Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mulighed I: Sony KLV-L23M1S

Mulighed II: Sony KLV-S23A10E
Ingen stemmer
0%
Mulighed III: Sony KLV-S26A10E
Ingen stemmer
0%
#443
Hej

Jeg er på udgik efter et mindre LCD TV (23"-26"), og overvejer i denne forbindelse stærkt at købe et af tre følgende produkter fra Sony:

I) Sony KLV-L23M1S

II) Sony KLV-S23A10E

eller

III) Sony KLV-S26A10E

I denne forbindelse ønsker jeg derfor, at spørge jer, om i evt. har nogle erfaringer med disse LCD TV eller råd i forbindelse med et køb af et af disse?

Jeg har igennem årene haft gode erfaringer med Sony's FD Triniton CRT, og har ved selvsyn set Sonys mange gode LCD TV. I øjeblikket heller jeg mest til at købe et Sony KLV-S26A10E på baggrund af dets 'HD ready'-feature og tilhørende HDMI-port. Sony KLV-L23M1S især billedmæssige kvaliteter er også stærkt fristende, men dets manglende digitale indgange udgør en ulempe.

Alle kommentarer er hjertligt velkomne.

Med venlig hilsen og på forhånd tak for evt. indlæg

Peter
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#448
Som udgangspunkt har de første meldinger på S serien ikke været SÃ… overbevisende og den har fået lidt hug med på vejen.
Jeg har set den en enkelt gang kort og umiddelbart virker den nogenlunde, men jeg var nu mere begejstret for V serien, som jeg dels tror skyldes den anderledes baggrundsbelysning - eller modifikation af den traditionelle om man vil, dels processoren.

Valget mellem 23 og 26 tommer er dit, men jeg kan ikke rigtig se idéen i at købe den ældre model, selvom den er rost for SD kvaliteten.

Men hvad er der sket siden sidst? Har du konsekvent udelukket alle de andre skærme du havde kig på? De to BRAVIA Sony skærme er da også lige pludselig blevet tilføjet, kan jeg se :)

Jeg ved godt, at V modellerne er en del dyrere, men umiddelbart er der også et ret stort spring i billedkvaliteten mellem skærmene. Det er muligt at du vil være tilfreds med billedkvaliteten fra S serien, men det kan du kun selv afgøre og det hænger selvfølgelig også lidt sammen med, hvad du skal bruge den til?

Jeg synes dog også det er et typisk eksempel for Sony. Altså at der er et kæmpe skridt mellem deres billige modeller og dyre modeller. XBR modellerne har jo f.eks. fået utrolig meget ros.
Af Ravnholdt
#449
Hej igen

Mine data/ønsker er således:

Jeg har et budget på ca. 9.000 kr.

LCD TV'et skal primært benyttes til: alm. tv (via antenne/-fællesantenne), DVD, VHS og konsol (PS2 og senere PS3).

Jeg er ude efter et alsidigt LCD TV af en god kvalitet, som desuden meget gerne må være relativt fremtidssikret (læs: HD ready inkl. HDMI/DVI).

Størrelsesmæssigt skal TV'et være mellem 23" og 26" med maks. målene: brede 65 x højde 52 x dybde 25 inkl. fod.

Jeg har læst følgende anmeldelser:

Sony KLV-L23M1S: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin ... iew.php?re viewid=6092

Jeg har set ovenstående Tv 'live'. Det billedmæssige kvaliteter meget fine, og især analog-billeder klares meget overbevisende. Eneste men meget store minus side er de manglende digitale udgange - hvorfor den ikke rigtigt kan siges at være fremtidssikret.

Sony KLV-S23A10E: http://www.lcdtvbuyingguide.com/lcdtvre ... klvs23a10- review.shtml

Sony KLV-S26A10E: http://www.globetechnology.com/servlet/ ... M.20050922. gtsonysep22/BNPrint/TechReviews/?mainhub=GT

(Jeg har set Cnet's anmeldelse af 32"-modellen på: http://reviews.cnet.com/Sony_KLV_S32A10 ... 7-31304867 .html?tag=pdtl-list)

Som et alternativ mærke er Samsung-model LE-26R51B: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin ... iew.php?re viewid=6241 (mere eller mindre sammenlignelig model)) Denne er ganske interessant løsning for mig, men indtil videre opererer jeg primært med Sony. Dens højde er desværre også afgørende 1,7 cm. for høj, hvilket ikke lige er til at lave om på.

Anmeldelserne af den nye Sony S-serie er i henhold til disse ovenstående anmeldelser en anelse blandede - I/du har måske (endnu) mere at bidrage med? Jeg skal selv op at se S-serien for første gang i morgen, og vil derefter beslutte mig om køb af TV. V-serien er nok for dyr til mig, dertil virker den også størrelsesmæssigt større, og jeg har i den afdeling allerede næsten overskredet mine 'grænser'. Angående de andre modeller, så er det de færeste, der er 'HD ready' og som passer i forhold til de ovenstående maksimum-mål. Hvis der er nogle modeller, som måske passer ind i forhold til mine ønsker, så skriv endelig.

I/du må meget gerne komme med yderligere råd og meninger - de vil blive meget påskyndet.

Med venlig hilsen og på forhånd mange mange tak!

Peter
#452
Hej igen

Efter nærmere udmålninger kan det alligevel godt være, at jeg kan få plads til Samsungs LE-26R51B - hvilke væsentlige fordele og ulemper er der ved valg af Sony KLV-S26A10E i forhold til Samsung-modellen?

På forhånd mange tak, jeres råd vil blive særdeles påskyndet

Med venlig hilsen

Peter
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#459
Jeg synes at Samsungen giver et bedre billede hvis vi sammenligner de to 26 tommer. SD modtagelsen er der ret store forskelle på, mens jeg endnu ikke har kunne vurdere billedkvaliteten for HD signaler på skærmene endnu.
Skaleren og deinterlaceren i Samsung vil jeg mene gør et bedre job for vores nuværende PAL og da man jo ofte ser helt almindelig Tv, ja ofte 4:3 interlaced, så må det vel også være et vigtigt argument.

Det er rigtigt, at flere af de teknologiske aspekter er de samme fordi de to skærme, dels pga. S-LCD panelfabrikken mellem Samsung og Sony, men der er alligevel ting der er værd at bide mærke i, hvis man skal skilel den ene fra den anden.

Bortset fra det, så er billedkvaliteten jo det primære. Sony modellen er ikke dårlig, forstå mig ret, jeg synes bare Samsungs bud er bedre, hvis de sammenlignes. På trods af det, så nævner du jo at du skal ud og kigge lidt på Sony og det har du vel allerede fået gjort når du vender tilbage her i forum. Hvordan mener du så den er? Hvis den lever op til dine krav, så er bliver valget jo også en del lettere.

Alternativt skal du vente på de kommende Samsung M modeller. De kommer snart og muligvis med tests her på siden. De har også betydeligt mindre mål, så mon ikke den skulle være lettere at få plads til i 26 tommer:
http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... ifications

EDIT: Hvis du skal have mulighed for at bruge den sammen med f.eks. PS3, som du nævner, så bør skærmen jo også have enten HDMI eller DVI og så kan jeg godt forstå din bekymring.
Af Ravnholdt
#482
Hej igen

Jeg tog chancen og har således bestilt et Sony KLV-V26A10E gennem en tysk hjemmeside, hvor jeg kunne få det til lige under 10.000-mærket.

Jeg vender tilbage med mere information, erfaringer og oplevelser, når jeg har haft fjernsynet i et stykke tid og derved kan give en passende anmeldelse.

Med venlig hilsen

Peter