr. En 32" version kommer først senere på efteråret og vil nok starte i samme prisleje som M61 gjorde i sin tid, dvs. omkring 16.000 kr.
Af cgmand
#5674
Hvad er forskellen på panelet i M61 i forhold til R72?

Har kigget på specifikationerne på de 2 skærme og kan ikke finde nogen forskel der, hvis man da kan regne med hvad de forskellige sider opgiver :)
Samsung vil åbenbart ikke ha M61 opgivet på deres hjemmeside mere, så der er ikke meget info at hente :o