Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#5162
Hej:

Jeg har tænkt mig at give min søn et nyt TV i konfirmationsgave, men jeg er lidt hængt op på prisen.

Jeg regner med at skulle bruge omkring kr. 3000,- på det.

Jeg har været rundt og kigge på forskellige skærme i den prisklasse og der synes jeg, at CRT skærmene står bedst.

Men fordelen ved LCD skærmen er jo, at jeg kan hænge skærmen op på væggen og placere knægtens dvd-afspiller under på en hylde.

Er der nogle LCD skærme i ovennævnte prisklasse, der kan anbefales? Eller skal jeg holde mig til CRT-skærmen?

Skærme jeg har kigget på:
Daewoo 20" til kr. 3.500,- LCD
Mirai 20" til kr. 3.000,- LCD
Funai 20" til kr. 3.000,- LCD
Samsung 910MP til kr. 3.100,- Computer LCD
Philips 21" til kr. 2.400,- CRT

Jeg kan, før folk råber nærigrøv efter mig:-), lige oplyse, at knægten også får en Samsung 930BF til computeren.

Jeg startede med et budget på kr. 5.000,- så jeg er allerede gået lidt over.

På forhånd tak

Tommy
Brugeravatar
Af azrael
#5168
Til de penge får du mest hvis du køber en "gammeldags" CRT. Jeg synes altid at forretninger som Bilka eller El-Giganten har kanongode tilbud på restlagere af widescreen CRTs.

Jeg kan f.eks. se, at El-Giganten har et PHILIPS 28PW6420 til kr. 2.999. Du kan se tv'et her.

Hilsen,
az
Af Tommybj
#5171
Hej Azrael.

Jeg kører forbi Elgiganten i dag og ser på det.

Tak.

Tommy.
Af AndreasL
#5178
Jeg vil ha lov ! NÆRRIGRØV ! :D Hah aj, sq ik så mange år siden man selv blev (non)konfimeret.. Savner helt at holde sådan en dag for mig selv igen.. Gal hvor scorede man mange gaver.. Og efter man er blevet 18 så er det bare gået ned af bakke :( !
Brugeravatar
Af azrael
#5184
Tommybj skrev:Hej Azrael.

Jeg kører forbi Elgiganten i dag og ser på det.

Tak.

Tommy.
Håber, du finder noget. Hvis du når at læse dette inden du kigger forbi (usandsynligt, men man kan da håbe), så husk også at checke Electric City o.l. hvis du har dem i nærheden. Sidst jeg var i vores Electric City havde de et stort Sony WEGA CRT-tv til næsten ingen penge (OK, lidt mere end 3000, men alligevel billigt for et Sony :))...

Hilsen,
az
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#5185
Jeg er helt enig. For 3000 kr. får man ikke meget LCD TV og kvaliteten vil være i den laveste ende. Mit eget LCD TV (710MP fra Samsung) kan kun benyttes til sporadisk TV kiggeri og lyden er simpelthen elendig.

Hvis knægten kan leve med et CRT TV så er der mindst 100% mere value for money i sådan en fætter.
Af Tommybj
#5336
azrael skrev:Til de penge får du mest hvis du køber en "gammeldags" CRT. Jeg synes altid at forretninger som Bilka eller El-Giganten har kanongode tilbud på restlagere af widescreen CRTs.

Jeg kan f.eks. se, at El-Giganten har et PHILIPS 28PW6420 til kr. 2.999. Du kan se tv'et her.

Hilsen,
az
Hej.

Jeg kiggede på det anbefalede Philips, men det var nok lidt for stort til knægtens værelse. Så jeg investerede i et Philips 21PT5520, det er nok, hvad der er plads til.

Men kvaliteten på det TV var væsentligt bedre end billedet på de LCD-skærme til dobbelt pris eller mere, som stod udstillet ved siden af.

Tommy
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#5346
Godt valg! Med undtagelse af plads og opløsning, så er CRT TV'et bestemt stadig med i kampen.