Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Roedkjaer
#5222
Hejsa alle.

Jeg har lige bestilt et phillips 9967D 32"

Jeg har efterfølgende set at der er nogen der skriver at deres pixelplus 2 funktion ikke er så god da det er en af de første udgaver? er det sandt, og vil det sige at det ikke er bedre end f.eks Samsungs LE-32M61B der koster et par tusind mindre...

Har nemlig ikke set denne skærm IRL, men valgte den dog pga Specs. De er jo slet ikke dårlige....

Men ville jeg have været lige så godt stillet med samsungs ????

Begynder at bliver nervøs for at have givet så mange penge, hvis det ikke er bedre en andre billigere modeller?????

Håber der er nogen der ved noget om det ?
Brugeravatar
Af azrael
#5224
Det er faktisk slet ikke noget dårligt tv. Faktisk har det et rigtigt godt billede når man kigger på det (så på det så sent som i går). Mht. "problemet" i Pixel Plus 2, så skyldes det, at billedet skaleres ned til 852x480 og så op igen. Det giver sikkert noget kvalitetstab ved HD-materiale, men jeg synes at tv'et viser et af de flotteste billeder ved tv og DVD. Og så kommer det med DVB-T tuner og Ambilight, hvis man har brug for.

Muligvis ville du måske være blevet mere tilfreds med Samsung LE-32M61B. Det er i al fald et af de bedste tv'er derude. Og billedet er også rigtigt flot. Allerhelst skulle du dog se begge tv'er selv. Man kan kun læse sig til så og så meget.

Hvor meget betalte du for øvrigt for Philips 32PF9967? Det kan fås til lige under kr. 15.000 nu om stunder. Samsungen fås vist ned til ca. kr. 12.600.

/az
Af Roedkjaer
#5225
Jeg betalte lige omkring 14900 hos laptops.dk

De har stadig ikke sendt den, så overvejer at annulere bestillingen. Så tager jeg til Aalborg idag og kigger lidt på nogle forskellige.

Ved godt at Samsungen koster ca. 12600 men så er det uden vægbeslag og DVB Tuner som følger med den anden, så er vi ca oppe i samme pris.

Det er sq svært at finde ud af hvad man skal købe, det er trods alt en lille smule penge det drejer sig om. ;)
Brugeravatar
Af azrael
#5228
Jeg synes helt klart at du i første omgang bør annullere din ordre, og så tage ud og kigge på nogle skærme selv. Det andet er alt for farligt, selvom jeg kan forstå, at det kræver en ekstra indsats da du ikke lige bor i nærheden af forhandlere.

Jeg tror til gengæld, at du bliver (positivt) overrasket over 9967'erens billede, når du ser det. :)

Ellers kunne du jo vente til den nye generation fra Philips kommer, men der går nok et par måneder endnu og prisen kan man også kun gisne om.

/az
Af Roedkjaer
#5249
Har afbestilt den skærm nu. Og bestilt en samsung LE-32M61B. Var ude og kigge på skærmene idag, så nogle forskellige sat op ved siden af hinanden i Hifiklubben og blev meget forelsket i dette Samsung, super billede.... Så skulle det gerne komme engang i næste uge... Det tror jeg ikke jeg går galt i byen med ihvertfald..... Ak o Ve, det er ikke nemt at beslutte sig....!! :D

Men tak for hjælpen....
Brugeravatar
Af azrael
#5254
Det er godt, at du har fundet "din" skærm! :D Som du ved selvsyn har set, så kan det godt betale sig lige selv at kigge engang...

Fik du også mulighed for at se på Philips 32PF9967? Ville da være spændende at høre hvad du mener om den.

/az
Af Roedkjaer
#5260
Ja, jeg fik også set på den...

Men det var i electric city og de havde det ringeste signal på deres skærme, så kunne ikke vurdere kvaliteten. Men designet fejler bestemt ingenting. Egentlig for dårligt at mand ikke gør noget ved de signaler, for det er jo umuligt at vurdere. Billedet er jo stort set ens på alle skærme dyre som billige, hvilket jo nok ikke lige frem sælger de dyre!!!

Efter at have set samsunge skærmen i hifi klubben synes jeg ikke at jeg har behov for at se den phillips igen. Tror ikke på at det er muligt at se nogen forskel på de to hvis de står ved siden af hinanden, det var virkelig imponerende på den Samsung. Og så er den jo 2500 billigere. Min tvivl er ihvertfald elimineret en gang for alle. Glæder mig til at få den op og hænge i min stue :D

Fik også kigget på den nyere skærm LE-32R72B:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=200286

Må sige at billedet på den er skuffende i forhold til både LE-32M51B og LE-32M61B. Den er alt for lys, og det kan ikke lade sig gøre at skrue den længere ned!! Så giver jeg ikke meget for de ekstra farver... Læste et sted at der var en fabriks menu som ville kunne låse op for den feature, men det havde de allerede gjort i hifiklubben, men resultatet var ikke synderligt bedre... Skuffende!

Men når alt kommer til alt, kan det betale sig at besøge lidt forskellige forretninger og se de forskellige skærme i forhold til hinanden, det har i hvertfald hjulpet mig til den, ifølge min vurdering, rigtige beslutning.