Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#5278
1)
Efter mange og lange overvejelser har jeg nu belsuttet at købe Samsungs 40M61B - med mindre nogle evt. skulle få mig til at ændre mening i allersidste øjeblik.
Det skal anvendes til TV, DVD og internet.
2)
Jeg står overfor den sidste beslutning - skal jeg købe i DK eller Tyskland. Prisen i Dk er ca. 25.000 i Tyskland ca. 16.000.
Så køb dog i Tyskland....ja, men prisen bliver så 18.000 da jeg foretrækker at hente selv - vil gerne teste for pixelfejl mv. inden jeg kører fra butikken...
3)
Vælger jeg Tyskland og bestiller via nettet for at spare transportomkostningerne er jeg lidt i tvivl mht. momsen
samt om tv'et holder til transporten.
Har du erfaringer med køb via nettet hører jeg gerne dine erfaringer
4)
Jeg er indstillet på selv at hente i fx. Berlin, hvilket vil koste mig ca. kr. 2000 (fly og tog - vil ikke bruge bilen det er for dyrt - bor i Nordsjælland)
5)
Hvorfor har vi ikke fælleskøb på flatpanels.dk ???

Input ønskes...

pbo001
Af AndreasL
#5281
Kan da ihvertfald svare på det jeg kan

Der er ingen dansk moms, grundet vi er i EU, så ingen fortolkning over landegrændser, da varen er købt i EU

Prisen i DK, er altså kun omkring de 18-19k, tjek EDBPRISER.dk

Hvis du køber en dansk model får du desuden os pixelfejl garanti, hvilket du ikke gør på de tyske/paralel importeret..

Resten er op til nogen andre at svare på ! ;)
Af Fætter
#5285
Den der med at det vil koste dig ca. 2000,- for at hente det selv holder ikke helt med mindre du vil over Ged/Ros

Endags på Rødby/Putgarden 450,-

1500,- i brændstof det må være noget af en øse du har


:D :D :D :D

Hentede i Hannover i gammel kassevogn totaludgift 1200,- brændstof + færge

bor godt nok på sydsjælland
men alligevel 12 timer og mange penge sparet

Prisen på det jeg købte er steget med 180 € på 14 dage

MVH

Fætter

Tjek her evt

http://preisvergleich.dhd24.com/kat3-617-46.html

MVH

Fætter




PS kassen til LE 40 R 71 BX er 1100 x 850 x 430

den du søger er nok ligeså stor

:) :) :) :)
Af pbo001
#5360
SKAT fortæller på deres side om Internethandel for private, at man skal være opmærksom på om virksomheden er omfattet af de danske momsregler.

Af vejledningen fremgår, "I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms og evt. dansk punktafgift. Det gælder bl.a., når hans salg af varer til danske købere i det løbende eller i det foregående kalenderår overstiger 280.000 kr. pr. år, og han derfor er blevet momsregistreret her i landet"

Det vil sige, køber jeg ikke punktafgiftspligtige varer - f.eks. et fjernsyn, - via nettet skal jeg sikre mig, at virksomheden ikke er registreret hos SKAT for at opnå tysk moms.

Mht. transportudgivterne påregner jeg at køre 1000 km tur-retur.

Det giver følgende regnestykke:

Afskrivning på bilen kr. 1,50 pr. kørt km = kr. 1.500,00
Færgebillet Gedser - Rostock billigste pris = kr. 350,00
Benzin 70 liter - 14 km pr. liter a kr. 9,5 = kr. 665,00

kørselsudgifter ialt = kr. 2.515,00

Prisen i DK er pt. ca. 19.000 med fragt se
EDB-priser

Prisen i Tyskland er pt. EURO 2092 hvilket svarer til ca. kr. 15.690 ved kurs 7,5
Se Pricerunner.de

Med ovenstående regnestykke sparar man altså kun kr. 1000, så det er vist alligevel ikke værd at køre helt til Berlin for selv at hente fjernsynet,
da man skal bruge en fridag og ca. 12 timer

Hvis jeg ikke får pixelsgaranti ved køb i Tyskland, ja så vil jeg slet ikke handle der...