Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bobber
#4538
Jeg er i den lykkelige situation at 20 år gamle tv er stået af. Så nu har jeg en undskyldning for at købe fladskærm. Jeg har læst lidt rundt på nettet, og kigget lidt på Philips 9967'er. Er der nogen der har noget erfaring med den, god eller dårlig? Ambilight funktionen, giver det kun en god effekt når den hænger på væggen, eller kan det også fungere, når den står på bord skråt op mod væggen? giv mig nogle plusser og minusser, hvorfor jeg skal eller ikke skal købe dette tv?

Bobber :-) :D
Brugeravatar
Af azrael
#4542
Jeg har selv kigget rigtigt meget på Philips 32PF9967, sammen med Samsung LE-32M61B, særligt da begge er på tilbud her i Ã…rhus.

En af årsagerne til, at jeg så alligevel ikke længere er så vild med 32PF9967, er at den netop benytter en generation "for tidligt" af PixelPlus, nemlig PixelPlus 2. Det betyder, at den skalerer billedet ned og så op igen før det vises på skærmen. Det er ikke længere tilfældet med PixelPlus 2 HD og opefter. Når det så er sagt, så så billedet faktisk rigtigt godt ud på 9967, da jeg så den i den lokale Electric City.

Personligt venter jeg dog til de nye modeller kommer i juni/juli. Særligt 32PF9731 står mit hjerte nær... :p

Hilsen,
az
Af Bobber
#4543
Takker... det er sgu umuligt at gøre sig klog på hvad man skal :-) Har du noget specifikation på 9731'eren??
Brugeravatar
Af azrael
#4545
Jeg lige hugget linket til specs fra den dejlige tråd ang. 37"-versionerne. Du kan hente leaflets direkte fra Philips her.

Hilsen,
az
Af Bobber
#4546
Takker... du har ret... .den er sgu fed.... tror jeg væbner mig med tålmodighed og nøjes med mit 24" indtil denne er på markedet :-)

Bobber
Brugeravatar
Af azrael
#4549
Det var da så lidt. Tænkte nok du ville reagere som du gjorde. Jeg gjorde ca. det samme... :)

Hilsen,
az
Af Bobber
#4552
Finder du ud af noget nyt, eller mere information, må du sgu lige smide det videre :-)

Jeg overvejer lidt om det skal være 32" eller 37" versionen. Gad godt vide hvad forskellen er på Ambilight 2 som er i 32"'eren eller surround-udgaven som i 37"eren. Kan godt se hvad forskellen er i teknikken, men hvad det giver i virkeligheden. Skulle du falde over nogle tests af disse modeller, vil jeg hellere end gerne læse dem :-)

Bobber
Brugeravatar
Af azrael
#4559
Jeg skal nok meddele, hvis jeg finder mere omkr. de nye modeller, selvom der sikkert er andre her i forum, der er hurtigere... :)

Mht. Ambilight 2 vs Ambilight (Full) Surround, så synes jeg egentlig det har mindre betydning. AL2 virker som en gavnlig forbedring af AL. Om det samme er gældende for ALS kan jeg ikke sige, men jeg tror ikke det bliver så væsentligt.

37"-modellen har jeg på fornemmelse bliver en del dyrere, da den er i fuld HD-format (1920x1080). Jeg satser stadig på 32"-modellen. Den har jeg også bedre plads til... :)

Hilsen,
az