Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1309
Jeg er ikke så meget inde i de amerikanske betegnelser for skærmene, men her i Europa findes der også forskellige modeller med samme navn, hvor kun designet er forskellen.

51 og 41 serien er f.eks. de samme og det samme gælder faktisk for M51 serien.

Det vi talte om tidligere med de forskellige responstidangivelser er vist ændret over tiden. Jeg har nemlig både set 51 serien med 8 ms, 12 ms og 16 ms angivelser alt efter hvilken målemetode man har benyttet sig af. De er vist alle sammen angivet til 8 ms (g2g) nu.

Der er knap 1500 kroners forskel på de traditionelle 51 modeller og M51 modeller herhjemme: http://www.hifipriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&P

Så det kunne vel meget vel være dem. :)
Af AndreasThomsen
#1323
Tror det bliver et LE-32M51B så, men det er bare det. M61 udgaven koster lidt over 3000kr mere, og så har man det bedste. Kontrasten er nemlig noget bedre på M61.

Jeg var i Hifiklubben idag og så R51 og M61. Forskellen her er 6-7 tusind, og må sige at R51 næsten er grimt iforhold til M61. Derfor ville jeg gerne have det nye design. Så skal jeg give ca 12,5k. Men så kan man jo lige så godt give 15.5k og så få M61. Men så har vi snart bevæget os 6-7 gå væk fra det jeg først kiggede på :(

Hulk...hehe, træls ikke at være rig. Jeg tror jeg bliver nød til at vente til den 5 dec med at tænke mere. Der har jeg haft fødselsdag og SU og løn er gået ind, så kan jeg se hvad kontoen siger.

Men det er jo tilladt at kigge, så kender i andre mærker/modeller der kan matche et M61 fra Samsung (som var virkelig nice, så det i Hifiklubben, kørte på en HD kanal, så sygt ud).
Af Rtorp
#1327
AndreasThomsen skrev: Jeg var i Hifiklubben idag og så R51 og M61. Forskellen her er 6-7 tusind, og må sige at R51 næsten er grimt iforhold til M61. Derfor ville jeg gerne have det nye design. Så skal jeg give ca 12,5k. Men så kan man jo lige så godt give 15.5k og så få M61.
Hej AndreasThomsen.
Jeg er bare nysgerrig. Jeg var i den lokale HIFIKlub hvor M61 står til kr. 16.990. Hvilken afd. kan du få den til kr. 15.500 ? :)
Af AndreasThomsen
#1328
Hov, ved ikke om jeg fik skrevet det så det lød som HifiKlubbens priser, de priser jeg snakker om er de billigste jeg har fundet på nettet, og den pris der fandt jeg via hifipriser.dk

EDIT, koster faktisk også 15.8k, mine ca priser er ikke 100% åbenbart....men det holder rimelig :D
Af Rtorp
#1337
OK. Jeg håbede lige :((

Men i dagbladet Børsen i går var der et tillæg der hed BørsenPrivat som omhandler nyt elektronisk legetøj. Og heri var der en helsides reklame fra Proshop.dk. Bla. 40M61 annoncerede de til kr. 24.500. De har billige SamsungTV :) De tar også ca. 15,8 K for M61. Men den er bare ikke på lager :( . Alene det at de har en helside annonce i, gør at de virker lidt mere troværdige på mig end Computerne.com som har den til samme pris (kender i øvrigt intet til nogle af firmaerne!).

Man sparer altså en tusind lap ift. HIFIKlubben, men får så også 1 års mindre garanti.
Af AndreasThomsen
#1340
Oki, jeg står jo og skal have et LCD, og nu har jeg fundet nogen forskellige...hvad ville i anbefale? (Jeg har ca 10.000, og ville helst holde mig der omkring).

Samsung LE32R51B
Sony KLV-S32A10E Silver
LG RZ-32LZ55

Er der ellers andre, har også kigget på Samsung LE32M61, men prisen! Kan godt lide Sony's design, men er skærmen noget værd. Jeg har sådan en fordom at Samsung er det bedste ?
Af RuneN
#1341
Hej AndreasThomsen,

Jeg går selv og overvejer at købe et af de nævnte Samsung LCD-TV.

Jeg har også set på LE-32R51B, men er enig i at designet er knapt så pænt som ved M61B. Men der er jo også den mulighed, hvis du kan leve med den dårligere kontrast, at vælge et M51B i stedet for M61B.

Det er som nævnt samme specs som R51B, men det har også et noget pænere design IMHO. Men du kommer så godt nok til at slippe ca. 1000 kr. ekstra for designet.

Ender nok selv med at købe et M51B, selvom jeg nu er noget fristet af Acers nye 37" LCD-TV med indbygget 802.11g wireless/ethernet og medieafspiller med understøttelse for DivX/Xvid etc. Det koster 14.500 kr. hos fx SHG og har understøttelse for 1080i HDTV med en opløsning på 1920x1080. Kontrasten er på 500:1 og responstiden 12ms.

Men der er jo nok en grund til, at det er så billigt ;)

Med venlig hilsen,
Rune
Af Jacob Herold
#1345
RuneN skrev:
Det er som nævnt samme specs som R51B, men det har også et noget pænere design IMHO. Men du kommer så godt nok til at slippe ca. 1000 kr. ekstra for designet.
Jeg har læst på et andet debatfora her i DK, at de to TV er ens, men at M51 har 8ms, hvor R51 har 12 eller 16. Jeg har ikke set nogen specs, der bakker dette op, men jeg har lige investeret i M51 pga. de 8ms :)

Så det er da lidt bittert, hvis det ikke er sådan.
Af RuneN
#1349
Det skal jeg bestemt ikke udelukke, men R51B står opført med en responstid på 8ms på www.hifiklubben.dk. Af en eller anden grund er responstiden for modellerne ikke angivet på www.samsung.dk.

Men selvom det er tilfældet, kan du da om ikke andet trøste dig med at designet på R51B er bedre ;)
Af AndreasThomsen
#1351
jeg tror altså begge skærme har samme opdateringstid, de er nok bare blevet opdateret i gennem tiden. Det er jo muligt at indmaden er skiftet lidt ud fra de første udgaver af modellen til de senere.
Af P. Holm
#1356
Jeg har hørt rigtig godt om samsung, men så snart jeg har pengene sender jeg dem efter et LG 32LX2R (eller samme model i 37").

Det understøtter 1:1 pixelmapping over DVI porten, som kunne være meget belejligt i forbindelse med HTPC.

Derudover synes alle dets ejere det er et fantastisk fjernsyn med rigtig god billedkvalitet, (med rigtig flot design efter min mening).

Det har lige fået topkarakter i en engels test!

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin ... WP_018.pdf