Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Champs
#627
Jeg må erkende, at jeg er utrolig enig i samme afsnit.
Af mufcdk1974
#628
Tja hvis butikkerne opførte sig anstændigt, så var et program som Kontant jo overflødigt.

Prøv at tage et kig på diverse HIFI, TV og EDB forums og i vil se utallige brugere som har mange "sjove" historier at fortælle. Og sjovt er nok er det ofte de samme butikker som går igen og igen.

Vedr kontant så har butikken, importøren eller producenten jo en mulighed for at forsvare sig selv, og jeg syntes bestemt at dem der er mest velforberedt, og hvor Kontant er på tynd is, jamen det bliver som regel også afsløret.
Af Borgma
#646
mufcdk1974 skrev:Tja hvis butikkerne opførte sig anstændigt, så var et program som Kontant jo overflødigt.
Jeg vil give dig ret i at der er nogle butikker som kun sælger for salgets skyld ( og egen vinding). Det er de steder som div. forbruger prog. elsker at angribe. Det vigtige er dog bare at der FAKTISK findes anstændige butikker som sælger et godt tillægsprodukt. Problemet er bare at de butikker som overdriver forsikringerne, misinformere og
generelt siger forkerte ting om reklamationsret, ja, de ødelægger det for resten af branchen. Man skal som forbruger være kristisk og nøgtern, men man skal ikke lade sig forføre af usalig journalistik. ;)
Brugeravatar
Af Champs
#649
Hvis man står og skal investere i et nyt fjernsyn til 20.000.
Synes jeg ærligtalt, at man som køber burde tjekke de nødvendige faktorer, som kunne indtræde ved købet.

Fx. mener jeg, at man burde være belyst om fx. hvad ens egen indboforsikring dækker, har man selvrisko osv. Personligt oplever jeg utrolige mange kunder, som ikke er klar over ovenstående, de er heller ikke klar over at der for det meste er en afskrivning på apperatet.

20.000 ,- er lige pluselig mange penge at miste hvis uheldet er ude.

Hvor jeg arbejder, er det udarbejdet en pierce som fortæller præcist hvad vores forsikring dækker.
udover dette er der givet fulde 8 dage til at træffe den nødvendige beslutning.
Det giver kunden mulighed, for at sammenligne tillægsforsikringer og indboforsikring, og hvad der ellers kunne være af forsikringer. Jeg ville aldrig som købe ,et produkt til så mange penge, og undlade at undersøge disse faktorer.
Af Tape Connection
#795
Champs skrev: Hvis man står og skal investere i et nyt fjernsyn til 20.000.
Synes jeg ærligtalt, at man som køber burde tjekke de nødvendige faktorer, som kunne indtræde ved købet.
Helt enig, og som allerede nævnt ville jeg også selv købe en forsikring hvis jeg købte et tv til 20.000,-. Jeg har også lige købt en bærbar PC, og her købte jeg også en forsikring. Det primære er bare at den enkelte forbruger får lov til og mulighed for selv at vælge om han/hun vil nøjes med de almindelige betingelser, eller købe sig til bedre betingelser. For at kunne dette må han/hun nødvendigvis forsynes med korrekt information. At en forsikring statistisk set er en god idé er ikke korrekt information. At fortælle alle kunder at forsikringen for alle kunder er en nærmest uundværlig ting er heller ikke korrekt information.

Iøvrigt kunne man jo godt ønske sig samme nidkærhed fra de store kæder omkring selve købet af apparatet, som på den forsikring der følger bagefter.
Champs skrev:Hvor jeg arbejder, er det udarbejdet en pierce som fortæller præcist hvad vores forsikring dækker.
udover dette er der givet fulde 8 dage til at træffe den nødvendige beslutning.
8? Der er 14 dages fortrydelsesret?
Champs skrev: Det giver kunden mulighed, for at sammenligne tillægsforsikringer og indboforsikring, og hvad der ellers kunne være af forsikringer. Jeg ville aldrig som købe ,et produkt til så mange penge, og undlade at undersøge disse faktorer.
Har sælgeren gjort dette inden han anbefaler forsikringen som en ubetinget god idé?
Brugeravatar
Af Champs
#811
Hejsa

8? Der er 14 dages fortrydelsesret?
Når du handler i en butik, har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret. Du er bundet af aftalen, medmindre butikken skilter med, at de tilbyder returret eller ombytningsret. Eller du kan aftale det direkte med sælger og få det skrevet på kvitteringen.

14 dages fortrydelsesretten er et lovkrav, når der handles på internettet.
Har sælgeren gjort dette inden han anbefaler forsikringen som en ubetinget god idé?
Kan kun svare på mine egne vegne. Jeg sammenligner altid tillægsforsikring med indbo, men gør altid opmærksom på, at deres indbo måske er anderledes i forhold til min.
Af mufcdk1974
#827
Er der ikke 14 dages fortrydelsesret på en forsikring?
Brugeravatar
Af Champs
#845
Jeg ved udemærket godt, at der er 14 dages fortydelsesret på forsikring. det jeg hentydet til i mit indlæg, var fortrydelsesret på produktet man købte. men kan godt se det kan mistolkes.
Brugeravatar
Af Champs
#1117
Så vidt jeg ved, knytter forsikringen sig til selve forretningen, hvor produktet er købt. derfor mener jeg ikke det er muligt.