Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Virgilen
#3380
Jeg har modtaget mit Samsung LE32-M61 for 2 dage siden, og jeg er rigtig tilfreds med det.

Jeg har dog lige et lille irritation som jeg håber i kan hjælpe mig med at afhjælpe...

Når jeg sætter lysstyrkesensoren til bliver billedet lidt for mørkt, og specielt den hvide farve bliver lysegrå. Dette ser man specielt ved skiløb, ishockey m.m.

Hvis jeg slår lysstyrkesensoren fra afhjælpes problemet, men så synes jeg billedkvaliteten daler lidt.

Hvad er jeres erfaringer med hensyn til dette.... kan man have lysstyrkesensoren slået til, og stadig undgå at billedet bliver for mørkt?

Hvilke instillinger bruger i til dette fjernsyn?
Af jacob
#3473
jeg kører bare med den indstilling der hedder standard dvs konstrast på 80 og resten på 50. Synes ikke det der lysensor fungerer specielt optimalt, men kører med dynamisk konstrast slået til. synes den indstilling der hedder standard giver et fint billede. En måde at justere billedet på kan være ved at bruge en dvd film der unstøtter THX. Der er nemlig noget der hedder THX Optimizer som man kan bruge til at justere billedet. En mere avanceret måde at gøre det på Er ved at bruge DVD Essentials dvden.