Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hsj
#5175
Hej,

Ved ikke om der har været noget om dette før, eller om det er det forkerte sted jeg poster?

Jeg kigger på LCD skærm, og en af de vigtige ting er dens egenskaber som en skærm til min media pc.

Er der nogen der har prøvet Samsungs LE40M61B til dette formål. Jeg tænker især på opløsningen, der jo ikke er en helt korrekt pc opløsning. Findes der måder/metoder til at fikse dette problem?

Håber at få god repsons, da jeg så kan skynde mig ud og købe.

/Hsj
Af AndreasL
#5177
Hey, jeg vil sige jeg bruger nøjagtig samme skærm som du kigger på, og jeg har ingen problemer ang opløsninger eller lign : ) Den spiller bare super : ) Godt nok er det ik 1:1, men.. Den er superfed til mit brug
Af hsj
#5181
AndreasL skrev:Hey, jeg vil sige jeg bruger nøjagtig samme skærm som du kigger på, og jeg har ingen problemer ang opløsninger eller lign : ) Den spiller bare super : ) Godt nok er det ik 1:1, men.. Den er superfed til mit brug
Jeg vil gerne bruge den til både hd film, men også til browsing i stuen. Dette ser jeg som en problem hvis teksten ikke kan læses ( grundet manglende 1:1)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5182
I skulle meget gerne kunne køer 1:1 med M61, hvis I benytter jer af D-SUB (VGA) ingangen i stedet for DVI indgangen.
Herefter skal i så indstille grafikkortet i computeren til at sende et signal med opløsningen 1360x768. Det medfører imidlertid også, at Samsungs skærmen slukker 3 pixelrækker i hver side af panelet, men så opnår I 1:1 pixelmapping.
Af hsj
#5183
Rasmus Larsen skrev:I skulle meget gerne kunne køer 1:1 med M61, hvis I benytter jer af D-SUB (VGA) ingangen i stedet for DVI indgangen.
Herefter skal i så indstille grafikkortet i computeren til at sende et signal med opløsningen 1360x768. Det medfører imidlertid også, at Samsungs skærmen slukker 3 pixelrækker i hver side af panelet, men så opnår I 1:1 pixelmapping.
Det er jo altid en mulighed at bruge vga. Dog ville jeg helst holde mig til digital signal.
Et andet alternativ kunne vel være at få en adapter fra dvi til component. Men det har jeg læst lidt forskellige holdninger til på nettet.

Er der nogen der ved om LE40M71B skulle være bedre til at håndtere 1:1
Af Rolfiboy
#5188
Skal det være et samsung? jeg kiggede også efter et samsung i starten, men mit valg er vist endt på et LG 42LB1R som ud over at det har et godt finnish:) kan det du søger, og så skulle billed kvaliteten være helt i top, både digitalt/analogt og også den indbyggede tuner skulle levere et godt billede, og et sidste plus er at den har EEFL backlight, har kun set 32" og 37" versionen i DK, men digital4all har 42" versionen