Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#5448
Vi tænker på at købe 2 TV:
Et Samsung LE-32M61B til vores søn og et LE-40M61B til os selv [Har I nogle bedre bud i den prisklasse?]. Vi har tænkt os at købe dem i Tyskland, da vi har set de billige priser.
Så er spørgsmålet: Hvordan gør man?? Handler man det på nettet?? Og hvordan er det med moms, garantier o.lign. - Eller kan det måske betale sig for os at køre en tur derned?? (Det har vi også snakket om at gøre evt her i weekenden) - Vi har set på f.eks. kelkoo.de. De priser vi ser der, er det nogle, vi kan forvente også at gælde, hvis vi tager det med hjem?? - Har I nogle erfaringer?
Altså: Hvordan gør man, når man skal købe TV i Tyskland??
Af lance52
#5449
Hej

Hvad der ser ud til at kan spares nu kan blive dyrt senere. Garantien sælder i det land du har købt den, og skal du til at sende den o.s.v. kan du vente lang tid på at få den igen, og der er også risiko ved at sende den efter det jeg har hørt fra en tidligere medarbejder ved post danmark. Pakkerne bliver rullet rundt og de der sendes forsigtigt bliver rullet 2 gange. Gå evt ind på www.recorder.dk og kig på fælleskøb. Det kan være en god forretning. Eller ved en dansk internetforhandler og hent den selv f. eks easyshopping.dk hvor du kan hente den i Rødekro og så vidt jeg har hørt også over grænsen for at spare monsforskellen. Hilsen E.C.
Af Fætter
#5455
Når man køber i Tyskland gælder der en begrænset garanti på dit samsung produkt, i forhold til dansk garanti. Samsung DK tager garantien på nær pixelfejl.
Hvis man skal have 2 stk skal du regne med en transportomkostning på ca. 180-190 € .

Du kan evt hente selv og spare lidt extra på grænse handelen.

Mange butikker tager et gebyr ca. 10€ på afhentningsvarer. men mail til dem hvis du har spørgsmål .

Jeg anbefaler top-angebote , fortrinlig service ang afhentningsvarer. Hurtige svar på mail (også før køb)

MVH

Fætter

:) :) :) :)