Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperDK
#5305
Hej. Hvad er forskellen på Samsung LE-32R72B VS. Samsung LE-32M61B andet end prisen og farven?.
Af hawk
#5317
Der er ret stor forskel, den måde man henter flere farver på 72B modellen er ved at reducere lyset i panelet. Det gør at billedet bliver mere dunkelt at se på om aftenen end det gør på 61 modellen.
Af Fætter
#5323
Jeg fik forklaringen med farverne( fra samsunks service linie ), at en ny/bedre maske var lagt ind i panelet så man opnåede dette :

Jeg klager ikke over mine farver i 40 R 71 BX

MVH

Fætter

:) :) :) :)
Af JesperDK
#5325
Hvad er det for et panel der sidder i Samsung LE-32M61B, i Samsung LE-32R72B sidder er jo S-PVA panelet?. Det vil sige at forskellen er at der sidder et bedre panel i Samsung LE-32M61B og derfor er det ca. 2500 kr dyrere, eller hvad?.
Af Fætter
#5329
Jeg kan ikke finde panelet på en 32 m 61
men på en 32 R 71/72 er det PVA (ikke S PVA)
ihvertilfald ikke der hvor jeg har fundet det.

Men på 40 R 71/72 er det S PVA står der

så det er ikke kun størelsen der er forskellig ;) ;) ;) ;)

MVH

Fætter
Af Emaguina
#5330
Jeg er blevet oplyst:

R7x kan vise flere farver end M61
R7x og M61 har samme 6. generations S-PVA panel.
R7x har 'ringere' billed processing hardware end M61 (ved ikke om det omfatter tuneren også)
R7x er billigere i kabinet matrialer end M61
R7x har en lidt mere 'blålig' sort end M61. Jeg havde dog selv svært ved at se forskeld på begge paneler i HIFI-Klubben i københavn. De hænger ved siden af hinanden.

Der er sikkert flere ting end dette. Der kommer en M71 serie på markedet nu som har 7. generations panel. Og rygtet siger at der kommer en M72 til dk med digital tuner.
Af Scrat
#5332
Hej

Personligt synes jeg, at M61 står bedre!
På R72 er der utrolig meget baggrund belysning og det kan man især se når man kigger på de sorte bjælker.
Desuden har den ikke en ligeså god synsvinkel som M61.
Ærgeligt, at M61 er på vej ud for den er sgu en bedre skærm synes jeg ;)
Af Scrat
#5333
P.S.

Her til sommer skulle Samsung gerne komme med en skærm med digital tuner :p
Af Fætter
#5349
R 73/R 74 samme som R71 / R 72 i design/farve men med DVB-T med DVB undertekster( dem vi bruger her og i sverige.

MVH

Fætter
Af JesperDK
#5392
Tak for de mange svar. Jeg tror jeg venter med at købe et lcd display til M71 kommer på markedet. Er ellers fristet til at købe Samsung LE-32R72 på tilbud i elgiganten til 10000 kr. i denne næste uge :) . Jeg har lidt efter nogle oplysninger om M71, men uden held. Kender i et link hvor jeg kan få nogen oplysninger. ;)
Brugeravatar
Af azrael
#5402
Jeg tror ikke, at Samsung LE-40M71B har så meget at gøre med den amerikanske model LN-S4096D, som beskrives på recordere.dk.

På Samsungs hjemmeside holder man åbenbart kortene helt på kroppen, men jeg har andetsteds fundet en leaflet på LE-40M71B, som ser officiel ud. Den ser ganske rigtigt ud som en lettere opdateret version af M61B.

Hilsen,
az