Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#4515
Jeg har været så heldig at have fået lov til at blive 18 igår og der hørte jo selvfølgelig også obligatoriske pengegaver med fra alle de pukkelryggede. Det eksakte beløb er underordnet, men det er i hvertfald nok til at jeg kan leve i luksus i et par år (hvis jeg valgte det).

Jeg har researchet en stor del bl.a. her, men jeg vil være helt sikker inden jeg smider flere tusinder på et tv.

Jeg har kigget på:

-Samsung LE32M61B, jeg har set 40' udgaven i action hos en ven og jeg er positivt overrasket over dens gengivelse af det analoge signal. Men har det alt hvad man kunne ønske sig af et tv og vil den kunne holde ud i et par år uden at blive forældet? Samsung har eller vil sende nogle nye modeller på gaden. Vil den såkaldte Game Mode gøre en stor forskel, hvis man godt selv kan finde ud af at instille sit tv ordentlig? (Mit værelse er lille, så afstanden til skærmen er cirka halvanden meter, så lad være med at foreslå kæmpe Pioneer plasma giganter)

Samsung LE-32M61B vs. Samsung LE-32R72B - Hvem ville vinde?

Hvad skal TV'et bruges til?
Almindelig tv-kiggeri (analogt og digitalt) - VHS-optager - DVD film i ny og næ - Tilslutning af PC (helst vedhjælp af Picture-in-Picture) - Playstation 2 - Xbox 360 - Og Playstation 3 til november.

Hvilke kabler får jeg brug for til mine behov?

Nogle digitale dekodere som kan anbefales? Noget bestemt jeg skal lede efter når jeg køber sådan en frækkert? Vi har TDC Kabel-TV. Jeg har hørt noget om at det skal være en Selector box man så skal have fat i, men koster det så ikke ekstra?

Behøver jeg at gå ud og investere i en ny DVD afspiller eller er kvaliteten acceptabel med en Xbox 360? Hvis jeg skal investere i en ny afspiller, hvilke kan anbefales? Den skal ikke være særlig dyr, da mit behov ikke er særlig stort og jeg ejer heller ikke et surround anlæg (endnu).

Tak fordi du gad at læse igennem mit ævl og bævl, nu skal du bare lige svare på det hele :)

[Indlægget er kopieret fra et andet fora og kan måske derfor virke malplaceret for nogen]