Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Maelflux
#4394
Hey! :)

Jeg overvejer så småt at investere i dette LCD, jeg skal dog lige ud og se det "live" først.

Dog ville jeg lige høre om denne såkaldte "game mode" de har, blot er en special-indstilling, eller reelt kan noget andre ikke kan?

PS, Det som er mine krav, og ønsker er:
- Min. 40"
- Skal bruges fortrinligt til DVD'er og konsol, og en smule til alm tv.
- Skal kunne kobles til PC (så skal være LCD)
- Pris-rammerne er fra 20.000 til max 30.000
- Skal (helst) købes inden 1/5.
- HDTV


Så hvis der er nogle som har andre alternativer, vil jeg også sætte stor pris på det!

Mvh Micky.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4428
Game mode kan ikke noget helt specielt. Det der fortrinsvis gøres er at indstille lidt på farverne, så de virker lidt mere intense, hvilket mange foretrækker i spil. Hvis du har indstillet skærmens parametre mere præcist på en af de andre profiler, ser jeg dog ingen grund til at bruge Game profilen. :)

Skærmen virker som et fint bud. Kig eventuelt også på M61 serien.

Der er stadig lidt usikkerhed om hvad de nye modeller helt konkret er. R71 virkede ved første øjekast som tislvarende til M61, men efter at have set den i virkeligheden er jeg bestemt ikke overbevist om, at det rent faktisk er tilfældet.

Electric City har R71, hvis det har interesse. Jeg ved ikke om de har fået R72 endnu, men du kan jo prøve at forhøre dig.
Af Maelflux
#4447
Ok, det regnede jeg godt med, men ville lige være sikker! :)

Og mht R61, 62, og M61-serien, har jeg svært ved at blive klog på de reele forskelle?!
Men jeg vil nok se om jeg kan få kigget på nogle af dem så.

Takker for hjælpen! :)
Af jacob
#4455
Rasmus Larsen skrev:Game mode kan ikke noget helt specielt. Det der fortrinsvis gøres er at indstille lidt på farverne, så de virker lidt mere intense, hvilket mange foretrækker i spil. Hvis du har indstillet skærmens parametre mere præcist på en af de andre profiler, ser jeg dog ingen grund til at bruge Game profilen. :)

Skærmen virker som et fint bud. Kig eventuelt også på M61 serien.

Der er stadig lidt usikkerhed om hvad de nye modeller helt konkret er. R71 virkede ved første øjekast som tislvarende til M61, men efter at have set den i virkeligheden er jeg bestemt ikke overbevist om, at det rent faktisk er tilfældet.

Electric City har R71, hvis det har interesse. Jeg ved ikke om de har fået R72 endnu, men du kan jo prøve at forhøre dig.
Hvilket af de to M61 og R71 har så det bedste billede når man ser dem i virkligheden i følge dig?
Af spacecow
#4480
M61 modellen er væsendligt bedre. De nye R modeller bruger en anden type panel end den der bruges i 32 & 40 M61. Den vandt jo netop EISA awarden for bedste LCD 2005/2006.

Dog skal du vogte dig for shops der handler med paralelimporterede produkter, for Samsung yden intet, læs intet overhoved service på dette produkt uanset hvad shoppen siger. Samsung yder kun service/garanti på danske varer.

Du kan bl.a. se begge modeller på www.danskitlager.dk, her har jeg købt mit 40", og de er til at handle med, og har kun danske modeller.
Af Maelflux
#4557
Kommer M61'eren så i en str 46? (som 51'eren)