Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Biggish
#3320
Hej

Foran mig ser jeg to døre: Bag dør nr. 1 gemmer der sig et Samsung LE-40M61B (vinderen af den berygtede EISA award), og bag dør nr. 2 står Philips med modellen 37PF9830.

Jeg ved ikke hvilken dør jeg skal vælge - er der nogen der har erfaring med nogle af disse fjernsyn, eller bare en voldsom forstand på lige netop hvorfor det ene tv er bedre end det andet?

Jeg håber det er tilfældet. På forhånd tak

Med venlig hilsen
Jens
Af Mr_Mo
#3329
Jeg stod i samme situation, og endte med at vælge Samsung'en.

Grunden var at jeg simpelthen ikke kunne finde Philips på lager nogen steder. Hvor har du tænkt dig at bestille Philipsen, således at den ikke koster så meget mere end Samsungen at det til slut ikke er værdt det?

Måske er det mig der har været dårlig til at lede?

Ellers så synes jeg at billedet har været bedre på de 37PF9830 jeg har set. (Det er selvfølgelig subjektivt). Men jeg fortryder ikke valget, Samsungen har jo et udmærket billede sammenlignet med andre LCD'er på markedet i dag. Tilsluttet min Xbox 360 som media extender og kvaliteten på de WMV-HD klip jeg har set er utrolig. Selv DVD afspilning når i nogle tilfælde det samme kvalitet som de HD klips. Før Samsungen havde jeg et LG og dens modtagelse af analog signal var noget l***, men Samsungen klarer det perfekt, derudover har jeg også fået selector, som giver forbedret billedekvalitet.

Men hvis du kan finde Philips til et billig pris, så ville jeg nok vælge den.
Men det er kun baseret på hvad jeg har set i butikker der havde en 37PF9830, måske hvis man indstillede Samsungen korrekt, så vil dens billede være ligeså god som Philips.

Et andet ting som du bør overveje er hvilken størrelse du vil have.
Af icewind
#3331
læs evt. Rasmus Larsen test af 9830 model som kan findes her Philips 9830

Jeg vælger selv Philips 9830 model da den har 2 tuner. Samt den har Amplight og Pixel Plus HD2
Af Biggish
#3357
Philips er noget dyere end Samsung vedr. disse to modeller - ingen tvivl om det, men jeg skal bare have det rigtige fjernsyn. Så håber jeg de ekstra penge er givet godt ud hvis jeg vælger modellen fra Philips.

Jeg har læst anmeldelsen skrevet af Rasmus Larsen om 9830-modellen fra Philips, så jeg savner virkelig en anmeldelse af Samsung LE-40M61B! Jeg har ikke kunne finde nogen på nettet...
Af icewind
#3361
Biggish skrev:Philips er noget dyere end Samsung vedr. disse to modeller - ingen tvivl om det, men jeg skal bare have det rigtige fjernsyn. Så håber jeg de ekstra penge er givet godt ud hvis jeg vælger modellen fra Philips.

Jeg har læst anmeldelsen skrevet af Rasmus Larsen om 9830-modellen fra Philips, så jeg savner virkelig en anmeldelse af Samsung LE-40M61B! Jeg har ikke kunne finde nogen på nettet...
Læs En lille anmeldelse af tv'et. Dknia kommer med en større anmeldelse af tvet senere når han får tid