Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasL
#5161
Hey alle, sidder og overvejer at få købt en digital tuner til mit 40m61B fra samsung.. Men nu efter at have kigget rundt på tunerne, er jeg meget forundret over, at alle de tuner jeg har kunne finde er "analoge"

Analogt for mig er = ingen udbytte ? Jeg kan virkelig ikke se hvad man kan bruge en "digital modtager" til hvorefter man gør signalet analogt, med mindre man har CTR TV..

Men mit spørgsmål er .. Findes der en digital tuner, med HDMI out på ? Så man rent faktisk kan se digitalt tv ?
Af tjens
#5263
Jeg har selv 40" LCD tv og Scart DVB-T tuner, og jeg må indrømme at jeg ikke har spekuleret på din problemstilling.
Det skyldes, at det signal der sendes i DVB-T nettet stadig bare er i PAL opløsning, og alligevel skal skaleres voldsomt. Det er ikke en HD-TV revolution vi har fået.
Så det bliver jo ikke ringere end billedet fra andre Scart kilder, og fordi Scart er så udbredt, har producenterne fokuseret på kvaliteten i denne indgang.

Så du må bare springe ud i det og købe en af de nugældende modeller: Jeg synes ihvertfald, at det er det værd at få ægte 16:9 og slippe for "analog antenne sne".
Af AndreasL
#5282
Men scar er stadig en analog kilde.. Og jeg benytter normalt vis ik scar på mit tv men derimod HDMI helt igennem (så meget jeg nu ihverfald kan)

Jeg er stadig vildt forundret over man kan kalde det digital tv, når det er analogt.. Yes sure, det er digitalt i "modtager boxen" men derfra gøres det bare analogt igen.. At der virkelig ingen producent der er interesset i at lave det over til HDMI ? Fordi så er produktet os fremtids sikret.. Hvordan vil du vise en høj opløsning via scar ? i år 2009 eller hvornår HDTV nu end kommer
Af AndreasL
#5324
Suk nu kommer der os VM i fodbold i ægte HDTV format.. Vi kan bare ik bruge det til noget da der ingen digital modtager er med HDMI ! ! :(
Af Fætter
#5350
Prøvede igår en HD satreceiver med DVI/HDMI på min samsung 40 R 71 sikke et billed

TDC / telia-stfoa sender fodbold i HDTV i år men
DR/TV2 sætter HD signaler til rådighed for kabelnetne , men hvad med os andre ?
Lad os håbe at der kommer altenativer så vi ikke behøver at se bold med tysk komentator.

MVH

Fætter