Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#3373
Har købt et 32" Amitech LCD TV i sidste uge, men har lidt problemer med det. Når jeg tilslutter DVD eller Xbox 360 til component indgangen og kører en progressiv opløsningen "ruller" billedet efter lidt tid hen over skærmen - det fejler intet når jeg kører interlaced. Har været i kontakt med Amitech som siger det er en defekt, og at det skal repareres. Desuden oplever jeg til tider at lyden er foran billedet, hvilket ser af helvede til ud når folk snakker. Har ikke været i kontakt med Amitech om dette, men er selvfølgelig også noget som skal laves.

Mit problem ligger så i om jeg skal returnere fjernsynet, eller om jeg skal lade et fjernsyn som kun er en uge gammel reparere. Jeg skal nemlig ud at rejse om et par uger, og er alligevel ikke hjemme før starten af maj, så jeg kunne måske lige så godt afvente og se om ikke jeg så skulle købe et andet fjernsyn når jeg er kommet hjem. Til gengæld har jeg kun givet 7350 kr for fjernsynet da det er en demo model fra Bilka og jeg har fået lidt personale rabat. Det er som sådan et ok fjernsyn. Har Samsung LTA320W2 panel og andre gode ting (se : http://www.amitech.dk/includes/support/ ... nktion=vis) - og så kan jeg godt lide at det er sort og ikke sølv.

Har ikke kunnet finde noget som helst om hverken Amitechs LCD tv generelt eller netop denne model, så jeg ved ikke om det er skod teknik der trækker panelet. Synes selv billedet er ret godt med DVD eller lignende, men har selvfølgelig de sædvanlige LCD problemer med almindeligt antenne signal, så det kræver nok digitalt kabel tv.

Er lidt imod at reparere på et helt nyt fjernsyn, som godt nok er en demo, men ved ikke om jeg vil kunne finde noget som er mindst lige så godt når jeg kommer hjem igen i starten af marts til nogenlunde samme penge.
Af Ravnholdt
#3377
Hej

Hvis jeg var dig ville jeg nok vælge at retunere, hvis det muligt for dig, og dermed købe et andet LCD TV. Dette skyldes primært, at jeg tvivler på, at alle de fejl, du fortæller om udelukkende skyldes defekte dele mv. og at visse af disse egenskaber er evt. må kunne tolkes som kendetegnede for modellen. Jeg ville personligt ikke føle mig 100 % sikker på, at jeg ville have et fejlfrit TV i hænde efter evt. reperation.

Spændende at høre hvad I andre synes.

Med venlig hilsen

Peter
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#3388
Jeg tror det var den samme skærm, som nogle af mine bekendte købte for kort tid siden. De har ikke berettet om lignende problemer, men er nu heller ikke de største billedentusiater. Jeg har ikke selv haft mulighed for at se skærmen, da de bor i Jylland, men de var overordnet set meget tilfredse med billedet. De sagde at skærmen støjede en smule, hvis der var helt stille - er det også noget du oplever?

Jeg synes også det vil være den bedste løsning at returnere den og eventuelt kigge på en ny skærm når du kommer hjem. Jeg tror ikke du oplever store prisfald i marts, men udvalgte skærme er sikkert faldet en smule.
Du kan jo eventuelt kigge på en tilsvarende skærm når du vender tilbage, men jeg synes ikke du skal acceptere de problemer der er lige nu.
Af hoejmose
#3421
Tak for svarene. Har besluttet mig for at returnere den, og så må jeg jo se hvad jeg kan få når jeg kommer hjem til maj.

Mht. til støjen har jeg ikke oplevet noget på dette punkt. Når der er mørke og kontrast fyldte billeder har jeg oplevet at ansigter får et slør eller en komet hale efter, men det er jo også et LCD tv.