Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#4400
1) Kan I hjælpe mig med om denne model har indbygget digital tuner? alternativt om andre Samsung fjernsyn evt. den nye LE32R72B har dette?

2) Samsung kører med dynamisk kontrast på 5000:1, mens jeg har kig på et Amoi LC37AF1E og et Amoi LC32AF1E, der kører med "alm" kontrast på 800:1. Hvad er bedst?

3) Amoi LC37AF1E kører samtidig med en opløsning på hele 1920 x 1080 pixel og indbygget digital tuner. Det gør det vel til et bedre valg end Samsung modellerne ovenfor?

Please help.... :o
Brugeravatar
Af azrael
#4409
Såvidt jeg umiddelbart ved, så er det kun "BX" modellerne fra Samsung, som har DVB-T tuner. Den tuner er for øvrigt også kun interessant hvis du ser tv med stueantennen. Ved kabeltv har den ingen relevans.

De høje kontrastangivelser hos Samsung og andre er dynamiske værdier, dvs. værdien boostes af noget elektronik. Reelt har de fleste LCDs max. 1000:1 i kontrast (såvidt jeg ved).

Den Amoi skærm du henviser til har et panel med højere opløsning, men det er ikke det samme som, at panelet er af højere kvalitet. Faktisk undrer det mig lidt, at Amoi er relativt dyrt, når man tænker på, at det egentlig er et kinesisk noname produkt (hårde ord, men ikke helt usande). Til gengæld er skærmen flot (dansk design), og har også et par lækkerier som dobbelt tuner (men ingen af dem digital, såvidt jeg ved), samt direkte DivX-afspilning via USB-porten.

Håber, at det hjælper.

Hilsen,
az
Af Rtorp
#4454
LE32m61b har ikke digitaltuner, heller ikke bx versionen.